Detinguda una persona pel furt de 100 tones de taronges en Picassent i Alginet

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona i investiguen a dos hòmens per la seua presumpta implicació en el furt de 100 tones de taronges en les localitats de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Alginet, en la comarca de la Ribera (València), valorades en més de 8.000 euros.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, l’operació, per part de l’equip ROCA de Paiporta, s’emmarca en els serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 

El passat 17 de febrer de 2021 es va fer una inspecció en un magatzem de fruita en un polígon de Picassent, a on van sol·licitar al propietari els Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària (DATA), que havien tingut entrada en els últims dies.

 

Van trobar documents falsificats

Per part dels agents es van prendre les dades inscrites per a la seua posterior comprovació i es van acarar tant dels propietaris dels camps com dels operadors autoritzats, així com del camp recollit. Com a resultat de les comprovacions, els agents van conseguir indicis de possibles documents falsificats i, després de contactar telefònicament amb una dona, els va assenyalar que era la mestressa d’una finca juntament amb el seu marit i que el propietari i a nom de qui està expedit el document  havia mort a mitjan any passat.

 

Els presumptes autors dels fets portaven els camps en la localitat d’Alginet i a nom del mort hi havia expedits 29 dates falses. Els agents van tornar a sol·licitar dates en l’empresa per a comprovar si estes persones havien continuat introduint documents falsos a nom d’altres persones en esta campanya i van comprovar que hi havia altres 21 expedits de manera fraudulenta a tres amos de diferents camps.

 

Un botí de 8.000 euros

Identificats els presumptes autors dels fets, els agents van detindre a la dona i investiguen a dos hòmens, d’entre 31 i 65 anys i de nacionalitat espanyola, per delictes continuats de furt, falsedat documental i encobriment, amb els que es van introduir en el mercat més de noranta-set tones de taronja sostreta i pels quals els autors haurien rebut més de 8.000 euros.

 

Els agents van localitzar i van immobilitzar més d’una tona i mitja de taronja de la varietat Lane Batega, llista per a eixir del magatzem i la seua posterior venda de manera il·lícita, que va ser retornada al seu propietari. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.