7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detinguda una persona pel furt de 100 tones de taronges en Picassent i Alginet

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona i investiguen a dos hòmens per la seua presumpta implicació en el furt de 100 tones de taronges en les localitats de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Alginet, en la comarca de la Ribera (València), valorades en més de 8.000 euros.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, l’operació, per part de l’equip ROCA de Paiporta, s’emmarca en els serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 

El passat 17 de febrer de 2021 es va fer una inspecció en un magatzem de fruita en un polígon de Picassent, a on van sol·licitar al propietari els Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària (DATA), que havien tingut entrada en els últims dies.

 

Van trobar documents falsificats

Per part dels agents es van prendre les dades inscrites per a la seua posterior comprovació i es van acarar tant dels propietaris dels camps com dels operadors autoritzats, així com del camp recollit. Com a resultat de les comprovacions, els agents van conseguir indicis de possibles documents falsificats i, després de contactar telefònicament amb una dona, els va assenyalar que era la mestressa d’una finca juntament amb el seu marit i que el propietari i a nom de qui està expedit el document  havia mort a mitjan any passat.

 

Els presumptes autors dels fets portaven els camps en la localitat d’Alginet i a nom del mort hi havia expedits 29 dates falses. Els agents van tornar a sol·licitar dates en l’empresa per a comprovar si estes persones havien continuat introduint documents falsos a nom d’altres persones en esta campanya i van comprovar que hi havia altres 21 expedits de manera fraudulenta a tres amos de diferents camps.

 

Un botí de 8.000 euros

Identificats els presumptes autors dels fets, els agents van detindre a la dona i investiguen a dos hòmens, d’entre 31 i 65 anys i de nacionalitat espanyola, per delictes continuats de furt, falsedat documental i encobriment, amb els que es van introduir en el mercat més de noranta-set tones de taronja sostreta i pels quals els autors haurien rebut més de 8.000 euros.

 

Els agents van localitzar i van immobilitzar més d’una tona i mitja de taronja de la varietat Lane Batega, llista per a eixir del magatzem i la seua posterior venda de manera il·lícita, que va ser retornada al seu propietari. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Picassent.

Últimes notícies

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.