Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat «el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari».

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Catarroja inicia dilluns la segona fase del clavegueram finançada amb fons estatals

Catarroja posarà en marxa dilluns 20 de juliol la segona fase de les obres de recuperació del clavegueram, valorades en 5,8 milions i finançades pel Ministeri per a la Transició Ecològica. El municipi gestiona en total 249,2 milions en projectes de reconstrucció després de la dana.

Villena i Pinoso arriben als 40 graus i les capitals es queden per damunt dels 32

Villena i Pinoso han superat este dijous els 40 graus en una jornada d’avís taronja per calor, mentre que València, Alacant i Castelló han registrat màximes entre 32 i 35 graus.

L’augment de finançament en dependència crearà 12.700 llocs de faena a la Comunitat Valenciana

L’increment de 535 milions d’euros en el finançament estatal de la dependència a la Comunitat Valenciana fins a 2027 permetrà arribar a 61.700 beneficiaris, reduir les llistes d’espera i crear 12.704 llocs de faena.

Cap de setmana amb tempestes i granís a l’interior i temperatures màximes canviants

L’últim tram de la setmana arribarà amb risc de tronades i granís a l’interior, pols en suspensió i màximes que baixaran dissabte i tornaran a pujar diumenge, després d’un divendres molt calorós a zones de València i Alacant.

Seixanta detinguts per una trama que falsificava documents per a contractar migrants a Orihuela

La Policia Nacional ha detingut 60 persones a Orihuela i altres punts de la Vega Baja i Múrcia per una trama que falsificava documents de sol·licitud d’asil per a permetre la contractació de migrants en situació irregular.

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.