Detenen a Alacant a tres persones que es feien passar per proxenetes per a extorquir als usuaris

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Emere”, ha procedit a la detenció de tres persones pertanyents a un grup que es feien passar per proxenetes per a extorquir a clients que havien tractat de concertar els seus serveis. Els detinguts, als quals els consten nombrosos antecedents per fets similars operaven per tot el territori nacional. 

L’operació es va iniciar el mes de març, arran d’una denúncia presentada per un ciutadà en el lloc de Sant Joan (Alacant) en el qual manifestava ser víctima de delicte d’extorsió, ja que una setmana abans havia estat a Múrcia i havia contactat amb una dona a través d’una web de cites.

 

Finalment, la trobada entre tots dos no s’havia produït, no obstant això, a partir d’aqueix dia havia començat a rebre missatges en el seu telèfon en els quals, una persona li reclamava el cost del servei per la cita concertada a Múrcia, sota amenaça que, si no ho abonava, el reclamant acompanyat d’uns socis, aniria al seu domicili per a, segons li indicava, arreglar l’assumpte. 

 

La víctima va abonar 580 euros

Encara que la cita no havia arribat a produir-se, el denunciant va abonar la quantitat de 580 euros en concepte de les molèsties ocasionades, tal com se li va requerir. L’endemà, va rebre un altre missatge en el qual se li reclamava els beneficis del cap, per a poder eliminar-lo de la llista i resoldre l’assumpte. En aquesta ocasió, la quantitat que li exigien era de 950 euros. 

Segons va manifestar el ciutadà als agents va sentir molta por, ja que li va intentar explicar al seu interlocutor que estava treballant i que més tard parlarien però aquest no va accedir a esperar, pujant el to de les amenaces perquè pagara i no tindre problemes seriosos

Per tal motiu, la Guàrdia Civil va continuar amb les investigacions per a localitzar al presumpte autor. Fruit d’això, els agents van esbrinar que darrere d’aquestes amenaces hi havia un grup organitzat.

Diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes

Aquest grup emprava diferents xarxes socials per a localitzar a possibles víctimes, a les quals oferien una cita de caràcter sexual. Posteriorment, recopilaven la informació necessària que després empraven per a culminar amb èxit l’extorsió. Les trobades mai arribaven a produir-se, no obstant això, emprant amenaces contra les víctimes i els seus familiars, exigien el pagament del servei. 

Fruit d’aquesta investigació, els agents van localitzar a dos membres de la banda a València, un home de 53 anys presumpte autor de les amenaces i una dona de 28, suposada autora amb la qual es contractava els suposats serveis de prostitució. En una segona fase d’explotació de l’operació, va ser detingut a Múrcia el capitost del grup, un home de 44 anys.

 

Cal destacar el grup portava delinquint des de gener del present any per tot el territori nacional, constant denúncies a La Corunya, Madrid, València, Màlaga, Tenerife i Gran Canària. L’operació ha sigut duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan (Alacant) i dirigida pel Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.