Detinguda una parella a Alberic per vendre substàncies a través del sistema ‘teledroga’

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació DUSTERCAR, ha detingut a un xic de 27 anys i una xica de 23, tots dos de nacionalitat espanyola, pels delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua en la localitat d’Alberic.

 

L’operació va començar a principis del passat mes de juliol, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement que en un habitatge, de la localitat d’Alberic, s’estava venent substàncies estupefaents per part dels seus habitants, fins i tot a menors d’edat.

 

Els autors utilitzaven el modus operandi conegut com “TELEDROGA”. Amb aquest mètode concertaven cites amb els  compradors a través d’una aplicació de missatgeria del telèfon mòbil. D’aquesta manera, tenien preparades, amb antelació, les dosis acordades a l’arribada dels compradors. Sempre venien en xicotetes quantitats, tant per a no alçar sospita de la seua activitat delictiva com en el suposat cas de ser descoberts portar només una reduïda quantitat de droga.

 

Fruit de les perquisicions dels investigadors, es va poder verificar que venien diferents substàncies estupefaents a persones de la localitat d’Alberic, de les poblacions pròximes i fins i tot a menors d’edat.

 

Finalment, el dia 6 d’agost es va realitzar un registre en un domicili del municipi d’Alberic, on es va procedir a la detenció d’un home de 27 anys i una dona de 23, tots dos de nacionalitat espanyola i parella, per delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua. En una primera inspecció ocular, els agents es van adonar que l’habitatge adquiria la llum i l’aigua de la xarxa pública.

 

A més, es va intervindre tant cocaïna com marihuana, distribuïda en xicotetes dosis i preparada per a la seua posterior venda. Els agents també van trobar diverses bàscules de precisió, multitud de joies d’or i més de 2.500 euros en efectiu. 

 

Per a aquesta operació, duta a terme per agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Carcaixent, va ser necessària la 
col·laboració de diversos efectius de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València i el Grup Cinològic. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 d’Alzira.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.