13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detenen a tres hòmens per robar a un altre amb el mètode del mataleón en un parc de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres hòmens, dos d’origen algerià i un marroquí, d’entre 19 i 23 anys, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació, després d’usar la tècnica d’estrangulació coneguda com a ‘mataleón‘ per a deixar a la víctima inconscient i llevar-li les seues pertinences. 

 

Fonts policials han informat que els fets van ocórrer quan un home es trobava reunit amb els tres sospitosos en un parc pròxim a l’avinguda Primado Reig de la capital del Túria. Pel que pareix, en un moment de la trobada es va iniciar una discussió que va culminar quan els agressors li van fer un ‘mataleón’ a la víctima, deixant-la inconscient per a furtar-li les seues pertinences. 

 

Els presumptes autors dels fets van atacar a la víctima passant-li el braç pel coll per a fer-li un escanyament i fer-la perdre el coneixement. En eixe moment, van aprofitar que es va esvair un moment per a robar-li les seues pertinences, a demés de colpejar-li en la cara provocant-li diferents ferides en la part dreta del rostre

 

Una fotografia, la clau per a reconèixer als agressors

Després del succeït, els agents van iniciar una investigació per a identificar als autors del fet. Així mateix, van ser reconeguts per la víctima fotogràficament.

 

Les indagacions dutes a terme pels investigadors van portar a identificar a un dels sospitosos en el mòdul de preventius del Centre Penitenciari de Picassent. Així mateix, el segon va ser detingut quan va acudir a l’oficina de presentacions de la Unitat de Policia Nacional adscrita als Jutjats, a on van comprovar que tenia una requisitòria policial vigent per estos fets. Finalment, un altre va ser localitzat pels agents en un parc situat en el carrer Paraguay de València. 

 

Finalment els detinguts, tots ells amb antecedents policials i dos en situació irregular en Espanya, van ser acusats com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació. Dos dels arrestats van passar a disposició judicial, mentres l’altre es troba en el mòdul de preventius de la presó de Picassent.

Últimes notícies

Consum puja el salari un 2,9% a la seua plantilla de més de 23.000 empleats

Consum aplicarà des de febrer una pujada salarial del 2,9% a tota la seua plantilla. La cooperativa reforça al personal operatiu amb un complement que eleva l'alça al 3,44% en eixe col·lectiu.

Urtasun inaugurarà este dijous el congrés nacional de la patronal de les llibreries a València

Ernest Urtasun inaugurarà el dijous 5 el XXVII Congrés de CEGAL en el Palau de la Música de València, amb prop de 300 professionals del sector del llibre. La trobada es prolongarà fins al dissabte 7 i entregarà el divendres 6 els Premis Congrés a les Llibreries.

El COMA demanarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per l’estafa de 760.000 euros

El Col·legi de Metges d'Alacant ha avançat que reclamarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per una estafa de 760.000 euros i que no hi haurà acord en l'Audiència Provincial. La institució prioritza la restitució dels diners i la depuració de responsabilitats penals.

Skyfest Benidorm acollirà el certamen Or Vell, dedicat a la música de ball

Or Vell arribarà per primera vegada a la Comunitat Valenciana l'1 d'agost amb un format de gran producció en el recinte Skyfest de Benidorm. Hi haurà preregistre des de hui i venda general el 10 de febrer.

Morant qualifica de lamentable l’espectacle de Feijóo en la comissió de la DANA

Morant ha criticat la intervenció de Feijóo en la comissió de la DANA, li ha retret no demanar disculpes i ha denunciat que continua encobrint a Mazón.

Medicina Familiar demana urgències 24 hores amb criteris clínics, equitat i sostenibilitat

La societat valenciana de Medicina Familiar valora limitar les obertures 24 hores a zones d'alta demanda, però reclama criteris clínics, equitat i sostenibilitat i oferix col·laborar en el disseny del model.

Pérez Llorca demana al Govern la zona catastròfica després del temporal Harry i reclama la gestió del litoral

El Consell ha sol·licitat declarar zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit al Govern a transferir la gestió del litoral i executar projectes pendents.

Pérez Llorca defén que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha subratllat que la dana de València va evidenciar fallades en totes les Administracions, però ha remarcat que només el PP ha demanat perdó i assumit responsabilitats. Ha compartit la posició de Feijóo després de la seua compareixença en la comissió del Congrés i ha rebutjat polititzar l'accident ferroviari de Còrdova.