10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat “el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari”.

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.