Agarren al presumpte autor d’un robatori en una casa de camp de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en tot just una setmana al protagonista d’unes imàtgens captades per les càmeres de seguretat d’una casa en Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), en les que s’apreciava a una persona entrar i eixir del domicili, del que es va emportar un rellotge d’alt valor

Fonts de l’Institut Armat han explicat que el propietari de la casa va difondre les imàtgens, que van alertar als veïns de la zona, qui van manifestar que, dies després, el presumpte autor havia estat rondant per allí i fins i tot havia demanat almoina en algunes cases. 

 

El passat 25 de febrer, un veí de Sax va posar una denúncia en la Caserna de la Guàrdia Civil després d’haver patit un robatori en el seu domicili. En la seua manifestació, el perjudicat, de nacionalitat britànica, va relatar que, mentres es trobava amb la seua esposa fent uns arranjaments en el perímetre exterior de la seua finca, aprofitant un descuit, una persona havia entrat dins de la casa, de la que es va emportar un rellotge d’alta joieria

 

Pillat ‘in fraganti’ entrant en la casa

El denunciant tenia instal·lada en tot el recinte un sistema d’enregistrament d’imatges de vídeovigilància, en el que podia observar-se a una persona, que portant un tornavís en una mà, s’endinsava en la casa, abandonant-la uns minuts després i desapareixent de la finca pel mateix punt pel que havia aparegut en escena

Els agents d’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sax van iniciar una investigació per a localitzar a l’autor dels fets. Mentres que la Guàrdia Civil realitzava els esbrinaments, el denunciant va publicar les imàtgens del robatori en les seues xarxes socials. Això, acompanyat del seu relat, va alertar als propietaris de les cases en la zona, que temien que esta persona poguera entrar a robar també en les seues propietats. 

La difusió de les imàtgens va servir de gran ajuda als investigadors, ja que els ciutadans van començar a seguir la pista del presumpte delinqüent, al que havien vist rondant i fins i tot demanant almoina en algunes cases pocs dies després del robatori. Alguns testimonis van anar informant de la seua posició. Tot això va facilitar que, a penes una setmana després, el passat 5 de març, els agents de l’Àrea d’Investigació localitzaren i detingueren en Sax, al presumpte autor. 

 

Detingut en 2017

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola, veí d’Elda, de 57 anys, i que posseix un gran número d’antecedents contra les persones i el patrimoni, per tot el territori nacional des de l’any 1989. En 2017 fins i tot va ser detingut en Aspe per un delicte d’homicidi en grau de temptativa

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena, que de moment es troba en llibertat amb càrrecs a l’espera de la celebració del judici

Últimes notícies

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.