Detenen a tres hòmens per robar a un altre amb el mètode del mataleón en un parc de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a tres hòmens, dos d’origen algerià i un marroquí, d’entre 19 i 23 anys, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació, després d’usar la tècnica d’estrangulació coneguda com a ‘mataleón‘ per a deixar a la víctima inconscient i llevar-li les seues pertinences. 

 

Fonts policials han informat que els fets van ocórrer quan un home es trobava reunit amb els tres sospitosos en un parc pròxim a l’avinguda Primado Reig de la capital del Túria. Pel que pareix, en un moment de la trobada es va iniciar una discussió que va culminar quan els agressors li van fer un ‘mataleón’ a la víctima, deixant-la inconscient per a furtar-li les seues pertinences. 

 

Els presumptes autors dels fets van atacar a la víctima passant-li el braç pel coll per a fer-li un escanyament i fer-la perdre el coneixement. En eixe moment, van aprofitar que es va esvair un moment per a robar-li les seues pertinences, a demés de colpejar-li en la cara provocant-li diferents ferides en la part dreta del rostre

 

Una fotografia, la clau per a reconèixer als agressors

Després del succeït, els agents van iniciar una investigació per a identificar als autors del fet. Així mateix, van ser reconeguts per la víctima fotogràficament.

 

Les indagacions dutes a terme pels investigadors van portar a identificar a un dels sospitosos en el mòdul de preventius del Centre Penitenciari de Picassent. Així mateix, el segon va ser detingut quan va acudir a l’oficina de presentacions de la Unitat de Policia Nacional adscrita als Jutjats, a on van comprovar que tenia una requisitòria policial vigent per estos fets. Finalment, un altre va ser localitzat pels agents en un parc situat en el carrer Paraguay de València. 

 

Finalment els detinguts, tots ells amb antecedents policials i dos en situació irregular en Espanya, van ser acusats com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació. Dos dels arrestats van passar a disposició judicial, mentres l’altre es troba en el mòdul de preventius de la presó de Picassent.

Últimes notícies

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.

Estiu quasi ple als hotels valencians amb Benidorm fregant el ple tècnic

La Comunitat Valenciana ha encetat l estiu amb ocupacions hoteleres per damunt del 80 % de mitjana i Benidorm i València per damunt del 90 %, impulsades sobretot per la demanda internacional i les Hogueres de San Juan.