Detenen a tres hòmens per robar a un altre amb el mètode del mataleón en un parc de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres hòmens, dos d’origen algerià i un marroquí, d’entre 19 i 23 anys, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació, després d’usar la tècnica d’estrangulació coneguda com a ‘mataleón‘ per a deixar a la víctima inconscient i llevar-li les seues pertinences. 

 

Fonts policials han informat que els fets van ocórrer quan un home es trobava reunit amb els tres sospitosos en un parc pròxim a l’avinguda Primado Reig de la capital del Túria. Pel que pareix, en un moment de la trobada es va iniciar una discussió que va culminar quan els agressors li van fer un ‘mataleón’ a la víctima, deixant-la inconscient per a furtar-li les seues pertinences. 

 

Els presumptes autors dels fets van atacar a la víctima passant-li el braç pel coll per a fer-li un escanyament i fer-la perdre el coneixement. En eixe moment, van aprofitar que es va esvair un moment per a robar-li les seues pertinences, a demés de colpejar-li en la cara provocant-li diferents ferides en la part dreta del rostre

 

Una fotografia, la clau per a reconèixer als agressors

Després del succeït, els agents van iniciar una investigació per a identificar als autors del fet. Així mateix, van ser reconeguts per la víctima fotogràficament.

 

Les indagacions dutes a terme pels investigadors van portar a identificar a un dels sospitosos en el mòdul de preventius del Centre Penitenciari de Picassent. Així mateix, el segon va ser detingut quan va acudir a l’oficina de presentacions de la Unitat de Policia Nacional adscrita als Jutjats, a on van comprovar que tenia una requisitòria policial vigent per estos fets. Finalment, un altre va ser localitzat pels agents en un parc situat en el carrer Paraguay de València. 

 

Finalment els detinguts, tots ells amb antecedents policials i dos en situació irregular en Espanya, van ser acusats com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació. Dos dels arrestats van passar a disposició judicial, mentres l’altre es troba en el mòdul de preventius de la presó de Picassent.

Últimes notícies

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.