Detinguda per furtar joies a persones d’avançada edat en les seues cases en Petrer

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a una dona membre d’una organització criminal itinerant especialitzada en els robatoris en cases, que seleccionava a víctimes d’avançada edat per a robar joies i diners. La detinguda es guanyava la confiança de les víctimes amb l’objectiu d’accedir dins de les cases amb l’excusa de ser personal de l’assistència telemàtica o ser amics seus.

 

La investigació es va iniciar quan agents pertanyents a la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Petrer van tindre coneixement a través d’algunes denúncies en les que s’adonava de diferents robatoris comesos en cases en un curt espai de temps a on el mètode usat era paregut.

 

Els investigadors van sospitar que podia tractar-se d’una organització itinerant que es desplaçava per tota la província per a cometre els robatoris i que seleccionava a víctimes d’avançada edat.

 

Els detinguts enganyaven a les seues víctimes per a guanyar-se la seua confiança, fent-se passar per personal de l’empresa d’assistència telemàtica. Una volta dins, sol·licitaven fer ús del bany o distreien a les víctimes amb excuses com demanar un got d’aigua. D’esta forma, conseguien sostraure gran quantitat de joies i diners.

 

Joies i diners per valor de més de 750 euros

En una de les denúncies, la víctima va manifestar als agents que dos dones, després de cridar a sa casa, li van dir que eren les cuidadores d’una veïna i si podien accedir a esperar-la. Una volta dins, li van sostraure joies i diners per valor de més de 750 euros.

 

Amb tota la informació recaptada, els agents van iniciar una investigació per a localitzar a les presumptes autores dels fets i determinar la seua participació en estos. Una volta identificades i reconegudes per la víctima, els investigadors van detindre a una d’elles per un presumpte delicte de robatori.

 

La detinguda, de 42 anys d’edat, compta amb multitud d’antecedents per fets pareguts i va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Elda, en la mateixa comarca. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones integrants de l’organització.

Últimes notícies

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.

Investiguen dos hòmens per matar amb un rifle un bou fugat en un festeig a Gàtova

La Guàrdia Civil ha investigat el director d’un festeig taurí i un veí caçador de Gàtova per ordenar i executar la mort amb rifle d’un bou fugat durant els bous al carrer del 18 de juliol. El cas s’ha remés a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

El panettone d’estiu de mango i xocolate amb llet del pastisser alacantí Raúl Asencio

El pastisser alacantí Raúl Asencio ha llançat este estiu un panettone especial de mango i xocolate amb llet per desestacionalitzar este dolç típic de Nadal. El producte és més lleuger i fresc, amb mango deshidratat sense sucres afegits i sense glasejat.

Detingut amb una pistola carregada en ple carrer de Torrevella

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan passejava amb una pistola semiautomàtica carregada i documentació presumptament falsificada. Els dos sospitosos tenen antecedents per tinença il·lícita d'armes i pertinença a grup criminal.

El panettone d’estiu de mango i xocolate amb llet triomfa a Aspe

El pastisser alacantí Raúl Asencio ha llançat una edició especial de panettone de mango i xocolate amb llet per a consumir-lo també a l'estiu i trencar amb la seua tradicional associació al Nadal.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.
FILMOTECA D'ESTIU