Detingudes 29 persones dedicades a la regularització de migrants a canvi de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a 29 persones que presumptament formaven part d’una organització dedicada a la regularització de migrants sol·licitants d’un permís de residència per arrelament a canvi d’importants sumes de diners.

 

En concret, s’ha arrestat a 29 persones, deu d’elles detingudes a Alacant, onze a Pamplona, cinc a Saragossa, dues a Àlaba i una a Girona; pel que es va donar per conclosa l’11 d’abril.

 

La investigació es va iniciar a Alacant fa aproximadament tres mesos, arran de constatar que ciutadans àrabs, suposadament establits en la localitat alacantina de Montfort, estarien obtenint la targeta de residència de manera fraudulenta, en presentar en l’oficina d’estrangers d’Alacant un certificat històric d’empadronament d’aquesta localitat, sense existir realment el domicili que figurava en aquest, segons ha informat el cos policial en un comunicat.

 

Després de l’estudi de diverses sol·licituds, els investigadors van observar que el passaport que constava en el certificat d’empadronament havia sigut expedit en dates posteriors a la que constava com a alta en el padró, la qual cosa va motivar l’obertura d’una via d’investigació dirigida a esbrinar una possible alteració en les dates.

 

Agents de la investigació van determinar, després d’estudiar diversos expedients d’estrangeria, que els certificats d’empadronament aportats eren originals i que no havien sigut alterats, per la qual cosa es va sol·licitar de l’Ajuntament de Montfort els documents aportats per a l’alta.

 

Els efectius van comprovar que no existia cap constància documental, per la qual cosa van esbrinar la possible existència d’alguna persona que poguera estar implicada en la introducció d’altes fraudulentes en les base de dades d’aquesta entitat.

 

Després de realitzar els registres de la base de dades del padró d’habitants, els investigadors van confirmar que 63 persones havien sigut donades d’alta en dates molt posteriors a les que realment constava, així com que totes elles van ser realitzades utilitzant domicilis inexistents. Van esbrinar que aquesta activitat es va iniciar en 2015, per la qual cosa totes les perquisicions es van centrar en donar amb la persona que estava encarregada del padró en aqueixa data.

 

A partir d’aquell moment, es va procedir a sol·licitar la col·laboració de les diferents Brigades Provincials d’Estrangeria de les províncies on es va comprovar que existien sol·licitants que havien aportat certificats històrics de Montfort. Així van corroborar que la persona investigada suposadament realitzava el certificat a través d’intermediaris, per la qual cosa presumiblement arribava a percebre fins a 3.000 euros de l’interessat en un alta amb data anterior a la real.

 

La policia estima que al voltant de 30 persones podrien haver obtingut el permís de residència a través del frau investigat. S’han constatat 56 sol·licituds de permisos de residència amb altes presumptament fraudulentes. L’operació ha sigut duta a terme per la UCRIF d’Alacant, amb la col·laboració de les Comissaries de Pamplona, Zaragoza, Àlaba i Girona; per a les detencions.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.