Detinguda una persona pel furt de 100 tones de taronges en Picassent i Alginet

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona i investiguen a dos hòmens per la seua presumpta implicació en el furt de 100 tones de taronges en les localitats de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Alginet, en la comarca de la Ribera (València), valorades en més de 8.000 euros.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, l’operació, per part de l’equip ROCA de Paiporta, s’emmarca en els serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 

El passat 17 de febrer de 2021 es va fer una inspecció en un magatzem de fruita en un polígon de Picassent, a on van sol·licitar al propietari els Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària (DATA), que havien tingut entrada en els últims dies.

 

Van trobar documents falsificats

Per part dels agents es van prendre les dades inscrites per a la seua posterior comprovació i es van acarar tant dels propietaris dels camps com dels operadors autoritzats, així com del camp recollit. Com a resultat de les comprovacions, els agents van conseguir indicis de possibles documents falsificats i, després de contactar telefònicament amb una dona, els va assenyalar que era la mestressa d’una finca juntament amb el seu marit i que el propietari i a nom de qui està expedit el document  havia mort a mitjan any passat.

 

Els presumptes autors dels fets portaven els camps en la localitat d’Alginet i a nom del mort hi havia expedits 29 dates falses. Els agents van tornar a sol·licitar dates en l’empresa per a comprovar si estes persones havien continuat introduint documents falsos a nom d’altres persones en esta campanya i van comprovar que hi havia altres 21 expedits de manera fraudulenta a tres amos de diferents camps.

 

Un botí de 8.000 euros

Identificats els presumptes autors dels fets, els agents van detindre a la dona i investiguen a dos hòmens, d’entre 31 i 65 anys i de nacionalitat espanyola, per delictes continuats de furt, falsedat documental i encobriment, amb els que es van introduir en el mercat més de noranta-set tones de taronja sostreta i pels quals els autors haurien rebut més de 8.000 euros.

 

Els agents van localitzar i van immobilitzar més d’una tona i mitja de taronja de la varietat Lane Batega, llista per a eixir del magatzem i la seua posterior venda de manera il·lícita, que va ser retornada al seu propietari. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.