Detenen a Alacant a tres persones que es feien passar per proxenetes per a extorquir als usuaris

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Emere”, ha procedit a la detenció de tres persones pertanyents a un grup que es feien passar per proxenetes per a extorquir a clients que havien tractat de concertar els seus serveis. Els detinguts, als quals els consten nombrosos antecedents per fets similars operaven per tot el territori nacional. 

L’operació es va iniciar el mes de març, arran d’una denúncia presentada per un ciutadà en el lloc de Sant Joan (Alacant) en el qual manifestava ser víctima de delicte d’extorsió, ja que una setmana abans havia estat a Múrcia i havia contactat amb una dona a través d’una web de cites.

 

Finalment, la trobada entre tots dos no s’havia produït, no obstant això, a partir d’aqueix dia havia començat a rebre missatges en el seu telèfon en els quals, una persona li reclamava el cost del servei per la cita concertada a Múrcia, sota amenaça que, si no ho abonava, el reclamant acompanyat d’uns socis, aniria al seu domicili per a, segons li indicava, arreglar l’assumpte. 

 

La víctima va abonar 580 euros

Encara que la cita no havia arribat a produir-se, el denunciant va abonar la quantitat de 580 euros en concepte de les molèsties ocasionades, tal com se li va requerir. L’endemà, va rebre un altre missatge en el qual se li reclamava els beneficis del cap, per a poder eliminar-lo de la llista i resoldre l’assumpte. En aquesta ocasió, la quantitat que li exigien era de 950 euros. 

Segons va manifestar el ciutadà als agents va sentir molta por, ja que li va intentar explicar al seu interlocutor que estava treballant i que més tard parlarien però aquest no va accedir a esperar, pujant el to de les amenaces perquè pagara i no tindre problemes seriosos

Per tal motiu, la Guàrdia Civil va continuar amb les investigacions per a localitzar al presumpte autor. Fruit d’això, els agents van esbrinar que darrere d’aquestes amenaces hi havia un grup organitzat.

Diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes

Aquest grup emprava diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes, a les quals oferien una cita de caràcter sexual. Posteriorment, recopilaven la informació necessària que després empraven per a culminar amb èxit l’extorsió. Les trobades mai arribaven a produir-se, no obstant això, emprant amenaces contra les víctimes i els seus familiars, exigien el pagament del servei. 

Fruit d’aquesta investigació, els agents van localitzar a dos membres de la banda a València, un home de 53 anys presumpte autor de les amenaces i una dona de 28, suposada autora amb la qual es contractava els suposats serveis de prostitució. En una segona fase d’explotació de l’operació, va ser detingut a Múrcia el capitost del grup, un home de 44 anys.

 

Cal destacar el grup portava delinquint des de gener del present any per tot el territori nacional, constant denúncies a La Corunya, Madrid, València, Màlaga, Tenerife i Gran Canària. L’operació ha sigut duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan (Alacant) i dirigida pel Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.