Detenen un clan familiar a Castelló que es dedicava a furtar en cases de la província de Córdoba

Dos homes han sigut detinguts en Castelló per agents de la Policia Nacional com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, concretament, de robatoris en habitatges comesos en la província de Córdoba. La investigació s'ha anomenat operació 'Mesquita', i va començar a principis del passat mes de març quan la Policia Nacional de Córdoba va tindre coneixement de diversos robatoris en vivendes, tots ells amb característiques paregudes i en la mateixa zona, en l'àrea del Brillante. Segons ha informat la Policia, els propietaris relataven com es trobaven les portes i les finestres de les cases trencades i violentades i del gran desordre que hi havia a l'interior, on faltaven objectes de valor com diners o joies. A partir d'eixe moment els agents iniciaren una investigació i un dispositiu preventiu paral·lel en la zona, per a intentar detectar els  lladres in fraganti.

Gràcies a les esmentades gestions, els investigadors van poder determinar com el modus operandi d'aquests individus consistiria a utilitzar diverses eines per a violentar les portes i finestres en l'accés als habitatges, causant un gran desordre a l'interior dels domicilis i especialitzant-se en el robatori de peces de joieria i diners en efectiu, arribant a la identificació dels mateixos. Amb totes aquestes dades obtingudes, els agents van aconseguir situar als ara detinguts en la província de Castelló, procedint a sol·licitar a l'Autoritat Judicial els corresponents manaments d'entrada i registre, en els quals es van detindre a dos persones membres d'una mateixa família com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, intervenint-se a més nombroses peces de joieria així com diversos elements electrònics i eines.

La investigació ha sigut possible gràcies a la col·laboració estreta entre les plantilles policials d'ambdues províncies, ja que els ara detinguts, no dubtaven a desplaçar-se centenars de quilòmetres per a cometre els seus robatoris. A més gràcies a la coordinació dels grups d'investigació de Policia Nacional, donades les característiques i el modus operandi dels presumptes autors, els encarregats de la recerca continuen en aquests moments en les perquisicions, per si estos mateixos individus anaren els presumptes autors de fets similars en localitats limítrofes, no descartant-se noves detencions. La investigació ha sigut desenvolupada conjuntament per les Unitats especialitzades contra el robatori de les localitats de Córdova i Castelló de la Policia Nacional.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.