Dos persones detingudes en Quart de Poblet per robar i estafar a huit ancians

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Almussafes, en la comarca de la Ribera (València), en el marc de les operacions ‘LURKING’ i ‘GAMARRA’, han detingut a dos dones per delictes de furt i estafa bancària a huit persones d’edat avançada.

Segons han informat fonts policials, les víctimes, totes elles persones vulnerables, eren abordades quan es dirigien a l’entitat bancària per a fer el corresponent reintegrament, amb la seua targeta o cartilla

 

El modus operandi usat per a dur a terme els fets, era sempre el mateix. Les presumptes autores de les estafes, es col·locaven al costat de les víctimes o darrere d’elles per a observar com teclejaven el número PIN secret, aparentant estar esperant per a operar també, mentres una altra persona feia les funcions de vigilància. 

 

Fingien ser familiars de les víctimes 

Una volta acabada esta operació, la víctima abandonava l’entitat, seguida per les dos autores dels robatoris. Posteriorment, una d’elles abordava a la víctima amb l’excusa de ser un familiar i aprofitant eixa suposada familiaritat i després de la consegüent abraçada, l’altra autora li robava els diners reintegrats i la targeta o cartilla usada.

 

A continuació, les suposades delinqüents tornaven a la mateixa entitat, per a usar la targeta o cartilla que acabaven de furtar per a traure tots els diners possibles aprofitant que havien visionat anteriorment el número PIN secret de la víctima.

 

Un botí de 10.000 euros

Cal destacar que les presumptes autores dels furts tractaven de canviar el seu aspecte, modificant parcialment la seua vestimenta, pentinat o mascareta, amb la finalitat d’evitar ser relacionades amb la seua presència prèvia en les respectives sucursals bancàries, ascendint els diners sostrets a uns 10.000 euros.

Les autoritats van poder identificar a les dos autores, a les que els constaven numerosos antecedents per fets similars, procedint a la seua detenció el passat dia 10 de febrer, en la localitat de Quart de Poblet (València), lloc a on residien les dos dones de 23 i 36 anys i nacionalitat búlgara, que han sigut acusades dels delictes de furt i estafa.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 2 en funcions de guàrdia de Quart de Poblet.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.