Detinguda una parella a Alberic per vendre substàncies a través del sistema ‘teledroga’

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació DUSTERCAR, ha detingut a un xic de 27 anys i una xica de 23, tots dos de nacionalitat espanyola, pels delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua en la localitat d’Alberic.

 

L’operació va començar a principis del passat mes de juliol, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement que en un habitatge, de la localitat d’Alberic, s’estava venent substàncies estupefaents per part dels seus habitants, fins i tot a menors d’edat.

 

Els autors utilitzaven el modus operandi conegut com “TELEDROGA”. Amb aquest mètode concertaven cites amb els  compradors a través d’una aplicació de missatgeria del telèfon mòbil. D’aquesta manera, tenien preparades, amb antelació, les dosis acordades a l’arribada dels compradors. Sempre venien en xicotetes quantitats, tant per a no alçar sospita de la seua activitat delictiva com en el suposat cas de ser descoberts portar només una reduïda quantitat de droga.

 

Fruit de les perquisicions dels investigadors, es va poder verificar que venien diferents substàncies estupefaents a persones de la localitat d’Alberic, de les poblacions pròximes i fins i tot a menors d’edat.

 

Finalment, el dia 6 d’agost es va realitzar un registre en un domicili del municipi d’Alberic, on es va procedir a la detenció d’un home de 27 anys i una dona de 23, tots dos de nacionalitat espanyola i parella, per delictes contra la salut pública (tràfic de drogues) i frau de fluid elèctric i aigua. En una primera inspecció ocular, els agents es van adonar que l’habitatge adquiria la llum i l’aigua de la xarxa pública.

 

A més, es va intervindre tant cocaïna com marihuana, distribuïda en xicotetes dosis i preparada per a la seua posterior venda. Els agents també van trobar diverses bàscules de precisió, multitud de joies d’or i més de 2.500 euros en efectiu. 

 

Per a aquesta operació, duta a terme per agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Carcaixent, va ser necessària la 
col·laboració de diversos efectius de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València i el Grup Cinològic. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 d’Alzira.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.