27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Agarren al presumpte autor d’un robatori en una casa de camp de Sax

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en tot just una setmana al protagonista d’unes imàtgens captades per les càmeres de seguretat d’una casa en Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), en les que s’apreciava a una persona entrar i eixir del domicili, del que es va emportar un rellotge d’alt valor

Fonts de l’Institut Armat han explicat que el propietari de la casa va difondre les imàtgens, que van alertar als veïns de la zona, qui van manifestar que, dies després, el presumpte autor havia estat rondant per allí i fins i tot havia demanat almoina en algunes cases. 

 

El passat 25 de febrer, un veí de Sax va posar una denúncia en la Caserna de la Guàrdia Civil després d’haver patit un robatori en el seu domicili. En la seua manifestació, el perjudicat, de nacionalitat britànica, va relatar que, mentres es trobava amb la seua esposa fent uns arranjaments en el perímetre exterior de la seua finca, aprofitant un descuit, una persona havia entrat dins de la casa, de la que es va emportar un rellotge d’alta joieria

 

Pillat ‘in fraganti’ entrant en la casa

El denunciant tenia instal·lada en tot el recinte un sistema d’enregistrament d’imatges de vídeovigilància, en el que podia observar-se a una persona, que portant un tornavís en una mà, s’endinsava en la casa, abandonant-la uns minuts després i desapareixent de la finca pel mateix punt pel que havia aparegut en escena

Els agents d’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sax van iniciar una investigació per a localitzar a l’autor dels fets. Mentres que la Guàrdia Civil realitzava els esbrinaments, el denunciant va publicar les imàtgens del robatori en les seues xarxes socials. Això, acompanyat del seu relat, va alertar als propietaris de les cases en la zona, que temien que esta persona poguera entrar a robar també en les seues propietats. 

La difusió de les imàtgens va servir de gran ajuda als investigadors, ja que els ciutadans van començar a seguir la pista del presumpte delinqüent, al que havien vist rondant i fins i tot demanant almoina en algunes cases pocs dies després del robatori. Alguns testimonis van anar informant de la seua posició. Tot això va facilitar que, a penes una setmana després, el passat 5 de març, els agents de l’Àrea d’Investigació localitzaren i detingueren en Sax, al presumpte autor. 

 

Detingut en 2017

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola, veí d’Elda, de 57 anys, i que posseix un gran número d’antecedents contra les persones i el patrimoni, per tot el territori nacional des de l’any 1989. En 2017 fins i tot va ser detingut en Aspe per un delicte d’homicidi en grau de temptativa

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena, que de moment es troba en llibertat amb càrrecs a l’espera de la celebració del judici

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.