Detenen a Alacant a tres persones que es feien passar per proxenetes per a extorquir als usuaris

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Emere”, ha procedit a la detenció de tres persones pertanyents a un grup que es feien passar per proxenetes per a extorquir a clients que havien tractat de concertar els seus serveis. Els detinguts, als quals els consten nombrosos antecedents per fets similars operaven per tot el territori nacional. 

L’operació es va iniciar el mes de març, arran d’una denúncia presentada per un ciutadà en el lloc de Sant Joan (Alacant) en el qual manifestava ser víctima de delicte d’extorsió, ja que una setmana abans havia estat a Múrcia i havia contactat amb una dona a través d’una web de cites.

 

Finalment, la trobada entre tots dos no s’havia produït, no obstant això, a partir d’aqueix dia havia començat a rebre missatges en el seu telèfon en els quals, una persona li reclamava el cost del servei per la cita concertada a Múrcia, sota amenaça que, si no ho abonava, el reclamant acompanyat d’uns socis, aniria al seu domicili per a, segons li indicava, arreglar l’assumpte. 

 

La víctima va abonar 580 euros

Encara que la cita no havia arribat a produir-se, el denunciant va abonar la quantitat de 580 euros en concepte de les molèsties ocasionades, tal com se li va requerir. L’endemà, va rebre un altre missatge en el qual se li reclamava els beneficis del cap, per a poder eliminar-lo de la llista i resoldre l’assumpte. En aquesta ocasió, la quantitat que li exigien era de 950 euros. 

Segons va manifestar el ciutadà als agents va sentir molta por, ja que li va intentar explicar al seu interlocutor que estava treballant i que més tard parlarien però aquest no va accedir a esperar, pujant el to de les amenaces perquè pagara i no tindre problemes seriosos

Per tal motiu, la Guàrdia Civil va continuar amb les investigacions per a localitzar al presumpte autor. Fruit d’això, els agents van esbrinar que darrere d’aquestes amenaces hi havia un grup organitzat.

Diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes

Aquest grup emprava diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes, a les quals oferien una cita de caràcter sexual. Posteriorment, recopilaven la informació necessària que després empraven per a culminar amb èxit l’extorsió. Les trobades mai arribaven a produir-se, no obstant això, emprant amenaces contra les víctimes i els seus familiars, exigien el pagament del servei. 

Fruit d’aquesta investigació, els agents van localitzar a dos membres de la banda a València, un home de 53 anys presumpte autor de les amenaces i una dona de 28, suposada autora amb la qual es contractava els suposats serveis de prostitució. En una segona fase d’explotació de l’operació, va ser detingut a Múrcia el capitost del grup, un home de 44 anys.

 

Cal destacar el grup portava delinquint des de gener del present any per tot el territori nacional, constant denúncies a La Corunya, Madrid, València, Màlaga, Tenerife i Gran Canària. L’operació ha sigut duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan (Alacant) i dirigida pel Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.