Agarren al presumpte autor d’un robatori en una casa de camp de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en tot just una setmana al protagonista d’unes imàtgens captades per les càmeres de seguretat d’una casa en Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), en les que s’apreciava a una persona entrar i eixir del domicili, del que es va emportar un rellotge d’alt valor

Fonts de l’Institut Armat han explicat que el propietari de la casa va difondre les imàtgens, que van alertar als veïns de la zona, qui van manifestar que, dies després, el presumpte autor havia estat rondant per allí i fins i tot havia demanat almoina en algunes cases. 

 

El passat 25 de febrer, un veí de Sax va posar una denúncia en la Caserna de la Guàrdia Civil després d’haver patit un robatori en el seu domicili. En la seua manifestació, el perjudicat, de nacionalitat britànica, va relatar que, mentres es trobava amb la seua esposa fent uns arranjaments en el perímetre exterior de la seua finca, aprofitant un descuit, una persona havia entrat dins de la casa, de la que es va emportar un rellotge d’alta joieria

 

Pillat ‘in fraganti’ entrant en la casa

El denunciant tenia instal·lada en tot el recinte un sistema d’enregistrament d’imatges de vídeovigilància, en el que podia observar-se a una persona, que portant un tornavís en una mà, s’endinsava en la casa, abandonant-la uns minuts després i desapareixent de la finca pel mateix punt pel que havia aparegut en escena

Els agents d’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sax van iniciar una investigació per a localitzar a l’autor dels fets. Mentres que la Guàrdia Civil realitzava els esbrinaments, el denunciant va publicar les imàtgens del robatori en les seues xarxes socials. Això, acompanyat del seu relat, va alertar als propietaris de les cases en la zona, que temien que esta persona poguera entrar a robar també en les seues propietats. 

La difusió de les imàtgens va servir de gran ajuda als investigadors, ja que els ciutadans van començar a seguir la pista del presumpte delinqüent, al que havien vist rondant i fins i tot demanant almoina en algunes cases pocs dies després del robatori. Alguns testimonis van anar informant de la seua posició. Tot això va facilitar que, a penes una setmana després, el passat 5 de març, els agents de l’Àrea d’Investigació localitzaren i detingueren en Sax, al presumpte autor. 

 

Detingut en 2017

Es tracta d’un home de nacionalitat espanyola, veí d’Elda, de 57 anys, i que posseix un gran número d’antecedents contra les persones i el patrimoni, per tot el territori nacional des de l’any 1989. En 2017 fins i tot va ser detingut en Aspe per un delicte d’homicidi en grau de temptativa

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Villena, que de moment es troba en llibertat amb càrrecs a l’espera de la celebració del judici

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.