Dos persones detingudes en Quart de Poblet per robar i estafar a huit ancians

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Almussafes, en la comarca de la Ribera (València), en el marc de les operacions ‘LURKING’ i ‘GAMARRA’, han detingut a dos dones per delictes de furt i estafa bancària a huit persones d’edat avançada.

Segons han informat fonts policials, les víctimes, totes elles persones vulnerables, eren abordades quan es dirigien a l’entitat bancària per a fer el corresponent reintegrament, amb la seua targeta o cartilla

 

El modus operandi usat per a dur a terme els fets, era sempre el mateix. Les presumptes autores de les estafes, es col·locaven al costat de les víctimes o darrere d’elles per a observar com teclejaven el número PIN secret, aparentant estar esperant per a operar també, mentres una altra persona feia les funcions de vigilància. 

 

Fingien ser familiars de les víctimes 

Una volta acabada esta operació, la víctima abandonava l’entitat, seguida per les dos autores dels robatoris. Posteriorment, una d’elles abordava a la víctima amb l’excusa de ser un familiar i aprofitant eixa suposada familiaritat i després de la consegüent abraçada, l’altra autora li robava els diners reintegrats i la targeta o cartilla usada.

 

A continuació, les suposades delinqüents tornaven a la mateixa entitat, per a usar la targeta o cartilla que acabaven de furtar per a traure tots els diners possibles aprofitant que havien visionat anteriorment el número PIN secret de la víctima.

 

Un botí de 10.000 euros

Cal destacar que les presumptes autores dels furts tractaven de canviar el seu aspecte, modificant parcialment la seua vestimenta, pentinat o mascareta, amb la finalitat d’evitar ser relacionades amb la seua presència prèvia en les respectives sucursals bancàries, ascendint els diners sostrets a uns 10.000 euros.

Les autoritats van poder identificar a les dos autores, a les que els constaven numerosos antecedents per fets similars, procedint a la seua detenció el passat dia 10 de febrer, en la localitat de Quart de Poblet (València), lloc a on residien les dos dones de 23 i 36 anys i nacionalitat búlgara, que han sigut acusades dels delictes de furt i estafa.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 2 en funcions de guàrdia de Quart de Poblet.

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.