15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Detinguda una parella en Torrevieja que va buidar el compte bancari d’una anciana a qui cuidaven

parella detinguda en Torrevieja

Imatge de la parella detinguda en Torrevieja | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja (el Baix Segura) a una parella que va buidar el compte bancari de l’anciana a la qual cuidava ella i que va deixar diversos mesos per pagar en la vivenda que tenien llogada.

 

Els agents els imputen els delictes d’estafa bancària continuada i furt. A l’home se li atribuïx, a més, un delicte de trencament de condemna, ja que existia una ordre d’allunyament en vigor.

 

La investigació va arrancar quan el propietari d’un immoble en lloguer va denunciar en Torrevieja a la seua inquilina per anar-se’n de la vivenda devent diversos mesos. Després de la denúncia, va aportar diversos objectes que ella s’havia deixat, entre els quals es trobava una cartilla bancària la titularitat de la qual no coincidia amb la de la citada inquilina, sinó amb la d’una dona de 83 anys.

 

Després d’entrevistar-se amb l’anciana, esta desconeixia que li haguera desaparegut la llibreta de casa, i que quasi no eixia de casa per a anar al banc, ja que tenia una malaltia que l’havia deixat quasi impedida.

 

Els agents la van acompanyar al banc per a comprovar si s’havia produït algun moviment fraudulent en el seu compte, i va resultar que dels 12.500 euros que pensava que tenia, només li quedaven 28 euros. Açò significava que els rebuts de llum i aigua havien sigut retornats en diverses ocasions, així que el tall del subministrament era imminent.

 

Els agents van realitzar gestions amb diverses entitats públiques per a retardar el tall de l’aigua i la llum, mentres es corregia el problema i es conseguia saber qui havia pogut sostraure els diners.

 

Les investigacions van demostrar que l’única persona que tenia accés al domicili de la dona, que la cuidava i feia les labors de la casa, era una xica, la descripció de la qual coincidia plenament amb la que va tindre els problemes amb el pagament del lloguer.

 

Quan es va procedir a la detenció d’esta dona de 42 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa continuada i furt, va reconéixer que tant ella com la seua parella, un home de 43, havien estat fent ús constant de la cartilla, des de juny de 2018, “sense importar-los que esta anciana quedara en situació de ruïna i desemparament econòmic total, tenint com a únic sustent una pensió de 656 euros, i sense familiars que puguen solventar qualsevol ajuda immediata”.

 

A més dels delictes d’estafa i furt, a l’home se li va imputar un altre delicte de trencament d’ordre de protecció, ja que entre la parella existia una ordre d’allunyament en vigor. Els dos detinguts, després de passar a disposició judicial, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges a València este diumenge, fins a 60 l/m² en una hora

València manté el nivell taronja per pluges intenses i tempestes, amb registres de fins a 60 l/m² en una hora en el litoral. Alacant i Castelló, en groc.

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.