Detinguda per furtar joies a persones d’avançada edat en les seues cases en Petrer

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a una dona membre d’una organització criminal itinerant especialitzada en els robatoris en cases, que seleccionava a víctimes d’avançada edat per a robar joies i diners. La detinguda es guanyava la confiança de les víctimes amb l’objectiu d’accedir dins de les cases amb l’excusa de ser personal de l’assistència telemàtica o ser amics seus.

 

La investigació es va iniciar quan agents pertanyents a la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Petrer van tindre coneixement a través d’algunes denúncies en les que s’adonava de diferents robatoris comesos en cases en un curt espai de temps a on el mètode usat era paregut.

 

Els investigadors van sospitar que podia tractar-se d’una organització itinerant que es desplaçava per tota la província per a cometre els robatoris i que seleccionava a víctimes d’avançada edat.

 

Els detinguts enganyaven a les seues víctimes per a guanyar-se la seua confiança, fent-se passar per personal de l’empresa d’assistència telemàtica. Una volta dins, sol·licitaven fer ús del bany o distreien a les víctimes amb excuses com demanar un got d’aigua. D’esta forma, conseguien sostraure gran quantitat de joies i diners.

 

Joies i diners per valor de més de 750 euros

En una de les denúncies, la víctima va manifestar als agents que dos dones, després de cridar a sa casa, li van dir que eren les cuidadores d’una veïna i si podien accedir a esperar-la. Una volta dins, li van sostraure joies i diners per valor de més de 750 euros.

 

Amb tota la informació recaptada, els agents van iniciar una investigació per a localitzar a les presumptes autores dels fets i determinar la seua participació en estos. Una volta identificades i reconegudes per la víctima, els investigadors van detindre a una d’elles per un presumpte delicte de robatori.

 

La detinguda, de 42 anys d’edat, compta amb multitud d’antecedents per fets pareguts i va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Elda, en la mateixa comarca. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones integrants de l’organització.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.