Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat «el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari».

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.