Detinguda per furtar joies a persones d’avançada edat en les seues cases en Petrer

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a una dona membre d’una organització criminal itinerant especialitzada en els robatoris en cases, que seleccionava a víctimes d’avançada edat per a robar joies i diners. La detinguda es guanyava la confiança de les víctimes amb l’objectiu d’accedir dins de les cases amb l’excusa de ser personal de l’assistència telemàtica o ser amics seus.

 

La investigació es va iniciar quan agents pertanyents a la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Petrer van tindre coneixement a través d’algunes denúncies en les que s’adonava de diferents robatoris comesos en cases en un curt espai de temps a on el mètode usat era paregut.

 

Els investigadors van sospitar que podia tractar-se d’una organització itinerant que es desplaçava per tota la província per a cometre els robatoris i que seleccionava a víctimes d’avançada edat.

 

Els detinguts enganyaven a les seues víctimes per a guanyar-se la seua confiança, fent-se passar per personal de l’empresa d’assistència telemàtica. Una volta dins, sol·licitaven fer ús del bany o distreien a les víctimes amb excuses com demanar un got d’aigua. D’esta forma, conseguien sostraure gran quantitat de joies i diners.

 

Joies i diners per valor de més de 750 euros

En una de les denúncies, la víctima va manifestar als agents que dos dones, després de cridar a sa casa, li van dir que eren les cuidadores d’una veïna i si podien accedir a esperar-la. Una volta dins, li van sostraure joies i diners per valor de més de 750 euros.

 

Amb tota la informació recaptada, els agents van iniciar una investigació per a localitzar a les presumptes autores dels fets i determinar la seua participació en estos. Una volta identificades i reconegudes per la víctima, els investigadors van detindre a una d’elles per un presumpte delicte de robatori.

 

La detinguda, de 42 anys d’edat, compta amb multitud d’antecedents per fets pareguts i va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Elda, en la mateixa comarca. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones integrants de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.