Agarren al presumpte autor d’un robatori en una casa de camp de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en tot just una setmana al protagonista d’unes imàtgens captades per les càmeres de seguretat d’una casa en Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), en les que s’apreciava a una persona entrar i eixir del domicili, del que es va emportar un rellotge d’alt valor

Fonts de l’Institut Armat han explicat que el propietari de la casa va difondre les imàtgens, que van alertar als veïns de la zona, qui van manifestar que, dies després, el presumpte autor havia estat rondant per allí i fins i tot havia demanat almoina en algunes cases. 

 

El passat 25 de febrer, un veí de Sax va posar una denúncia en la Caserna de la Guàrdia Civil després d’haver patit un robatori en el seu domicili. En la seua manifestació, el perjudicat, de nacionalitat britànica, va relatar que, mentres es trobava amb la seua esposa fent uns arranjaments en el perímetre exterior de la seua finca, aprofitant un descuit, una persona havia entrat dins de la casa, de la que es va emportar un rellotge d’alta joieria

 

Pillat ‘in fraganti’ entrant en la casa

El denunciant tenia instal·lada en tot el recinte un sistema d’enregistrament d’imatges de vídeovigilància, en el que podia observar-se a una persona, que portant un tornavís en una mà, s’endinsava en la casa, abandonant-la uns minuts després i desapareixent de la finca pel mateix punt pel que havia aparegut en escena

Els agents d’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sax van iniciar una investigació per a localitzar a l’autor dels fets. Mentres que la Guàrdia Civil realitzava els esbrinaments, el denunciant va publicar les imàtgens del robatori en les seues xarxes socials. Això, acompanyat del seu relat, va alertar als propietaris de les cases en la zona, que temien que esta persona poguera entrar a robar també en les seues propietats. 

La difusió de les imàtgens va servir de gran ajuda als investigadors, ja que els ciutadans van començar a seguir la pista del presumpte delinqüent, al que havien vist rondant i fins i tot demanant almoina en algunes cases pocs dies després del robatori. Alguns testimonis van anar informant de la seua posició. Tot això va facilitar que, a penes una setmana després, el passat 5 de març, els agents de l’Àrea d’Investigació localitzaren i detingueren en Sax, al presumpte autor. 

 

Detingut en 2017

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola, veí d’Elda, de 57 anys, i que posseix un gran número d’antecedents contra les persones i el patrimoni, per tot el territori nacional des de l’any 1989. En 2017 fins i tot va ser detingut en Aspe per un delicte d’homicidi en grau de temptativa

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena, que de moment es troba en llibertat amb càrrecs a l’espera de la celebració del judici

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.