Detenen a un home per presumptes agressions sexuals a vuit menors en les dècades dels 90 i 2000

Els Mossos d’Esquadra van detenir a un home com a presumpte autor d’agressions sexuals a vuit menors d’edat en les dècades dels 90 i 2000. L’home és de nacionalitat espanyola, de setanta-quatre anys, i veí del municipi de Bruc, a Barcelona.

Una primera víctima va denunciar al juny haver sofert abusos sexuals fa més de dos dècades, quan tenia entre 5 i 12 anys, per part d’un home amb qui si pare tenia una relació laboral.

Set víctimes més

Els investigadors van localitzar set víctimes més, totes elles dones adultes actualment i que presumptament van sofrir agressions sexuals durant la seua infància del mateix home.

Comprava als menors amb regals

L’home accedia a les víctimes, fills d’amics i coneguts, en entorns molt diversos com a estades d’estiu en un campament, classes particulars i, en moltes ocasions, obsequiava als menors «amb tota mena de regals per a mostrar-se amigable i pròxim».

Quan les víctimes van tenir percepció de la sexualitat, van compartir la situació amb els seus pares, que els van apartar «immediatament» de l’agressor. No obstant això, «al no denunciar els fets, l’home va continuar fent el mateix amb més menors durant dècades» fins que ara les víctimes, que superen els 30 anys, han decidit denunciar els fets.

Les víctimes han hagut de rebre suport psicològic durant la seua edat adulta i han sofert «nombrosos problemes personals afectius i de parella» com a seqüeles inherents a les situacions que van sofrir. L’arrestat va passar a disposició judicial i el jutge instructor va decretar el seu ingrés a la presó; la recerca continua oberta i els investigadors no descarten localitzar a més víctimes.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.