Agents de la Guàrdia Civil d'Alfafar, han detingut a tres homes com a presumptes autors d'un delicte d'homicidi en grau de temptativa després d'una baralla en la qual un d'ells suposadament va assestar cinc punyalades amb arma blanca a un client d'un bar de la localitat valenciana d'Albal, a l'Horta Sud. Els fets van ocórrer al voltant de les 07.00 hores de l'1 de desembre, quan es va produir un altercat «multitudinari» en un bar de la localitat d'Albal, en el qual van estar involucrats clients de l'establiment. Segons els testimonis, durant l'agressió, un dels tres homes que van iniciar la baralla, va assestar cinc punyalades amb una arma blanca a un client del local, una d'elles de caràcter greu, segons ha indicat el cos de seguretat en un comunicat. En rebre la comunicació de l'altercat en el bar, la Guàrdia Civil i agents de la Policia Local d'Albal van arribar al lloc dels fets i van procedir a assegurar la zona i a atendre els ferits, i van comprovar que els autors materials de l'agressió havien fugit del lloc. Així, per part de la Guàrdia Civil d'Alfafar es va iniciar l'operació 'Farda', per a esclarir els fets, que va culminar amb la detenció de tres suposats autors, sent un d'ells el presumpte autor material de l'agressió amb arma blanca. A aquestes persones se'ls atribueix el delicte d'homicidi en grau de temptativa. Les diligències han sigut lliurades en els Jutjats d'Instrucció de Catarroja.
Últimes notícies
Successos
El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals
El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.
Economia
Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals
El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional
Medi ambient
La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya
Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.
Successos
La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres
La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.
Política
El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir
El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.
Medi ambient
França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple
França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.
Economia
Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial
Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.
Internacional
El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia
Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.



