Detinguda una parella a Castelló després d’ingressar el seu bebé de dos mesos en l’UCI

La Policia Nacional ha detingut a una parella de Torreblanca, per un cas de presumptes maltractaments del seu bebé de tan sols dos mesos d’edat.

Els agents han procedit a l’arrest de la parella de 27 i 29 anys després que el nounat ingressara en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI) de l’Hospital General de Castelló en estat greu la setmana passada.

El xicogtet presentava tots els símptomes compatibles amb eñ denominat ‘síndrome del xiquet sacsat‘, com ha assegurat este dimarts el diari Levante-EMV. Els principals senyals d’esta síndrome són les lesions cerebrals que pot presentar un bebé després de ser sacsejat de manera vigorosa.

 

Pronòstic estable

 

Malgrat la curta edat del bebé i la gravetat de les lesions que presentava, el pronòstic del lactant és estable.
Des del primer moment el centre hospitalari castellonenc va mantindre activat «el protocol d’actuació i protecció del menor davant l’ingrés d’un pacient pediàtric en l’UCI en risc sociosanitari».

A més, davant les sospites d’un possible cas d’agressió al bebé i l’estat que presentava en el moment en el qual va ingressar, l’Hospital General de Castelló va avisar a les autoritats policials, els qui van començar la investigació del succeït.

Este comunicat mèdic és especialment perillós en els bebés, ja que els músculs del coll del lactant a estes edats, la víctima té tan sols dos mesos, són molt febles i per tant incapaços de subjectar de manera correcta el cap.

A més, el cervell és encara blanc i els vasos sanguinis molt fràgils, la qual cosa li fa més vulnerable. Si se li sacsa, el cervell colpeja amb les parets del crani, la qual cosa pot derivar en inflamacions o sagnat.
En llibertat després de negar-se a declarar

Tots dos progenitors tenen edats de 27 i 29 anys, són de nacionalitat espanyola i no tenen antecedents previs, excepte un delicte de furt d’un d’ells.

Una vegada la Policia Nacional va començar la investigació, han procedit a la detenció de la parella i al seu posterior trasllat a les dependències policials per a prendre’ls declaració, encara que tots dos es van acollir al seu dret de no fer-ho.

A més, segons declaracions de la Policia Nacional recollides per l’agència EFE, els pares han quedat en llibertat.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.