Detinguda una parella en Torrevieja que va buidar el compte bancari d’una anciana a qui cuidaven

parella detinguda en Torrevieja

Imatge de la parella detinguda en Torrevieja | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja (el Baix Segura) a una parella que va buidar el compte bancari de l’anciana a la qual cuidava ella i que va deixar diversos mesos per pagar en la vivenda que tenien llogada.

 

Els agents els imputen els delictes d’estafa bancària continuada i furt. A l’home se li atribuïx, a més, un delicte de trencament de condemna, ja que existia una ordre d’allunyament en vigor.

 

La investigació va arrancar quan el propietari d’un immoble en lloguer va denunciar en Torrevieja a la seua inquilina per anar-se’n de la vivenda devent diversos mesos. Després de la denúncia, va aportar diversos objectes que ella s’havia deixat, entre els quals es trobava una cartilla bancària la titularitat de la qual no coincidia amb la de la citada inquilina, sinó amb la d’una dona de 83 anys.

 

Després d’entrevistar-se amb l’anciana, esta desconeixia que li haguera desaparegut la llibreta de casa, i que quasi no eixia de casa per a anar al banc, ja que tenia una malaltia que l’havia deixat quasi impedida.

 

Els agents la van acompanyar al banc per a comprovar si s’havia produït algun moviment fraudulent en el seu compte, i va resultar que dels 12.500 euros que pensava que tenia, només li quedaven 28 euros. Açò significava que els rebuts de llum i aigua havien sigut retornats en diverses ocasions, així que el tall del subministrament era imminent.

 

Els agents van realitzar gestions amb diverses entitats públiques per a retardar el tall de l’aigua i la llum, mentres es corregia el problema i es conseguia saber qui havia pogut sostraure els diners.

 

Les investigacions van demostrar que l’única persona que tenia accés al domicili de la dona, que la cuidava i feia les labors de la casa, era una xica, la descripció de la qual coincidia plenament amb la que va tindre els problemes amb el pagament del lloguer.

 

Quan es va procedir a la detenció d’esta dona de 42 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa continuada i furt, va reconéixer que tant ella com la seua parella, un home de 43, havien estat fent ús constant de la cartilla, des de juny de 2018, «sense importar-los que esta anciana quedara en situació de ruïna i desemparament econòmic total, tenint com a únic sustent una pensió de 656 euros, i sense familiars que puguen solventar qualsevol ajuda immediata».

 

A més dels delictes d’estafa i furt, a l’home se li va imputar un altre delicte de trencament d’ordre de protecció, ja que entre la parella existia una ordre d’allunyament en vigor. Els dos detinguts, després de passar a disposició judicial, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.

Un patinet manipulat fuig pel centre de Benidorm a 104 km/h abans de ser interceptat

La Policia Local de Benidorm ha interceptat un patinet elèctric manipulat que ha arribat als 104 km/h després d’una fuga de més de dos quilòmetres pel centre de la ciutat. El conductor ha sigut sancionat per conducció temerària i per circular sense assegurança ni certificat de registre.

Més de 200 platges i cales valencianes lluïxen la Bandera Qualitur 2026 per la seua excel·lència

Turisme Comunitat Valenciana ha concedit la Bandera Qualitur 2026 a 206 platges i cales de 40 municipis, amb especial pes per als destins de la província de València.