Detenen a un jove per abusar sexualment de la seua mare a Silla

 

Un jove de 23 anys, veí de la localitat de Silla, i que podria patir algun tipus de malaltia mental, va ser detingut aquest dilluns acusat de maltractar i abusar sexualment de la seua mare, de 60 anys, de forma continuada al llarg d’aquests dos últims anys.

 

Pel que sembla, la víctima va acudir desesperada a les dependències de la Guàrdia Civil de Silla després de patir una nova agressió física per part del seu propi fill. La dona va relatar als agents una sèrie d’episodis violents del seu fill, qui fins i tot li hauria realitzat tocaments de caràcter sexual. 

 

Segons va manifestar la dona, l’última agressió es va produir durant la matinada del dilluns quan el jove va arribar al domicili familiar i va agredir a la seua progenitora perquè aquesta no li deixava el seu telèfon mòbil. El presumpte autor dels fets, que es troba sota medicació, la va agafar del coll i va amenaçar amb asfixiar-la. «Jo estic boig i a mi no em passarà res», li va dir.

 

La víctima tenia lesions en el coll

Donada la gravetat dels fets denunciats, agents de l’Institut Armat van procedir a detindre al supòsit agressor, qui resideix al costat de la seua víctima en el domicili familiar. La dona va ser atesa en el centre de salut de Silla, on els metges van comprovar que tenia diferents lesions en el coll.

 

Aquest dimarts al matí, el jove va ser posat a disposició judicial en els jutjats de Carlet, on va ser sotmés a un reconeixement per part d’un mèdic forense, qui va avaluar inicialment el seu estat mental a l’espera d’una avaluació més en profunditat per part de la unitat de Psiquiatria Forense de l’Institut de Medicina Legal de València.

 

Una possible malaltia mental

El presumpte agressor podria patir algun tipus de malaltia mental pel que s’haurà d’avaluar el grau d’imputabilitat i si és conscient o no dels seus actes quan presumptament agredeix a la seua mare. A l’espera d’un informe pericial sobre el seu estat mental, el Jutjat d’Instrucció número quatre de Carlet ha acordat la seua posada en llibertat amb càrrecs i una ordre d’allunyament que li prohibeix acostar-se a menys de 50 metres de la seua progenitora i comunicar-se amb ella de cap manera.

 

A conseqüència d’aquesta mesura cautelar, el jove ha hagut d’abandonar el domicili familiar, encara que s’ha anat a viure a casa d’un amic, en el mateix carrer on resideix la seua mare. La víctima, que viu atemorida, ja va presentar l’any passat una altra denúncia, però posteriorment la va retirar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.