10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Detenen a Alacant a tres persones que es feien passar per proxenetes per a extorquir als usuaris

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Emere”, ha procedit a la detenció de tres persones pertanyents a un grup que es feien passar per proxenetes per a extorquir a clients que havien tractat de concertar els seus serveis. Els detinguts, als quals els consten nombrosos antecedents per fets similars operaven per tot el territori nacional. 

L’operació es va iniciar el mes de març, arran d’una denúncia presentada per un ciutadà en el lloc de Sant Joan (Alacant) en el qual manifestava ser víctima de delicte d’extorsió, ja que una setmana abans havia estat a Múrcia i havia contactat amb una dona a través d’una web de cites.

 

Finalment, la trobada entre tots dos no s’havia produït, no obstant això, a partir d’aqueix dia havia començat a rebre missatges en el seu telèfon en els quals, una persona li reclamava el cost del servei per la cita concertada a Múrcia, sota amenaça que, si no ho abonava, el reclamant acompanyat d’uns socis, aniria al seu domicili per a, segons li indicava, arreglar l’assumpte. 

 

La víctima va abonar 580 euros

Encara que la cita no havia arribat a produir-se, el denunciant va abonar la quantitat de 580 euros en concepte de les molèsties ocasionades, tal com se li va requerir. L’endemà, va rebre un altre missatge en el qual se li reclamava els beneficis del cap, per a poder eliminar-lo de la llista i resoldre l’assumpte. En aquesta ocasió, la quantitat que li exigien era de 950 euros. 

Segons va manifestar el ciutadà als agents va sentir molta por, ja que li va intentar explicar al seu interlocutor que estava treballant i que més tard parlarien però aquest no va accedir a esperar, pujant el to de les amenaces perquè pagara i no tindre problemes seriosos

Per tal motiu, la Guàrdia Civil va continuar amb les investigacions per a localitzar al presumpte autor. Fruit d’això, els agents van esbrinar que darrere d’aquestes amenaces hi havia un grup organitzat.

Diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes

Aquest grup emprava diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes, a les quals oferien una cita de caràcter sexual. Posteriorment, recopilaven la informació necessària que després empraven per a culminar amb èxit l’extorsió. Les trobades mai arribaven a produir-se, no obstant això, emprant amenaces contra les víctimes i els seus familiars, exigien el pagament del servei. 

Fruit d’aquesta investigació, els agents van localitzar a dos membres de la banda a València, un home de 53 anys presumpte autor de les amenaces i una dona de 28, suposada autora amb la qual es contractava els suposats serveis de prostitució. En una segona fase d’explotació de l’operació, va ser detingut a Múrcia el capitost del grup, un home de 44 anys.

 

Cal destacar el grup portava delinquint des de gener del present any per tot el territori nacional, constant denúncies a La Corunya, Madrid, València, Màlaga, Tenerife i Gran Canària. L’operació ha sigut duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan (Alacant) i dirigida pel Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.