Mastodon
28.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat “el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari”.

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Thomas Partey es declara no culpable i afronta juí el 2 de novembre per violació i agressió sexual

El jugador del Vila-real va negar davant el tribunal de Southwark els cinc càrrecs de violació i un d'agressió sexual. Manté la llibertat condicional.

Embargaments de vivenda habitual pugen un 28,1% en el 2T i marquen el major nivell des de 2022

Els embargaments sobre vivenda habitual van créixer un 28,1% en el segon trimestre fins a 2.902, el major nivell des de 2022. L'INE va registrar 6.407 processos iniciats.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat explique en Les Corts els pagaments que atribuïxen a les seues empreses amb la trama Blasco, després de la seua citació com a testimoni.

Compromís demana la compareixença urgent de Marciano Gómez després de ser citat com a testimoni

Compromís reclama que el conseller de Sanitat comparega en Les Corts després de la seua citació com a testimoni en el cas Blasco. La formació exigix explicacions sobre pagaments de les seues antigues empreses a la trama investigada.

Mazón anuncia 35 milions en ajudes per a famílies i infància afectades per la DANA

El pla reforça lloguer, suport a famílies nombroses, monoparentals, acollidores i amb menors amb necessitats especials

SOS Desapareguts demana unitat després de la DANA i compromisos reals, no xerrameca política

L'associació reclama coordinació entre associacions, societat civil i institucions i exigix compromisos verificables després de reunir-se amb Mazón. Avança un congrés de prevenció al novembre a València i demana seguiment d'ajudes i suport psicològic.

El PP acusa a Diana Morant de protegir el regidor de Moncada després d’un altercat amb jóvens

El PP sosté que la líder del PSPV recolza a l'edil de Festes i Seguretat Ciutadana després d'un episodi durant les festes de Moncada difós en xarxes. Reclama el seu cessament i expulsió del govern local.

Investigada per tirar una burilla que va causar un incendi en el pantà del Sichar a Onda

Una dona de 52 anys, resident a Barcelona, és investigada pel Seprona per l'incendi d'agost en el pantà del Sichar, a Onda. El foc, originat per una burilla mal apagada, va arrasar 1,5 hectàrees i va obligar a desallotjar a 300 persones i 120 vehicles.