Detinguda a Alcoi la presidenta d’una associació ja dissolta per utilitzar documentació d’una sòcia per a demanar un préstec

Imatge d'arxiu de Policia Local

Imatge d’arxiu de Policia Local | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi a una dona de 39 anys acusada d’un presumpte delicte d’usurpació d’estat civil i estafa en suplantar la identitat d’una altra persona de la qual havia aconseguit la fotocòpia del DNI i, després d’això, sol·licitar un crèdit en una entitat en línia amb aquesta falsa identitat. L’ara detinguda tenia accés a una fotocòpia del DNI de la dona ja que havia sigut presidenta d’una associació ja extinta de la qual l’estafada era sòcia.

  

La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi i va començar quan van rebre una denúncia en la qual una persona posava en coneixement de la Policia que una entitat bancària li estava requerint l’abonament d’unes quotes per un préstec que ella no havia sol·licitat. La denunciant fins i tot va arribar a pagar diverses quotes per pensar que estaven relacionats amb altres despeses que tenia pendents.

Un préstec de 4.000 euros

  

Després de les primeres gestions de la investigació, els agents van comprovar que agents que el préstec havia sigut sol·licitat de forma telemàtica i que en aquesta sol·licitud s’havia entregat la documentació, concretament el DNI de la víctima escanejat per totes dos cares.

    

Així, la policia va donar amb la identitat de la persona que presumptament havia sol·licitat el préstec i el compte en la qual havia rebut els diners, que ascendia a la quantitat de 4.000 euros.

    

A partir d’aquell moment es va establir un dispositiu policial per a aconseguir determinar el parador de la presumpta estafadora, sent localitzada i detinguda pels agents de la Policia Judicial.

 

L’associació actualment està dissolta i sense activitat

  

La detinguda va ser presidenta d’una associació de la localitat d’Alcoi, i per tal motiu tenia en el seu poder una còpia del DNI de la víctima, documentació que la denunciant havia aportat en fer-se sòcia.

    

Una vegada aconseguida aquella documentació va sol·licitar a una entitat bancària que li concedira un crèdit personal. Els investigadors van poder comprovar que en l’actualitat l’associació està dissolta i sense activitat.

 

La detinguda que va ser acusada dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, va ser posada en llibertat després de ser escoltada en declaració i està a l’espera de ser citada pel Jutjat que investiga el cas.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.