Detenen a Alacant a tres persones que es feien passar per proxenetes per a extorquir als usuaris

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Emere”, ha procedit a la detenció de tres persones pertanyents a un grup que es feien passar per proxenetes per a extorquir a clients que havien tractat de concertar els seus serveis. Els detinguts, als quals els consten nombrosos antecedents per fets similars operaven per tot el territori nacional. 

L’operació es va iniciar el mes de març, arran d’una denúncia presentada per un ciutadà en el lloc de Sant Joan (Alacant) en el qual manifestava ser víctima de delicte d’extorsió, ja que una setmana abans havia estat a Múrcia i havia contactat amb una dona a través d’una web de cites.

 

Finalment, la trobada entre tots dos no s’havia produït, no obstant això, a partir d’aqueix dia havia començat a rebre missatges en el seu telèfon en els quals, una persona li reclamava el cost del servei per la cita concertada a Múrcia, sota amenaça que, si no ho abonava, el reclamant acompanyat d’uns socis, aniria al seu domicili per a, segons li indicava, arreglar l’assumpte. 

 

La víctima va abonar 580 euros

Encara que la cita no havia arribat a produir-se, el denunciant va abonar la quantitat de 580 euros en concepte de les molèsties ocasionades, tal com se li va requerir. L’endemà, va rebre un altre missatge en el qual se li reclamava els beneficis del cap, per a poder eliminar-lo de la llista i resoldre l’assumpte. En aquesta ocasió, la quantitat que li exigien era de 950 euros. 

Segons va manifestar el ciutadà als agents va sentir molta por, ja que li va intentar explicar al seu interlocutor que estava treballant i que més tard parlarien però aquest no va accedir a esperar, pujant el to de les amenaces perquè pagara i no tindre problemes seriosos

Per tal motiu, la Guàrdia Civil va continuar amb les investigacions per a localitzar al presumpte autor. Fruit d’això, els agents van esbrinar que darrere d’aquestes amenaces hi havia un grup organitzat.

Diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes

Aquest grup emprava diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes, a les quals oferien una cita de caràcter sexual. Posteriorment, recopilaven la informació necessària que després empraven per a culminar amb èxit l’extorsió. Les trobades mai arribaven a produir-se, no obstant això, emprant amenaces contra les víctimes i els seus familiars, exigien el pagament del servei. 

Fruit d’aquesta investigació, els agents van localitzar a dos membres de la banda a València, un home de 53 anys presumpte autor de les amenaces i una dona de 28, suposada autora amb la qual es contractava els suposats serveis de prostitució. En una segona fase d’explotació de l’operació, va ser detingut a Múrcia el capitost del grup, un home de 44 anys.

 

Cal destacar el grup portava delinquint des de gener del present any per tot el territori nacional, constant denúncies a La Corunya, Madrid, València, Màlaga, Tenerife i Gran Canària. L’operació ha sigut duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan (Alacant) i dirigida pel Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els regants del Tajo-Segura culpen a l’Estat del conflicte pel transvasament

Els regants del Tajo-Segura acusen l'Estat d'alimentar la divisió entre comunitats i de planificar l'aigua amb criteris electorals, perjudicant el transvasament.

El València Basket es juga la passada davant el Ensino amb avantatge de pista i molts dubtes

El València Basket inicia la seua eliminatòria de quarts de final davant el Durán Maquinaria Ensino amb factor pista a favor, però preocupat per la seua mala ratxa i els precedents equilibrats de la temporada.

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.