Dos persones detingudes en Quart de Poblet per robar i estafar a huit ancians

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud (València) i Almussafes, en la comarca de la Ribera (València), en el marc de les operacions ‘LURKING’ i ‘GAMARRA’, han detingut a dos dones per delictes de furt i estafa bancària a huit persones d’edat avançada.

Segons han informat fonts policials, les víctimes, totes elles persones vulnerables, eren abordades quan es dirigien a l’entitat bancària per a fer el corresponent reintegrament, amb la seua targeta o cartilla

 

El modus operandi usat per a dur a terme els fets, era sempre el mateix. Les presumptes autores de les estafes, es col·locaven al costat de les víctimes o darrere d’elles per a observar com teclejaven el número PIN secret, aparentant estar esperant per a operar també, mentres una altra persona feia les funcions de vigilància. 

 

Fingien ser familiars de les víctimes 

Una volta acabada esta operació, la víctima abandonava l’entitat, seguida per les dos autores dels robatoris. Posteriorment, una d’elles abordava a la víctima amb l’excusa de ser un familiar i aprofitant eixa suposada familiaritat i després de la consegüent abraçada, l’altra autora li robava els diners reintegrats i la targeta o cartilla usada.

 

A continuació, les suposades delinqüents tornaven a la mateixa entitat, per a usar la targeta o cartilla que acabaven de furtar per a traure tots els diners possibles aprofitant que havien visionat anteriorment el número PIN secret de la víctima.

 

Un botí de 10.000 euros

Cal destacar que les presumptes autores dels furts tractaven de canviar el seu aspecte, modificant parcialment la seua vestimenta, pentinat o mascareta, amb la finalitat d’evitar ser relacionades amb la seua presència prèvia en les respectives sucursals bancàries, ascendint els diners sostrets a uns 10.000 euros.

Les autoritats van poder identificar a les dos autores, a les que els constaven numerosos antecedents per fets similars, procedint a la seua detenció el passat dia 10 de febrer, en la localitat de Quart de Poblet (València), lloc a on residien les dos dones de 23 i 36 anys i nacionalitat búlgara, que han sigut acusades dels delictes de furt i estafa.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 2 en funcions de guàrdia de Quart de Poblet.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU