Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat «el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari».

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.

Castelló i Almeria busquen a Castalia el primer colp de mà cap a Primera Divisió

Castelló i Almeria s’enfronten este dissabte al SkyFy Castalia en l’anada de les semifinals del play-off d’ascens, amb els orelluts somiant a tornar a Primera 35 anys després i els andalusos buscant un nou intent d’ascens.

El València Basket acomiada Cristina Ouviña després de sis temporades plenes de títols

La base aragonesa Cristina Ouviña tanca la seua etapa al València Basket després de sis temporades en què ha sigut clau en tots els títols del club i es despedeix com una de les grans llegendes de la ‘Família Taronja’.

El Consell destina 26,7 milions a replantar els camps arrasats per la dana d’octubre

El Consell ha aprovat un decret que mobilitza 26,7 milions d’euros en ajudes directes de minimis per a replantar cultius llenyosos destruïts per la dana del 29 d’octubre de 2024. Els agricultors rebran 6.000 euros per hectàrea per a recuperar la seua capacitat productiva.

Comença amb retard la reunió entre Educació i sindicats després de quatre dies de paró

La mesa sectorial entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents s'ha reunit de nou este divendres, amb 45 minuts de retard i en la vintena jornada lectiva de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari.

El jutjat de la DANA obri a Mazón totes les resolucions i diligències de la causa

El jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la DANA posa a disposició de la defensa de Carlos Mazón totes les resolucions i diligències dictades, després que l expresident s haja personat formalment en la causa.

Bernabé defensa que el PSOE ja ha entregat els seus comptes a la justícia pel cas Leire

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, assegura que el PSOE té els seus comptes auditats i ja els ha aportats en els procediments judicials relacionats amb el cas Leire.