Anuncios

Detenen un clan familiar a Castelló que es dedicava a furtar en cases de la província de Córdoba

Dos homes han sigut detinguts en Castelló per agents de la Policia Nacional com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, concretament, de robatoris en habitatges comesos en la província de Córdoba. La investigació s'ha anomenat operació 'Mesquita', i va començar a principis del passat mes de març quan la Policia Nacional de Córdoba va tindre coneixement de diversos robatoris en vivendes, tots ells amb característiques paregudes i en la mateixa zona, en l'àrea del Brillante. Segons ha informat la Policia, els propietaris relataven com es trobaven les portes i les finestres de les cases trencades i violentades i del gran desordre que hi havia a l'interior, on faltaven objectes de valor com diners o joies. A partir d'eixe moment els agents iniciaren una investigació i un dispositiu preventiu paral·lel en la zona, per a intentar detectar els  lladres in fraganti.

Gràcies a les esmentades gestions, els investigadors van poder determinar com el modus operandi d'aquests individus consistiria a utilitzar diverses eines per a violentar les portes i finestres en l'accés als habitatges, causant un gran desordre a l'interior dels domicilis i especialitzant-se en el robatori de peces de joieria i diners en efectiu, arribant a la identificació dels mateixos. Amb totes aquestes dades obtingudes, els agents van aconseguir situar als ara detinguts en la província de Castelló, procedint a sol·licitar a l'Autoritat Judicial els corresponents manaments d'entrada i registre, en els quals es van detindre a dos persones membres d'una mateixa família com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, intervenint-se a més nombroses peces de joieria així com diversos elements electrònics i eines.

Anuncios

La investigació ha sigut possible gràcies a la col·laboració estreta entre les plantilles policials d'ambdues províncies, ja que els ara detinguts, no dubtaven a desplaçar-se centenars de quilòmetres per a cometre els seus robatoris. A més gràcies a la coordinació dels grups d'investigació de Policia Nacional, donades les característiques i el modus operandi dels presumptes autors, els encarregats de la recerca continuen en aquests moments en les perquisicions, per si estos mateixos individus anaren els presumptes autors de fets similars en localitats limítrofes, no descartant-se noves detencions. La investigació ha sigut desenvolupada conjuntament per les Unitats especialitzades contra el robatori de les localitats de Córdova i Castelló de la Policia Nacional.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios