Detinguda a Alcoi la presidenta d’una associació ja dissolta per utilitzar documentació d’una sòcia per a demanar un préstec

Imatge d'arxiu de Policia Local

Imatge d’arxiu de Policia Local | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi a una dona de 39 anys acusada d’un presumpte delicte d’usurpació d’estat civil i estafa en suplantar la identitat d’una altra persona de la qual havia aconseguit la fotocòpia del DNI i, després d’això, sol·licitar un crèdit en una entitat en línia amb aquesta falsa identitat. L’ara detinguda tenia accés a una fotocòpia del DNI de la dona ja que havia sigut presidenta d’una associació ja extinta de la qual l’estafada era sòcia.

  

La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi i va començar quan van rebre una denúncia en la qual una persona posava en coneixement de la Policia que una entitat bancària li estava requerint l’abonament d’unes quotes per un préstec que ella no havia sol·licitat. La denunciant fins i tot va arribar a pagar diverses quotes per pensar que estaven relacionats amb altres despeses que tenia pendents.

Un préstec de 4.000 euros

  

Després de les primeres gestions de la investigació, els agents van comprovar que agents que el préstec havia sigut sol·licitat de forma telemàtica i que en aquesta sol·licitud s’havia entregat la documentació, concretament el DNI de la víctima escanejat per totes dos cares.

    

Així, la policia va donar amb la identitat de la persona que presumptament havia sol·licitat el préstec i el compte en la qual havia rebut els diners, que ascendia a la quantitat de 4.000 euros.

    

A partir d’aquell moment es va establir un dispositiu policial per a aconseguir determinar el parador de la presumpta estafadora, sent localitzada i detinguda pels agents de la Policia Judicial.

 

L’associació actualment està dissolta i sense activitat

  

La detinguda va ser presidenta d’una associació de la localitat d’Alcoi, i per tal motiu tenia en el seu poder una còpia del DNI de la víctima, documentació que la denunciant havia aportat en fer-se sòcia.

    

Una vegada aconseguida aquella documentació va sol·licitar a una entitat bancària que li concedira un crèdit personal. Els investigadors van poder comprovar que en l’actualitat l’associació està dissolta i sense activitat.

 

La detinguda que va ser acusada dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, va ser posada en llibertat després de ser escoltada en declaració i està a l’espera de ser citada pel Jutjat que investiga el cas.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.