14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detingudes 29 persones dedicades a la regularització de migrants a canvi de diners

 

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a 29 persones que presumptament formaven part d’una organització dedicada a la regularització de migrants sol·licitants d’un permís de residència per arrelament a canvi d’importants sumes de diners.

 

En concret, s’ha arrestat a 29 persones, deu d’elles detingudes a Alacant, onze a Pamplona, cinc a Saragossa, dues a Àlaba i una a Girona; pel que es va donar per conclosa l’11 d’abril.

 

La investigació es va iniciar a Alacant fa aproximadament tres mesos, arran de constatar que ciutadans àrabs, suposadament establits en la localitat alacantina de Montfort, estarien obtenint la targeta de residència de manera fraudulenta, en presentar en l’oficina d’estrangers d’Alacant un certificat històric d’empadronament d’aquesta localitat, sense existir realment el domicili que figurava en aquest, segons ha informat el cos policial en un comunicat.

 

Després de l’estudi de diverses sol·licituds, els investigadors van observar que el passaport que constava en el certificat d’empadronament havia sigut expedit en dates posteriors a la que constava com a alta en el padró, la qual cosa va motivar l’obertura d’una via d’investigació dirigida a esbrinar una possible alteració en les dates.

 

Agents de la investigació van determinar, després d’estudiar diversos expedients d’estrangeria, que els certificats d’empadronament aportats eren originals i que no havien sigut alterats, per la qual cosa es va sol·licitar de l’Ajuntament de Montfort els documents aportats per a l’alta.

 

Els efectius van comprovar que no existia cap constància documental, per la qual cosa van esbrinar la possible existència d’alguna persona que poguera estar implicada en la introducció d’altes fraudulentes en les base de dades d’aquesta entitat.

 

Després de realitzar els registres de la base de dades del padró d’habitants, els investigadors van confirmar que 63 persones havien sigut donades d’alta en dates molt posteriors a les que realment constava, així com que totes elles van ser realitzades utilitzant domicilis inexistents. Van esbrinar que aquesta activitat es va iniciar en 2015, per la qual cosa totes les perquisicions es van centrar en donar amb la persona que estava encarregada del padró en aqueixa data.

 

A partir d’aquell moment, es va procedir a sol·licitar la col·laboració de les diferents Brigades Provincials d’Estrangeria de les províncies on es va comprovar que existien sol·licitants que havien aportat certificats històrics de Montfort. Així van corroborar que la persona investigada suposadament realitzava el certificat a través d’intermediaris, per la qual cosa presumiblement arribava a percebre fins a 3.000 euros de l’interessat en un alta amb data anterior a la real.

 

La policia estima que al voltant de 30 persones podrien haver obtingut el permís de residència a través del frau investigat. S’han constatat 56 sol·licituds de permisos de residència amb altes presumptament fraudulentes. L’operació ha sigut duta a terme per la UCRIF d’Alacant, amb la col·laboració de les Comissaries de Pamplona, Zaragoza, Àlaba i Girona; per a les detencions.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.