12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Detenen dos homes per abusos sexuals a deu menors a Buñol

Dos homes han sigut detinguts per la Guàrdia Civil per presumptes delictes d'abusos sexuals a deus menors d'edat a Buñol. Segons sembla, els dos detinguts, un jove de 23 anys i un home de 62, oferien diners als menors, drogues i altres objectes a canvi. Un d'ells realitzava la funció de còmplice i captava les víctimes mentre que l'altre presumptament abusava d'elles, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

L'operació, anomenada 'Bitru' va començar este passat mes d'agost en tindre coneixement l'institut armat que possiblement s'estaven realitzant abusos sexuals a menors gràcies als efectius de l'Equip Mujer-Menor (Emume) per a la localització de sospitosos. Després d'iniciar-se les investigacions, els agents van seguir diverses pistes que els van portar fins a estos dos homes. L'operació aleshores va culminar el passat 12 de setembre, encara que no ha transcendit fins ara. Els dos pedòfils, un jove de 23 any i un home de 62, de nacionalitat marroquí el més jove i espanyola el més major, han sigut detinguts pels delictes d'abusos sexuals, corrupció de menors, i a més tràfic de drogues. Un dels arrestats s'encarregava de les tasques de captació dels menors, per la qual cosa es guanyava la seua confiança mitjançant l'oferiment de dogues, diners o altres objectes per a convéncer els menors, i posteriorment l'altre era qui abusava d'ells. Segons ha comunicat l'institut armat, hi hauria deu menors víctimes d'estos abusos. En el registre domiciliari els agents van trobar discos durs, telèfons mòbils, tablets, documentació i estupefaents. Una vegada detinguts, les diligències dels dos presumptes autors ha passat a disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Requena.

Últimes notícies

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.