9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Detingudes 29 persones dedicades a la regularització de migrants a canvi de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a 29 persones que presumptament formaven part d’una organització dedicada a la regularització de migrants sol·licitants d’un permís de residència per arrelament a canvi d’importants sumes de diners.

 

En concret, s’ha arrestat a 29 persones, deu d’elles detingudes a Alacant, onze a Pamplona, cinc a Saragossa, dues a Àlaba i una a Girona; pel que es va donar per conclosa l’11 d’abril.

 

La investigació es va iniciar a Alacant fa aproximadament tres mesos, arran de constatar que ciutadans àrabs, suposadament establits en la localitat alacantina de Montfort, estarien obtenint la targeta de residència de manera fraudulenta, en presentar en l’oficina d’estrangers d’Alacant un certificat històric d’empadronament d’aquesta localitat, sense existir realment el domicili que figurava en aquest, segons ha informat el cos policial en un comunicat.

 

Després de l’estudi de diverses sol·licituds, els investigadors van observar que el passaport que constava en el certificat d’empadronament havia sigut expedit en dates posteriors a la que constava com a alta en el padró, la qual cosa va motivar l’obertura d’una via d’investigació dirigida a esbrinar una possible alteració en les dates.

 

Agents de la investigació van determinar, després d’estudiar diversos expedients d’estrangeria, que els certificats d’empadronament aportats eren originals i que no havien sigut alterats, per la qual cosa es va sol·licitar de l’Ajuntament de Montfort els documents aportats per a l’alta.

 

Els efectius van comprovar que no existia cap constància documental, per la qual cosa van esbrinar la possible existència d’alguna persona que poguera estar implicada en la introducció d’altes fraudulentes en les base de dades d’aquesta entitat.

 

Després de realitzar els registres de la base de dades del padró d’habitants, els investigadors van confirmar que 63 persones havien sigut donades d’alta en dates molt posteriors a les que realment constava, així com que totes elles van ser realitzades utilitzant domicilis inexistents. Van esbrinar que aquesta activitat es va iniciar en 2015, per la qual cosa totes les perquisicions es van centrar en donar amb la persona que estava encarregada del padró en aqueixa data.

 

A partir d’aquell moment, es va procedir a sol·licitar la col·laboració de les diferents Brigades Provincials d’Estrangeria de les províncies on es va comprovar que existien sol·licitants que havien aportat certificats històrics de Montfort. Així van corroborar que la persona investigada suposadament realitzava el certificat a través d’intermediaris, per la qual cosa presumiblement arribava a percebre fins a 3.000 euros de l’interessat en un alta amb data anterior a la real.

 

La policia estima que al voltant de 30 persones podrien haver obtingut el permís de residència a través del frau investigat. S’han constatat 56 sol·licituds de permisos de residència amb altes presumptament fraudulentes. L’operació ha sigut duta a terme per la UCRIF d’Alacant, amb la col·laboració de les Comissaries de Pamplona, Zaragoza, Àlaba i Girona; per a les detencions.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.