Detinguda a Alcoi la presidenta d’una associació ja dissolta per utilitzar documentació d’una sòcia per a demanar un préstec

Imatge d'arxiu de Policia Local

Imatge d’arxiu de Policia Local | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi a una dona de 39 anys acusada d’un presumpte delicte d’usurpació d’estat civil i estafa en suplantar la identitat d’una altra persona de la qual havia aconseguit la fotocòpia del DNI i, després d’això, sol·licitar un crèdit en una entitat en línia amb aquesta falsa identitat. L’ara detinguda tenia accés a una fotocòpia del DNI de la dona ja que havia sigut presidenta d’una associació ja extinta de la qual l’estafada era sòcia.

  

La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi i va començar quan van rebre una denúncia en la qual una persona posava en coneixement de la Policia que una entitat bancària li estava requerint l’abonament d’unes quotes per un préstec que ella no havia sol·licitat. La denunciant fins i tot va arribar a pagar diverses quotes per pensar que estaven relacionats amb altres despeses que tenia pendents.

Un préstec de 4.000 euros

  

Després de les primeres gestions de la investigació, els agents van comprovar que agents que el préstec havia sigut sol·licitat de forma telemàtica i que en aquesta sol·licitud s’havia entregat la documentació, concretament el DNI de la víctima escanejat per totes dos cares.

    

Així, la policia va donar amb la identitat de la persona que presumptament havia sol·licitat el préstec i el compte en la qual havia rebut els diners, que ascendia a la quantitat de 4.000 euros.

    

A partir d’aquell moment es va establir un dispositiu policial per a aconseguir determinar el parador de la presumpta estafadora, sent localitzada i detinguda pels agents de la Policia Judicial.

 

L’associació actualment està dissolta i sense activitat

  

La detinguda va ser presidenta d’una associació de la localitat d’Alcoi, i per tal motiu tenia en el seu poder una còpia del DNI de la víctima, documentació que la denunciant havia aportat en fer-se sòcia.

    

Una vegada aconseguida aquella documentació va sol·licitar a una entitat bancària que li concedira un crèdit personal. Els investigadors van poder comprovar que en l’actualitat l’associació està dissolta i sense activitat.

 

La detinguda que va ser acusada dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, va ser posada en llibertat després de ser escoltada en declaració i està a l’espera de ser citada pel Jutjat que investiga el cas.

 

Últimes notícies

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.