Detinguda una parella en Torrevieja que va buidar el compte bancari d’una anciana a qui cuidaven

parella detinguda en Torrevieja

Imatge de la parella detinguda en Torrevieja | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja (el Baix Segura) a una parella que va buidar el compte bancari de l’anciana a la qual cuidava ella i que va deixar diversos mesos per pagar en la vivenda que tenien llogada.

 

Els agents els imputen els delictes d’estafa bancària continuada i furt. A l’home se li atribuïx, a més, un delicte de trencament de condemna, ja que existia una ordre d’allunyament en vigor.

 

La investigació va arrancar quan el propietari d’un immoble en lloguer va denunciar en Torrevieja a la seua inquilina per anar-se’n de la vivenda devent diversos mesos. Després de la denúncia, va aportar diversos objectes que ella s’havia deixat, entre els quals es trobava una cartilla bancària la titularitat de la qual no coincidia amb la de la citada inquilina, sinó amb la d’una dona de 83 anys.

 

Després d’entrevistar-se amb l’anciana, esta desconeixia que li haguera desaparegut la llibreta de casa, i que quasi no eixia de casa per a anar al banc, ja que tenia una malaltia que l’havia deixat quasi impedida.

 

Els agents la van acompanyar al banc per a comprovar si s’havia produït algun moviment fraudulent en el seu compte, i va resultar que dels 12.500 euros que pensava que tenia, només li quedaven 28 euros. Açò significava que els rebuts de llum i aigua havien sigut retornats en diverses ocasions, així que el tall del subministrament era imminent.

 

Els agents van realitzar gestions amb diverses entitats públiques per a retardar el tall de l’aigua i la llum, mentres es corregia el problema i es conseguia saber qui havia pogut sostraure els diners.

 

Les investigacions van demostrar que l’única persona que tenia accés al domicili de la dona, que la cuidava i feia les labors de la casa, era una xica, la descripció de la qual coincidia plenament amb la que va tindre els problemes amb el pagament del lloguer.

 

Quan es va procedir a la detenció d’esta dona de 42 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa continuada i furt, va reconéixer que tant ella com la seua parella, un home de 43, havien estat fent ús constant de la cartilla, des de juny de 2018, «sense importar-los que esta anciana quedara en situació de ruïna i desemparament econòmic total, tenint com a únic sustent una pensió de 656 euros, i sense familiars que puguen solventar qualsevol ajuda immediata».

 

A més dels delictes d’estafa i furt, a l’home se li va imputar un altre delicte de trencament d’ordre de protecció, ja que entre la parella existia una ordre d’allunyament en vigor. Els dos detinguts, després de passar a disposició judicial, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.