Detinguda per furtar joies a persones d’avançada edat en les seues cases en Petrer

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a una dona membre d’una organització criminal itinerant especialitzada en els robatoris en cases, que seleccionava a víctimes d’avançada edat per a robar joies i diners. La detinguda es guanyava la confiança de les víctimes amb l’objectiu d’accedir dins de les cases amb l’excusa de ser personal de l’assistència telemàtica o ser amics seus.

 

La investigació es va iniciar quan agents pertanyents a la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Petrer van tindre coneixement a través d’algunes denúncies en les que s’adonava de diferents robatoris comesos en cases en un curt espai de temps a on el mètode usat era paregut.

 

Els investigadors van sospitar que podia tractar-se d’una organització itinerant que es desplaçava per tota la província per a cometre els robatoris i que seleccionava a víctimes d’avançada edat.

 

Els detinguts enganyaven a les seues víctimes per a guanyar-se la seua confiança, fent-se passar per personal de l’empresa d’assistència telemàtica. Una volta dins, sol·licitaven fer ús del bany o distreien a les víctimes amb excuses com demanar un got d’aigua. D’esta forma, conseguien sostraure gran quantitat de joies i diners.

 

Joies i diners per valor de més de 750 euros

En una de les denúncies, la víctima va manifestar als agents que dos dones, després de cridar a sa casa, li van dir que eren les cuidadores d’una veïna i si podien accedir a esperar-la. Una volta dins, li van sostraure joies i diners per valor de més de 750 euros.

 

Amb tota la informació recaptada, els agents van iniciar una investigació per a localitzar a les presumptes autores dels fets i determinar la seua participació en estos. Una volta identificades i reconegudes per la víctima, els investigadors van detindre a una d’elles per un presumpte delicte de robatori.

 

La detinguda, de 42 anys d’edat, compta amb multitud d’antecedents per fets pareguts i va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Elda, en la mateixa comarca. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones integrants de l’organització.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.