Detinguda a Alcoi la presidenta d’una associació ja dissolta per utilitzar documentació d’una sòcia per a demanar un préstec

Imatge d'arxiu de Policia Local

Imatge d’arxiu de Policia Local | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alcoi a una dona de 39 anys acusada d’un presumpte delicte d’usurpació d’estat civil i estafa en suplantar la identitat d’una altra persona de la qual havia aconseguit la fotocòpia del DNI i, després d’això, sol·licitar un crèdit en una entitat en línia amb aquesta falsa identitat. L’ara detinguda tenia accés a una fotocòpia del DNI de la dona ja que havia sigut presidenta d’una associació ja extinta de la qual l’estafada era sòcia.

  

La investigació ha sigut desenvolupada per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alcoi i va començar quan van rebre una denúncia en la qual una persona posava en coneixement de la Policia que una entitat bancària li estava requerint l’abonament d’unes quotes per un préstec que ella no havia sol·licitat. La denunciant fins i tot va arribar a pagar diverses quotes per pensar que estaven relacionats amb altres despeses que tenia pendents.

Un préstec de 4.000 euros

  

Després de les primeres gestions de la investigació, els agents van comprovar que agents que el préstec havia sigut sol·licitat de forma telemàtica i que en aquesta sol·licitud s’havia entregat la documentació, concretament el DNI de la víctima escanejat per totes dos cares.

    

Així, la policia va donar amb la identitat de la persona que presumptament havia sol·licitat el préstec i el compte en la qual havia rebut els diners, que ascendia a la quantitat de 4.000 euros.

    

A partir d’aquell moment es va establir un dispositiu policial per a aconseguir determinar el parador de la presumpta estafadora, sent localitzada i detinguda pels agents de la Policia Judicial.

 

L’associació actualment està dissolta i sense activitat

  

La detinguda va ser presidenta d’una associació de la localitat d’Alcoi, i per tal motiu tenia en el seu poder una còpia del DNI de la víctima, documentació que la denunciant havia aportat en fer-se sòcia.

    

Una vegada aconseguida aquella documentació va sol·licitar a una entitat bancària que li concedira un crèdit personal. Els investigadors van poder comprovar que en l’actualitat l’associació està dissolta i sense activitat.

 

La detinguda que va ser acusada dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, va ser posada en llibertat després de ser escoltada en declaració i està a l’espera de ser citada pel Jutjat que investiga el cas.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.

Set ciutats s’alien per a impulsar un turisme urbà més equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià han creat una xarxa per a coordinar polítiques de turisme urbà amb focus en la convivència. Visit València assumirà la coordinació provisional i s'obri el debat sobre la taxa turística en clau local.

Víctimes de la DANA celebren que el TSJ valencià mantinga la instrucció a Catarroja

Les associacions de víctimes aplaudixen la decisió unànime del TSJ valencià de no investigar a Carlos Mazón i permetre que el Jutjat 3 de Catarroja continue la causa. Reclamen la fi de l'aforament.

Pérez Llorca subratlla la unanimitat del TSJCV sobre Mazón i afirma que ‘deixa les coses molt clares’

Pérez Llorca ha destacat que el TSJCV ha rebutjat per unanimitat investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha recalcat el seu respecte a les decisions judicials i la rapidesa de la decisió, a l'espera de llegir l'acte de 70 pàgines.

Les Falles esquiven el mal temps i lluïxen el seu art efímer i satíric en tota València

Les Falles de 2026 han sortejat la pluja i el vent i ja mostren quasi 770 monuments per tota València. El jurat valora des de hui i el focus recau en el monument municipal i la Secció Especial.

El PSOE exigix que Mazón rendisca comptes per la DANA malgrat l’arxiu del TSJ valencià

El PSOE ha advertit que, malgrat l'arxiu judicial, Carlos Mazón haurà de rendir comptes per la seua gestió de la DANA i que seran molt durs amb ell. El partit subratlla que la decisió només afecta a la seua responsabilitat penal i és recurrible.