Detinguda una parella a Alberic per vendre substàncies a través del sistema ‘teledroga’

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació DUSTERCAR, ha detingut a un xic de 27 anys i una xica de 23, tots dos de nacionalitat espanyola, pels delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua en la localitat d’Alberic.

 

L’operació va començar a principis del passat mes de juliol, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement que en un habitatge, de la localitat d’Alberic, s’estava venent substàncies estupefaents per part dels seus habitants, fins i tot a menors d’edat.

 

Els autors utilitzaven el modus operandi conegut com “TELEDROGA”. Amb aquest mètode concertaven cites amb els  compradors a través d’una aplicació de missatgeria del telèfon mòbil. D’aquesta manera, tenien preparades, amb antelació, les dosis acordades a l’arribada dels compradors. Sempre venien en xicotetes quantitats, tant per a no alçar sospita de la seua activitat delictiva com en el suposat cas de ser descoberts portar només una reduïda quantitat de droga.

 

Fruit de les perquisicions dels investigadors, es va poder verificar que venien diferents substàncies estupefaents a persones de la localitat d’Alberic, de les poblacions pròximes i fins i tot a menors d’edat.

 

Finalment, el dia 6 d’agost es va realitzar un registre en un domicili del municipi d’Alberic, on es va procedir a la detenció d’un home de 27 anys i una dona de 23, tots dos de nacionalitat espanyola i parella, per delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua. En una primera inspecció ocular, els agents es van adonar que l’habitatge adquiria la llum i l’aigua de la xarxa pública.

 

A més, es va intervindre tant cocaïna com marihuana, distribuïda en xicotetes dosis i preparada per a la seua posterior venda. Els agents també van trobar diverses bàscules de precisió, multitud de joies d’or i més de 2.500 euros en efectiu. 

 

Per a aquesta operació, duta a terme per agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Carcaixent, va ser necessària la 
col·laboració de diversos efectius de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València i el Grup Cinològic. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 d’Alzira.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.