Detenen un clan familiar a Castelló que es dedicava a furtar en cases de la província de Córdoba

Dos homes han sigut detinguts en Castelló per agents de la Policia Nacional com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, concretament, de robatoris en habitatges comesos en la província de Córdoba. La investigació s'ha anomenat operació 'Mesquita', i va començar a principis del passat mes de març quan la Policia Nacional de Córdoba va tindre coneixement de diversos robatoris en vivendes, tots ells amb característiques paregudes i en la mateixa zona, en l'àrea del Brillante. Segons ha informat la Policia, els propietaris relataven com es trobaven les portes i les finestres de les cases trencades i violentades i del gran desordre que hi havia a l'interior, on faltaven objectes de valor com diners o joies. A partir d'eixe moment els agents iniciaren una investigació i un dispositiu preventiu paral·lel en la zona, per a intentar detectar els  lladres in fraganti.

Gràcies a les esmentades gestions, els investigadors van poder determinar com el modus operandi d'aquests individus consistiria a utilitzar diverses eines per a violentar les portes i finestres en l'accés als habitatges, causant un gran desordre a l'interior dels domicilis i especialitzant-se en el robatori de peces de joieria i diners en efectiu, arribant a la identificació dels mateixos. Amb totes aquestes dades obtingudes, els agents van aconseguir situar als ara detinguts en la província de Castelló, procedint a sol·licitar a l'Autoritat Judicial els corresponents manaments d'entrada i registre, en els quals es van detindre a dos persones membres d'una mateixa família com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, intervenint-se a més nombroses peces de joieria així com diversos elements electrònics i eines.

La investigació ha sigut possible gràcies a la col·laboració estreta entre les plantilles policials d'ambdues províncies, ja que els ara detinguts, no dubtaven a desplaçar-se centenars de quilòmetres per a cometre els seus robatoris. A més gràcies a la coordinació dels grups d'investigació de Policia Nacional, donades les característiques i el modus operandi dels presumptes autors, els encarregats de la recerca continuen en aquests moments en les perquisicions, per si estos mateixos individus anaren els presumptes autors de fets similars en localitats limítrofes, no descartant-se noves detencions. La investigació ha sigut desenvolupada conjuntament per les Unitats especialitzades contra el robatori de les localitats de Córdova i Castelló de la Policia Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.