Detinguda una parella en Torrevieja que va buidar el compte bancari d’una anciana a qui cuidaven

parella detinguda en Torrevieja

Imatge de la parella detinguda en Torrevieja | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja (el Baix Segura) a una parella que va buidar el compte bancari de l’anciana a la qual cuidava ella i que va deixar diversos mesos per pagar en la vivenda que tenien llogada.

 

Els agents els imputen els delictes d’estafa bancària continuada i furt. A l’home se li atribuïx, a més, un delicte de trencament de condemna, ja que existia una ordre d’allunyament en vigor.

 

La investigació va arrancar quan el propietari d’un immoble en lloguer va denunciar en Torrevieja a la seua inquilina per anar-se’n de la vivenda devent diversos mesos. Després de la denúncia, va aportar diversos objectes que ella s’havia deixat, entre els quals es trobava una cartilla bancària la titularitat de la qual no coincidia amb la de la citada inquilina, sinó amb la d’una dona de 83 anys.

 

Després d’entrevistar-se amb l’anciana, esta desconeixia que li haguera desaparegut la llibreta de casa, i que quasi no eixia de casa per a anar al banc, ja que tenia una malaltia que l’havia deixat quasi impedida.

 

Els agents la van acompanyar al banc per a comprovar si s’havia produït algun moviment fraudulent en el seu compte, i va resultar que dels 12.500 euros que pensava que tenia, només li quedaven 28 euros. Açò significava que els rebuts de llum i aigua havien sigut retornats en diverses ocasions, així que el tall del subministrament era imminent.

 

Els agents van realitzar gestions amb diverses entitats públiques per a retardar el tall de l’aigua i la llum, mentres es corregia el problema i es conseguia saber qui havia pogut sostraure els diners.

 

Les investigacions van demostrar que l’única persona que tenia accés al domicili de la dona, que la cuidava i feia les labors de la casa, era una xica, la descripció de la qual coincidia plenament amb la que va tindre els problemes amb el pagament del lloguer.

 

Quan es va procedir a la detenció d’esta dona de 42 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa continuada i furt, va reconéixer que tant ella com la seua parella, un home de 43, havien estat fent ús constant de la cartilla, des de juny de 2018, «sense importar-los que esta anciana quedara en situació de ruïna i desemparament econòmic total, tenint com a únic sustent una pensió de 656 euros, i sense familiars que puguen solventar qualsevol ajuda immediata».

 

A més dels delictes d’estafa i furt, a l’home se li va imputar un altre delicte de trencament d’ordre de protecció, ja que entre la parella existia una ordre d’allunyament en vigor. Els dos detinguts, després de passar a disposició judicial, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.