Agarren al presumpte autor d’un robatori en una casa de camp de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en tot just una setmana al protagonista d’unes imàtgens captades per les càmeres de seguretat d’una casa en Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), en les que s’apreciava a una persona entrar i eixir del domicili, del que es va emportar un rellotge d’alt valor

Fonts de l’Institut Armat han explicat que el propietari de la casa va difondre les imàtgens, que van alertar als veïns de la zona, qui van manifestar que, dies després, el presumpte autor havia estat rondant per allí i fins i tot havia demanat almoina en algunes cases. 

 

El passat 25 de febrer, un veí de Sax va posar una denúncia en la Caserna de la Guàrdia Civil després d’haver patit un robatori en el seu domicili. En la seua manifestació, el perjudicat, de nacionalitat britànica, va relatar que, mentres es trobava amb la seua esposa fent uns arranjaments en el perímetre exterior de la seua finca, aprofitant un descuit, una persona havia entrat dins de la casa, de la que es va emportar un rellotge d’alta joieria

 

Pillat ‘in fraganti’ entrant en la casa

El denunciant tenia instal·lada en tot el recinte un sistema d’enregistrament d’imatges de vídeovigilància, en el que podia observar-se a una persona, que portant un tornavís en una mà, s’endinsava en la casa, abandonant-la uns minuts després i desapareixent de la finca pel mateix punt pel que havia aparegut en escena

Els agents d’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sax van iniciar una investigació per a localitzar a l’autor dels fets. Mentres que la Guàrdia Civil realitzava els esbrinaments, el denunciant va publicar les imàtgens del robatori en les seues xarxes socials. Això, acompanyat del seu relat, va alertar als propietaris de les cases en la zona, que temien que esta persona poguera entrar a robar també en les seues propietats. 

La difusió de les imàtgens va servir de gran ajuda als investigadors, ja que els ciutadans van començar a seguir la pista del presumpte delinqüent, al que havien vist rondant i fins i tot demanant almoina en algunes cases pocs dies després del robatori. Alguns testimonis van anar informant de la seua posició. Tot això va facilitar que, a penes una setmana després, el passat 5 de març, els agents de l’Àrea d’Investigació localitzaren i detingueren en Sax, al presumpte autor. 

 

Detingut en 2017

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola, veí d’Elda, de 57 anys, i que posseix un gran número d’antecedents contra les persones i el patrimoni, per tot el territori nacional des de l’any 1989. En 2017 fins i tot va ser detingut en Aspe per un delicte d’homicidi en grau de temptativa

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena, que de moment es troba en llibertat amb càrrecs a l’espera de la celebració del judici

Últimes notícies

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.