17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Detenen a un home per presumptes agressions sexuals a vuit menors en les dècades dels 90 i 2000

Els Mossos d’Esquadra van detenir a un home com a presumpte autor d’agressions sexuals a vuit menors d’edat en les dècades dels 90 i 2000. L’home és de nacionalitat espanyola, de setanta-quatre anys, i veí del municipi de Bruc, a Barcelona.

Una primera víctima va denunciar al juny haver sofert abusos sexuals fa més de dos dècades, quan tenia entre 5 i 12 anys, per part d’un home amb qui si pare tenia una relació laboral.

Set víctimes més

Els investigadors van localitzar set víctimes més, totes elles dones adultes actualment i que presumptament van sofrir agressions sexuals durant la seua infància del mateix home.

Comprava als menors amb regals

L’home accedia a les víctimes, fills d’amics i coneguts, en entorns molt diversos com a estades d’estiu en un campament, classes particulars i, en moltes ocasions, obsequiava als menors “amb tota mena de regals per a mostrar-se amigable i pròxim”.

Quan les víctimes van tenir percepció de la sexualitat, van compartir la situació amb els seus pares, que els van apartar “immediatament” de l’agressor. No obstant això, “al no denunciar els fets, l’home va continuar fent el mateix amb més menors durant dècades” fins que ara les víctimes, que superen els 30 anys, han decidit denunciar els fets.

Les víctimes han hagut de rebre suport psicològic durant la seua edat adulta i han sofert “nombrosos problemes personals afectius i de parella” com a seqüeles inherents a les situacions que van sofrir. L’arrestat va passar a disposició judicial i el jutge instructor va decretar el seu ingrés a la presó; la recerca continua oberta i els investigadors no descarten localitzar a més víctimes.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.