Detenen un clan familiar a Castelló que es dedicava a furtar en cases de la província de Córdoba

Dos homes han sigut detinguts en Castelló per agents de la Policia Nacional com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, concretament, de robatoris en habitatges comesos en la província de Córdoba. La investigació s'ha anomenat operació 'Mesquita', i va començar a principis del passat mes de març quan la Policia Nacional de Córdoba va tindre coneixement de diversos robatoris en vivendes, tots ells amb característiques paregudes i en la mateixa zona, en l'àrea del Brillante. Segons ha informat la Policia, els propietaris relataven com es trobaven les portes i les finestres de les cases trencades i violentades i del gran desordre que hi havia a l'interior, on faltaven objectes de valor com diners o joies. A partir d'eixe moment els agents iniciaren una investigació i un dispositiu preventiu paral·lel en la zona, per a intentar detectar els  lladres in fraganti.

Gràcies a les esmentades gestions, els investigadors van poder determinar com el modus operandi d'aquests individus consistiria a utilitzar diverses eines per a violentar les portes i finestres en l'accés als habitatges, causant un gran desordre a l'interior dels domicilis i especialitzant-se en el robatori de peces de joieria i diners en efectiu, arribant a la identificació dels mateixos. Amb totes aquestes dades obtingudes, els agents van aconseguir situar als ara detinguts en la província de Castelló, procedint a sol·licitar a l'Autoritat Judicial els corresponents manaments d'entrada i registre, en els quals es van detindre a dos persones membres d'una mateixa família com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, intervenint-se a més nombroses peces de joieria així com diversos elements electrònics i eines.

La investigació ha sigut possible gràcies a la col·laboració estreta entre les plantilles policials d'ambdues províncies, ja que els ara detinguts, no dubtaven a desplaçar-se centenars de quilòmetres per a cometre els seus robatoris. A més gràcies a la coordinació dels grups d'investigació de Policia Nacional, donades les característiques i el modus operandi dels presumptes autors, els encarregats de la recerca continuen en aquests moments en les perquisicions, per si estos mateixos individus anaren els presumptes autors de fets similars en localitats limítrofes, no descartant-se noves detencions. La investigació ha sigut desenvolupada conjuntament per les Unitats especialitzades contra el robatori de les localitats de Córdova i Castelló de la Policia Nacional.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.