Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat «el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari».

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.

La jutgessa del cas DANA torna a rebutjar les telefonades de Bernabé del 29 d’octubre

La jutgessa de Catarroja ha desestimat de nou reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el registre de cridades i missatges del 29 d’octubre de 2024, clau en la investigació de la gestió de la DANA.