Dos persones detingudes en Quart de Poblet per robar i estafar a huit ancians

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Almussafes, en la comarca de la Ribera (València), en el marc de les operacions ‘LURKING’ i ‘GAMARRA’, han detingut a dos dones per delictes de furt i estafa bancària a huit persones d’edat avançada.

Segons han informat fonts policials, les víctimes, totes elles persones vulnerables, eren abordades quan es dirigien a l’entitat bancària per a fer el corresponent reintegrament, amb la seua targeta o cartilla

 

El modus operandi usat per a dur a terme els fets, era sempre el mateix. Les presumptes autores de les estafes, es col·locaven al costat de les víctimes o darrere d’elles per a observar com teclejaven el número PIN secret, aparentant estar esperant per a operar també, mentres una altra persona feia les funcions de vigilància. 

 

Fingien ser familiars de les víctimes 

Una volta acabada esta operació, la víctima abandonava l’entitat, seguida per les dos autores dels robatoris. Posteriorment, una d’elles abordava a la víctima amb l’excusa de ser un familiar i aprofitant eixa suposada familiaritat i després de la consegüent abraçada, l’altra autora li robava els diners reintegrats i la targeta o cartilla usada.

 

A continuació, les suposades delinqüents tornaven a la mateixa entitat, per a usar la targeta o cartilla que acabaven de furtar per a traure tots els diners possibles aprofitant que havien visionat anteriorment el número PIN secret de la víctima.

 

Un botí de 10.000 euros

Cal destacar que les presumptes autores dels furts tractaven de canviar el seu aspecte, modificant parcialment la seua vestimenta, pentinat o mascareta, amb la finalitat d’evitar ser relacionades amb la seua presència prèvia en les respectives sucursals bancàries, ascendint els diners sostrets a uns 10.000 euros.

Les autoritats van poder identificar a les dos autores, a les que els constaven numerosos antecedents per fets similars, procedint a la seua detenció el passat dia 10 de febrer, en la localitat de Quart de Poblet (València), lloc a on residien les dos dones de 23 i 36 anys i nacionalitat búlgara, que han sigut acusades dels delictes de furt i estafa.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 2 en funcions de guàrdia de Quart de Poblet.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.