Detinguda una persona pel furt de 100 tones de taronges en Picassent i Alginet

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona i investiguen a dos hòmens per la seua presumpta implicació en el furt de 100 tones de taronges en les localitats de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Alginet, en la comarca de la Ribera (València), valorades en més de 8.000 euros.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, l’operació, per part de l’equip ROCA de Paiporta, s’emmarca en els serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 

El passat 17 de febrer de 2021 es va fer una inspecció en un magatzem de fruita en un polígon de Picassent, a on van sol·licitar al propietari els Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària (DATA), que havien tingut entrada en els últims dies.

 

Van trobar documents falsificats

Per part dels agents es van prendre les dades inscrites per a la seua posterior comprovació i es van acarar tant dels propietaris dels camps com dels operadors autoritzats, així com del camp recollit. Com a resultat de les comprovacions, els agents van conseguir indicis de possibles documents falsificats i, després de contactar telefònicament amb una dona, els va assenyalar que era la mestressa d’una finca juntament amb el seu marit i que el propietari i a nom de qui està expedit el document  havia mort a mitjan any passat.

 

Els presumptes autors dels fets portaven els camps en la localitat d’Alginet i a nom del mort hi havia expedits 29 dates falses. Els agents van tornar a sol·licitar dates en l’empresa per a comprovar si estes persones havien continuat introduint documents falsos a nom d’altres persones en esta campanya i van comprovar que hi havia altres 21 expedits de manera fraudulenta a tres amos de diferents camps.

 

Un botí de 8.000 euros

Identificats els presumptes autors dels fets, els agents van detindre a la dona i investiguen a dos hòmens, d’entre 31 i 65 anys i de nacionalitat espanyola, per delictes continuats de furt, falsedat documental i encobriment, amb els que es van introduir en el mercat més de noranta-set tones de taronja sostreta i pels quals els autors haurien rebut més de 8.000 euros.

 

Els agents van localitzar i van immobilitzar més d’una tona i mitja de taronja de la varietat Lane Batega, llista per a eixir del magatzem i la seua posterior venda de manera il·lícita, que va ser retornada al seu propietari. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Picassent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.