Detinguda una parella en Torrevieja que va buidar el compte bancari d’una anciana a qui cuidaven

parella detinguda en Torrevieja

Imatge de la parella detinguda en Torrevieja | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja (el Baix Segura) a una parella que va buidar el compte bancari de l’anciana a la qual cuidava ella i que va deixar diversos mesos per pagar en la vivenda que tenien llogada.

 

Els agents els imputen els delictes d’estafa bancària continuada i furt. A l’home se li atribuïx, a més, un delicte de trencament de condemna, ja que existia una ordre d’allunyament en vigor.

 

La investigació va arrancar quan el propietari d’un immoble en lloguer va denunciar en Torrevieja a la seua inquilina per anar-se’n de la vivenda devent diversos mesos. Després de la denúncia, va aportar diversos objectes que ella s’havia deixat, entre els quals es trobava una cartilla bancària la titularitat de la qual no coincidia amb la de la citada inquilina, sinó amb la d’una dona de 83 anys.

 

Després d’entrevistar-se amb l’anciana, esta desconeixia que li haguera desaparegut la llibreta de casa, i que quasi no eixia de casa per a anar al banc, ja que tenia una malaltia que l’havia deixat quasi impedida.

 

Els agents la van acompanyar al banc per a comprovar si s’havia produït algun moviment fraudulent en el seu compte, i va resultar que dels 12.500 euros que pensava que tenia, només li quedaven 28 euros. Açò significava que els rebuts de llum i aigua havien sigut retornats en diverses ocasions, així que el tall del subministrament era imminent.

 

Els agents van realitzar gestions amb diverses entitats públiques per a retardar el tall de l’aigua i la llum, mentres es corregia el problema i es conseguia saber qui havia pogut sostraure els diners.

 

Les investigacions van demostrar que l’única persona que tenia accés al domicili de la dona, que la cuidava i feia les labors de la casa, era una xica, la descripció de la qual coincidia plenament amb la que va tindre els problemes amb el pagament del lloguer.

 

Quan es va procedir a la detenció d’esta dona de 42 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa continuada i furt, va reconéixer que tant ella com la seua parella, un home de 43, havien estat fent ús constant de la cartilla, des de juny de 2018, «sense importar-los que esta anciana quedara en situació de ruïna i desemparament econòmic total, tenint com a únic sustent una pensió de 656 euros, i sense familiars que puguen solventar qualsevol ajuda immediata».

 

A més dels delictes d’estafa i furt, a l’home se li va imputar un altre delicte de trencament d’ordre de protecció, ja que entre la parella existia una ordre d’allunyament en vigor. Els dos detinguts, després de passar a disposició judicial, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Pérez Llorca crida al diàleg amb els docents i confia que la vaga no afecte la PAU

Pérez Llorca apel·la al diàleg amb els docents en vaga i es mostra confiat que les Proves d'Accés a la Universitat es desenrotllen amb normalitat, defenent alhora els seus pressupostos i el seu model de finançament autonòmic.

Quasi 300.000 estrangers van obtindre la nacionalitat espanyola en 2025, amb fort pes de la Comunitat Valenciana

Quasi 300.000 residents estrangers van aconseguir la nacionalitat espanyola en 2025, màxim de la sèrie històrica, amb el Marroc, Colòmbia i Veneçuela com a principals països d'origen.

Educació i sindicats obrin la seua octava reunió amb la vaga docent en l’aire

Educació i els sindicats docents celebren la seua octava reunió per a decidir si firmen l'última proposta de la Generalitat i aconseguixen desconvocar una vaga indefinida que aconseguix ja catorze dies.

Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic

La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.

El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor

El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.

CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana

CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.

La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana

L'Agència Tributària Valenciana obri el termini per a demanar cita prèvia i accedir al servici gratuït d'ajuda presencial per a la declaració de l'IRPF, disponible de l'1 al 30 de juny en una àmplia xarxa d'oficines.

La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València segella en Xinesa acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics per a integrar a les dos companyies en l'ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute i reforçar la seua connexió amb la indústria tecnològica xinesa.