Detingudes 29 persones dedicades a la regularització de migrants a canvi de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a 29 persones que presumptament formaven part d’una organització dedicada a la regularització de migrants sol·licitants d’un permís de residència per arrelament a canvi d’importants sumes de diners.

 

En concret, s’ha arrestat a 29 persones, deu d’elles detingudes a Alacant, onze a Pamplona, cinc a Saragossa, dues a Àlaba i una a Girona; pel que es va donar per conclosa l’11 d’abril.

 

La investigació es va iniciar a Alacant fa aproximadament tres mesos, arran de constatar que ciutadans àrabs, suposadament establits en la localitat alacantina de Montfort, estarien obtenint la targeta de residència de manera fraudulenta, en presentar en l’oficina d’estrangers d’Alacant un certificat històric d’empadronament d’aquesta localitat, sense existir realment el domicili que figurava en aquest, segons ha informat el cos policial en un comunicat.

 

Després de l’estudi de diverses sol·licituds, els investigadors van observar que el passaport que constava en el certificat d’empadronament havia sigut expedit en dates posteriors a la que constava com a alta en el padró, la qual cosa va motivar l’obertura d’una via d’investigació dirigida a esbrinar una possible alteració en les dates.

 

Agents de la investigació van determinar, després d’estudiar diversos expedients d’estrangeria, que els certificats d’empadronament aportats eren originals i que no havien sigut alterats, per la qual cosa es va sol·licitar de l’Ajuntament de Montfort els documents aportats per a l’alta.

 

Els efectius van comprovar que no existia cap constància documental, per la qual cosa van esbrinar la possible existència d’alguna persona que poguera estar implicada en la introducció d’altes fraudulentes en les base de dades d’aquesta entitat.

 

Després de realitzar els registres de la base de dades del padró d’habitants, els investigadors van confirmar que 63 persones havien sigut donades d’alta en dates molt posteriors a les que realment constava, així com que totes elles van ser realitzades utilitzant domicilis inexistents. Van esbrinar que aquesta activitat es va iniciar en 2015, per la qual cosa totes les perquisicions es van centrar en donar amb la persona que estava encarregada del padró en aqueixa data.

 

A partir d’aquell moment, es va procedir a sol·licitar la col·laboració de les diferents Brigades Provincials d’Estrangeria de les províncies on es va comprovar que existien sol·licitants que havien aportat certificats històrics de Montfort. Així van corroborar que la persona investigada suposadament realitzava el certificat a través d’intermediaris, per la qual cosa presumiblement arribava a percebre fins a 3.000 euros de l’interessat en un alta amb data anterior a la real.

 

La policia estima que al voltant de 30 persones podrien haver obtingut el permís de residència a través del frau investigat. S’han constatat 56 sol·licituds de permisos de residència amb altes presumptament fraudulentes. L’operació ha sigut duta a terme per la UCRIF d’Alacant, amb la col·laboració de les Comissaries de Pamplona, Zaragoza, Àlaba i Girona; per a les detencions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.

El Celta firma una remuntada brillant i afona al València a Mestalla

El Celta de Vigo remunta a Mestalla un gol inicial de Guido Rodríguez amb una segona part irresistible i consolida la seua plaça europea davant un València que va reaccionar massa tard.

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.