21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detenen a un jove per abusar sexualment de la seua mare a Silla

 

Un jove de 23 anys, veí de la localitat de Silla, i que podria patir algun tipus de malaltia mental, va ser detingut aquest dilluns acusat de maltractar i abusar sexualment de la seua mare, de 60 anys, de forma continuada al llarg d’aquests dos últims anys.

 

Pel que sembla, la víctima va acudir desesperada a les dependències de la Guàrdia Civil de Silla després de patir una nova agressió física per part del seu propi fill. La dona va relatar als agents una sèrie d’episodis violents del seu fill, qui fins i tot li hauria realitzat tocaments de caràcter sexual. 

 

Segons va manifestar la dona, l’última agressió es va produir durant la matinada del dilluns quan el jove va arribar al domicili familiar i va agredir a la seua progenitora perquè aquesta no li deixava el seu telèfon mòbil. El presumpte autor dels fets, que es troba sota medicació, la va agafar del coll i va amenaçar amb asfixiar-la. «Jo estic boig i a mi no em passarà res», li va dir.

 

La víctima tenia lesions en el coll

Donada la gravetat dels fets denunciats, agents de l’Institut Armat van procedir a detindre al supòsit agressor, qui resideix al costat de la seua víctima en el domicili familiar. La dona va ser atesa en el centre de salut de Silla, on els metges van comprovar que tenia diferents lesions en el coll.

 

Aquest dimarts al matí, el jove va ser posat a disposició judicial en els jutjats de Carlet, on va ser sotmés a un reconeixement per part d’un mèdic forense, qui va avaluar inicialment el seu estat mental a l’espera d’una avaluació més en profunditat per part de la unitat de Psiquiatria Forense de l’Institut de Medicina Legal de València.

 

Una possible malaltia mental

El presumpte agressor podria patir algun tipus de malaltia mental pel que s’haurà d’avaluar el grau d’imputabilitat i si és conscient o no dels seus actes quan presumptament agredeix a la seua mare. A l’espera d’un informe pericial sobre el seu estat mental, el Jutjat d’Instrucció número quatre de Carlet ha acordat la seua posada en llibertat amb càrrecs i una ordre d’allunyament que li prohibeix acostar-se a menys de 50 metres de la seua progenitora i comunicar-se amb ella de cap manera.

 

A conseqüència d’aquesta mesura cautelar, el jove ha hagut d’abandonar el domicili familiar, encara que s’ha anat a viure a casa d’un amic, en el mateix carrer on resideix la seua mare. La víctima, que viu atemorida, ja va presentar l’any passat una altra denúncia, però posteriorment la va retirar.

Últimes notícies

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.

Dos anys de presó per violar a la seua exparella a Albatera

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a dos anys de presó a un home per agredir sexualment a la seua exparella a Albatera. La pena ha quedat suspesa per cinc anys i inclou llibertat vigilada, allunyament i indemnització.

El 10K València supera els 10.000 inscrits en el seu primer dia per a 2027

El 10K València va depassar els 10.000 dorsals en el seu primer dia d'inscripcions per a 2027 i va activar el tercer tram de preus. L'organització preveu un nou ple amb 16.000 places.

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.