Detingudes 29 persones dedicades a la regularització de migrants a canvi de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a 29 persones que presumptament formaven part d’una organització dedicada a la regularització de migrants sol·licitants d’un permís de residència per arrelament a canvi d’importants sumes de diners.

 

En concret, s’ha arrestat a 29 persones, deu d’elles detingudes a Alacant, onze a Pamplona, cinc a Saragossa, dues a Àlaba i una a Girona; pel que es va donar per conclosa l’11 d’abril.

 

La investigació es va iniciar a Alacant fa aproximadament tres mesos, arran de constatar que ciutadans àrabs, suposadament establits en la localitat alacantina de Montfort, estarien obtenint la targeta de residència de manera fraudulenta, en presentar en l’oficina d’estrangers d’Alacant un certificat històric d’empadronament d’aquesta localitat, sense existir realment el domicili que figurava en aquest, segons ha informat el cos policial en un comunicat.

 

Després de l’estudi de diverses sol·licituds, els investigadors van observar que el passaport que constava en el certificat d’empadronament havia sigut expedit en dates posteriors a la que constava com a alta en el padró, la qual cosa va motivar l’obertura d’una via d’investigació dirigida a esbrinar una possible alteració en les dates.

 

Agents de la investigació van determinar, després d’estudiar diversos expedients d’estrangeria, que els certificats d’empadronament aportats eren originals i que no havien sigut alterats, per la qual cosa es va sol·licitar de l’Ajuntament de Montfort els documents aportats per a l’alta.

 

Els efectius van comprovar que no existia cap constància documental, per la qual cosa van esbrinar la possible existència d’alguna persona que poguera estar implicada en la introducció d’altes fraudulentes en les base de dades d’aquesta entitat.

 

Després de realitzar els registres de la base de dades del padró d’habitants, els investigadors van confirmar que 63 persones havien sigut donades d’alta en dates molt posteriors a les que realment constava, així com que totes elles van ser realitzades utilitzant domicilis inexistents. Van esbrinar que aquesta activitat es va iniciar en 2015, per la qual cosa totes les perquisicions es van centrar en donar amb la persona que estava encarregada del padró en aqueixa data.

 

A partir d’aquell moment, es va procedir a sol·licitar la col·laboració de les diferents Brigades Provincials d’Estrangeria de les províncies on es va comprovar que existien sol·licitants que havien aportat certificats històrics de Montfort. Així van corroborar que la persona investigada suposadament realitzava el certificat a través d’intermediaris, per la qual cosa presumiblement arribava a percebre fins a 3.000 euros de l’interessat en un alta amb data anterior a la real.

 

La policia estima que al voltant de 30 persones podrien haver obtingut el permís de residència a través del frau investigat. S’han constatat 56 sol·licituds de permisos de residència amb altes presumptament fraudulentes. L’operació ha sigut duta a terme per la UCRIF d’Alacant, amb la col·laboració de les Comissaries de Pamplona, Zaragoza, Àlaba i Girona; per a les detencions.

Últimes notícies

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.