Detinguda una parella per furtar amb el mètode del ‘got d’aigua’ i utilitzar al seu fill de tres anys a Quart de Poblet

 

La Policia Nacional ha detingut a Quart de Poblet, a la comarca de l’Horta Sud, a una dona i un home de 32 i 31 anys per presumptament cometre diversos robatoris mitjançant el mètode del ‘got de l’aigua’ i utilitzar al seu fill de tres anys per a culminar l’engany a persones d’edat avançada.

    

A l’arrestat també se li imputen dos presumptes delictes de robatori amb violència i un contra la seguretat vial. La recerca va arrancar en tenir coneixement la Policia de diversos fets delictius per part d’una parella jove en el barri de Sant Francisco de Manises, informa la Prefectura Superior en un comunicat.

  

Després de les investigacions, els agents van esbrinar que tots dos haurien aconseguit entrar en cinc domicilis d’aquesta zona, i que per a açò suposadament utilitzaven al seu fill de tres anys per a enganyar als propietaris dels domicilis.

Utilitzaven el seu fill menor per aprofitar-se de la bona voluntat de les persones

 

Al costat del seu fill menor, els joves aprofitaven la bona voluntat de persones d’edat avançada per a fer-se passar per amics o familiars de veïns, amb la intenció d’aconseguir accedir als seus domicilis. Aquesta modalitat de robatori es coneix com a ‘got d’aigua’.

  

La parella presumptament es va portar joies, diners en efectiu i loteria, que després venien. Una vegada identificats, els sospitosos van ser arrestats a Quart de Poblet com a autors de diversos delictes de robatori.

 

Després de la detenció, la Policia va comprovar que l’home també era el presumpte responsable d’altres dos robatoris amb violència: una estirada en el qual es va apoderar d’un mòbil, una cartera amb diners i documentació de la víctima, entre altres efectes, i un atracament en un supermercat.

Un dels detinguts amb més de 60 antecedents policials

  

En aquest cas, armat amb un ganivet, pel que sembla va intimidar a un treballador perquè obrira la caixa registradora i després fugir amb els diners.

 

Un dels detinguts compta amb més de 60 antecedents policials i ja ha passat a disposició judicial, mentre que l’altre està en llibertat després de ser advertit de l’obligació de comparèixer quan siga requerit.

 

Últimes notícies

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.