9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Dos persones detingudes en Quart de Poblet per robar i estafar a huit ancians

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Almussafes, en la comarca de la Ribera (València), en el marc de les operacions ‘LURKING’ i ‘GAMARRA’, han detingut a dos dones per delictes de furt i estafa bancària a huit persones d’edat avançada.

Segons han informat fonts policials, les víctimes, totes elles persones vulnerables, eren abordades quan es dirigien a l’entitat bancària per a fer el corresponent reintegrament, amb la seua targeta o cartilla

 

El modus operandi usat per a dur a terme els fets, era sempre el mateix. Les presumptes autores de les estafes, es col·locaven al costat de les víctimes o darrere d’elles per a observar com teclejaven el número PIN secret, aparentant estar esperant per a operar també, mentres una altra persona feia les funcions de vigilància. 

 

Fingien ser familiars de les víctimes 

Una volta acabada esta operació, la víctima abandonava l’entitat, seguida per les dos autores dels robatoris. Posteriorment, una d’elles abordava a la víctima amb l’excusa de ser un familiar i aprofitant eixa suposada familiaritat i després de la consegüent abraçada, l’altra autora li robava els diners reintegrats i la targeta o cartilla usada.

 

A continuació, les suposades delinqüents tornaven a la mateixa entitat, per a usar la targeta o cartilla que acabaven de furtar per a traure tots els diners possibles aprofitant que havien visionat anteriorment el número PIN secret de la víctima.

 

Un botí de 10.000 euros

Cal destacar que les presumptes autores dels furts tractaven de canviar el seu aspecte, modificant parcialment la seua vestimenta, pentinat o mascareta, amb la finalitat d’evitar ser relacionades amb la seua presència prèvia en les respectives sucursals bancàries, ascendint els diners sostrets a uns 10.000 euros.

Les autoritats van poder identificar a les dos autores, a les que els constaven numerosos antecedents per fets similars, procedint a la seua detenció el passat dia 10 de febrer, en la localitat de Quart de Poblet (València), lloc a on residien les dos dones de 23 i 36 anys i nacionalitat búlgara, que han sigut acusades dels delictes de furt i estafa.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 2 en funcions de guàrdia de Quart de Poblet.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.