Detenen a un jove per abusar sexualment de la seua mare a Silla

 

Un jove de 23 anys, veí de la localitat de Silla, i que podria patir algun tipus de malaltia mental, va ser detingut aquest dilluns acusat de maltractar i abusar sexualment de la seua mare, de 60 anys, de forma continuada al llarg d’aquests dos últims anys.

 

Pel que sembla, la víctima va acudir desesperada a les dependències de la Guàrdia Civil de Silla després de patir una nova agressió física per part del seu propi fill. La dona va relatar als agents una sèrie d’episodis violents del seu fill, qui fins i tot li hauria realitzat tocaments de caràcter sexual. 

 

Segons va manifestar la dona, l’última agressió es va produir durant la matinada del dilluns quan el jove va arribar al domicili familiar i va agredir a la seua progenitora perquè aquesta no li deixava el seu telèfon mòbil. El presumpte autor dels fets, que es troba sota medicació, la va agafar del coll i va amenaçar amb asfixiar-la. «Jo estic boig i a mi no em passarà res», li va dir.

 

La víctima tenia lesions en el coll

Donada la gravetat dels fets denunciats, agents de l’Institut Armat van procedir a detindre al supòsit agressor, qui resideix al costat de la seua víctima en el domicili familiar. La dona va ser atesa en el centre de salut de Silla, on els metges van comprovar que tenia diferents lesions en el coll.

 

Aquest dimarts al matí, el jove va ser posat a disposició judicial en els jutjats de Carlet, on va ser sotmés a un reconeixement per part d’un mèdic forense, qui va avaluar inicialment el seu estat mental a l’espera d’una avaluació més en profunditat per part de la unitat de Psiquiatria Forense de l’Institut de Medicina Legal de València.

 

Una possible malaltia mental

El presumpte agressor podria patir algun tipus de malaltia mental pel que s’haurà d’avaluar el grau d’imputabilitat i si és conscient o no dels seus actes quan presumptament agredeix a la seua mare. A l’espera d’un informe pericial sobre el seu estat mental, el Jutjat d’Instrucció número quatre de Carlet ha acordat la seua posada en llibertat amb càrrecs i una ordre d’allunyament que li prohibeix acostar-se a menys de 50 metres de la seua progenitora i comunicar-se amb ella de cap manera.

 

A conseqüència d’aquesta mesura cautelar, el jove ha hagut d’abandonar el domicili familiar, encara que s’ha anat a viure a casa d’un amic, en el mateix carrer on resideix la seua mare. La víctima, que viu atemorida, ja va presentar l’any passat una altra denúncia, però posteriorment la va retirar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.