Detinguda una persona pel furt de 100 tones de taronges en Picassent i Alginet

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona i investiguen a dos hòmens per la seua presumpta implicació en el furt de 100 tones de taronges en les localitats de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Alginet, en la comarca de la Ribera (València), valorades en més de 8.000 euros.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, l’operació, per part de l’equip ROCA de Paiporta, s’emmarca en els serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 

El passat 17 de febrer de 2021 es va fer una inspecció en un magatzem de fruita en un polígon de Picassent, a on van sol·licitar al propietari els Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària (DATA), que havien tingut entrada en els últims dies.

 

Van trobar documents falsificats

Per part dels agents es van prendre les dades inscrites per a la seua posterior comprovació i es van acarar tant dels propietaris dels camps com dels operadors autoritzats, així com del camp recollit. Com a resultat de les comprovacions, els agents van conseguir indicis de possibles documents falsificats i, després de contactar telefònicament amb una dona, els va assenyalar que era la mestressa d’una finca juntament amb el seu marit i que el propietari i a nom de qui està expedit el document  havia mort a mitjan any passat.

 

Els presumptes autors dels fets portaven els camps en la localitat d’Alginet i a nom del mort hi havia expedits 29 dates falses. Els agents van tornar a sol·licitar dates en l’empresa per a comprovar si estes persones havien continuat introduint documents falsos a nom d’altres persones en esta campanya i van comprovar que hi havia altres 21 expedits de manera fraudulenta a tres amos de diferents camps.

 

Un botí de 8.000 euros

Identificats els presumptes autors dels fets, els agents van detindre a la dona i investiguen a dos hòmens, d’entre 31 i 65 anys i de nacionalitat espanyola, per delictes continuats de furt, falsedat documental i encobriment, amb els que es van introduir en el mercat més de noranta-set tones de taronja sostreta i pels quals els autors haurien rebut més de 8.000 euros.

 

Els agents van localitzar i van immobilitzar més d’una tona i mitja de taronja de la varietat Lane Batega, llista per a eixir del magatzem i la seua posterior venda de manera il·lícita, que va ser retornada al seu propietari. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Picassent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.