Detinguda a Alcoi la presidenta d’una associació ja dissolta per utilitzar documentació d’una sòcia per a demanar un préstec

Imatge d'arxiu de Policia Local

Imatge d’arxiu de Policia Local | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi a una dona de 39 anys acusada d’un presumpte delicte d’usurpació d’estat civil i estafa en suplantar la identitat d’una altra persona de la qual havia aconseguit la fotocòpia del DNI i, després d’això, sol·licitar un crèdit en una entitat en línia amb aquesta falsa identitat. L’ara detinguda tenia accés a una fotocòpia del DNI de la dona ja que havia sigut presidenta d’una associació ja extinta de la qual l’estafada era sòcia.

  

La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi i va començar quan van rebre una denúncia en la qual una persona posava en coneixement de la Policia que una entitat bancària li estava requerint l’abonament d’unes quotes per un préstec que ella no havia sol·licitat. La denunciant fins i tot va arribar a pagar diverses quotes per pensar que estaven relacionats amb altres despeses que tenia pendents.

Un préstec de 4.000 euros

  

Després de les primeres gestions de la investigació, els agents van comprovar que agents que el préstec havia sigut sol·licitat de forma telemàtica i que en aquesta sol·licitud s’havia entregat la documentació, concretament el DNI de la víctima escanejat per totes dos cares.

    

Així, la policia va donar amb la identitat de la persona que presumptament havia sol·licitat el préstec i el compte en la qual havia rebut els diners, que ascendia a la quantitat de 4.000 euros.

    

A partir d’aquell moment es va establir un dispositiu policial per a aconseguir determinar el parador de la presumpta estafadora, sent localitzada i detinguda pels agents de la Policia Judicial.

 

L’associació actualment està dissolta i sense activitat

  

La detinguda va ser presidenta d’una associació de la localitat d’Alcoi, i per tal motiu tenia en el seu poder una còpia del DNI de la víctima, documentació que la denunciant havia aportat en fer-se sòcia.

    

Una vegada aconseguida aquella documentació va sol·licitar a una entitat bancària que li concedira un crèdit personal. Els investigadors van poder comprovar que en l’actualitat l’associació està dissolta i sense activitat.

 

La detinguda que va ser acusada dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, va ser posada en llibertat després de ser escoltada en declaració i està a l’espera de ser citada pel Jutjat que investiga el cas.

 

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.