Detenen a un jove per abusar sexualment de la seua mare a Silla

 

Un jove de 23 anys, veí de la localitat de Silla, i que podria patir algun tipus de malaltia mental, va ser detingut aquest dilluns acusat de maltractar i abusar sexualment de la seua mare, de 60 anys, de forma continuada al llarg d’aquests dos últims anys.

 

Pel que sembla, la víctima va acudir desesperada a les dependències de la Guàrdia Civil de Silla després de patir una nova agressió física per part del seu propi fill. La dona va relatar als agents una sèrie d’episodis violents del seu fill, qui fins i tot li hauria realitzat tocaments de caràcter sexual. 

 

Segons va manifestar la dona, l’última agressió es va produir durant la matinada del dilluns quan el jove va arribar al domicili familiar i va agredir a la seua progenitora perquè aquesta no li deixava el seu telèfon mòbil. El presumpte autor dels fets, que es troba sota medicació, la va agafar del coll i va amenaçar amb asfixiar-la. «Jo estic boig i a mi no em passarà res», li va dir.

 

La víctima tenia lesions en el coll

Donada la gravetat dels fets denunciats, agents de l’Institut Armat van procedir a detindre al supòsit agressor, qui resideix al costat de la seua víctima en el domicili familiar. La dona va ser atesa en el centre de salut de Silla, on els metges van comprovar que tenia diferents lesions en el coll.

 

Aquest dimarts al matí, el jove va ser posat a disposició judicial en els jutjats de Carlet, on va ser sotmés a un reconeixement per part d’un mèdic forense, qui va avaluar inicialment el seu estat mental a l’espera d’una avaluació més en profunditat per part de la unitat de Psiquiatria Forense de l’Institut de Medicina Legal de València.

 

Una possible malaltia mental

El presumpte agressor podria patir algun tipus de malaltia mental pel que s’haurà d’avaluar el grau d’imputabilitat i si és conscient o no dels seus actes quan presumptament agredeix a la seua mare. A l’espera d’un informe pericial sobre el seu estat mental, el Jutjat d’Instrucció número quatre de Carlet ha acordat la seua posada en llibertat amb càrrecs i una ordre d’allunyament que li prohibeix acostar-se a menys de 50 metres de la seua progenitora i comunicar-se amb ella de cap manera.

 

A conseqüència d’aquesta mesura cautelar, el jove ha hagut d’abandonar el domicili familiar, encara que s’ha anat a viure a casa d’un amic, en el mateix carrer on resideix la seua mare. La víctima, que viu atemorida, ja va presentar l’any passat una altra denúncia, però posteriorment la va retirar.

Últimes notícies

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.