Detenen un clan familiar a Castelló que es dedicava a furtar en cases de la província de Córdoba

Dos homes han sigut detinguts en Castelló per agents de la Policia Nacional com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, concretament, de robatoris en habitatges comesos en la província de Córdoba. La investigació s'ha anomenat operació 'Mesquita', i va començar a principis del passat mes de març quan la Policia Nacional de Córdoba va tindre coneixement de diversos robatoris en vivendes, tots ells amb característiques paregudes i en la mateixa zona, en l'àrea del Brillante. Segons ha informat la Policia, els propietaris relataven com es trobaven les portes i les finestres de les cases trencades i violentades i del gran desordre que hi havia a l'interior, on faltaven objectes de valor com diners o joies. A partir d'eixe moment els agents iniciaren una investigació i un dispositiu preventiu paral·lel en la zona, per a intentar detectar els  lladres in fraganti.

Gràcies a les esmentades gestions, els investigadors van poder determinar com el modus operandi d'aquests individus consistiria a utilitzar diverses eines per a violentar les portes i finestres en l'accés als habitatges, causant un gran desordre a l'interior dels domicilis i especialitzant-se en el robatori de peces de joieria i diners en efectiu, arribant a la identificació dels mateixos. Amb totes aquestes dades obtingudes, els agents van aconseguir situar als ara detinguts en la província de Castelló, procedint a sol·licitar a l'Autoritat Judicial els corresponents manaments d'entrada i registre, en els quals es van detindre a dos persones membres d'una mateixa família com a presumptes autors de diversos delictes contra el patrimoni, intervenint-se a més nombroses peces de joieria així com diversos elements electrònics i eines.

La investigació ha sigut possible gràcies a la col·laboració estreta entre les plantilles policials d'ambdues províncies, ja que els ara detinguts, no dubtaven a desplaçar-se centenars de quilòmetres per a cometre els seus robatoris. A més gràcies a la coordinació dels grups d'investigació de Policia Nacional, donades les característiques i el modus operandi dels presumptes autors, els encarregats de la recerca continuen en aquests moments en les perquisicions, per si estos mateixos individus anaren els presumptes autors de fets similars en localitats limítrofes, no descartant-se noves detencions. La investigació ha sigut desenvolupada conjuntament per les Unitats especialitzades contra el robatori de les localitats de Córdova i Castelló de la Policia Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.