Detinguda per furtar joies a persones d’avançada edat en les seues cases en Petrer

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a una dona membre d’una organització criminal itinerant especialitzada en els robatoris en cases, que seleccionava a víctimes d’avançada edat per a robar joies i diners. La detinguda es guanyava la confiança de les víctimes amb l’objectiu d’accedir dins de les cases amb l’excusa de ser personal de l’assistència telemàtica o ser amics seus.

 

La investigació es va iniciar quan agents pertanyents a la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Petrer van tindre coneixement a través d’algunes denúncies en les que s’adonava de diferents robatoris comesos en cases en un curt espai de temps a on el mètode usat era paregut.

 

Els investigadors van sospitar que podia tractar-se d’una organització itinerant que es desplaçava per tota la província per a cometre els robatoris i que seleccionava a víctimes d’avançada edat.

 

Els detinguts enganyaven a les seues víctimes per a guanyar-se la seua confiança, fent-se passar per personal de l’empresa d’assistència telemàtica. Una volta dins, sol·licitaven fer ús del bany o distreien a les víctimes amb excuses com demanar un got d’aigua. D’esta forma, conseguien sostraure gran quantitat de joies i diners.

 

Joies i diners per valor de més de 750 euros

En una de les denúncies, la víctima va manifestar als agents que dos dones, després de cridar a sa casa, li van dir que eren les cuidadores d’una veïna i si podien accedir a esperar-la. Una volta dins, li van sostraure joies i diners per valor de més de 750 euros.

 

Amb tota la informació recaptada, els agents van iniciar una investigació per a localitzar a les presumptes autores dels fets i determinar la seua participació en estos. Una volta identificades i reconegudes per la víctima, els investigadors van detindre a una d’elles per un presumpte delicte de robatori.

 

La detinguda, de 42 anys d’edat, compta amb multitud d’antecedents per fets pareguts i va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Elda, en la mateixa comarca. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones integrants de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.