Detingudes dos persones per 14 robatoris en cases i naus industrials de la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per la seua implicació en més de 14 robatoris amb força, dins dels serveis establits de forma permanent en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris amb força en habitatges.

 

En el marc de l’operació «Pardalete» realitzada per la Guàrdia Civil de Llombai, iniciada al final del passat any, s’ha procedit a la detenció de diversos autors de robatoris, en habitatges i naus industrials de les poblacions d’Alfarp, Catadau, Llombai, Montroi, Montserrat i Real, a la Ribera Alta.

 

Fruit de les gestions realitzades pels responsables d’aquest operatiu es va aconseguir esclarir aquests fets i conducta contra els presumptes autors, un home i una dona de nacionalitat espanyola de 34 i 27 anys. Els autors cometien els robatoris sobretot en zones aïllades i poc transitades.

 

Els presumptes autors dels fets delictius robaven sobretot bateries elèctriques, a més de generadors, electrodomèstics i eines.

 

Modus operandi

Els robatoris eren comesos principalment a la nit i cerciorant-se que no es trobaven inquilins a l’interior dels habitatges, per a posteriorment forçar la tanca perimetral i entrar a través de les portes o finestres. Estacionaven el seu vehicle en els voltants per a aconseguir guardar els elements furtats o fins i tot ho ocultaven tot en laterals dels camins per al dia següent recollir els objectes sostrets.

 

Els agents, fins al moment, han aconseguit esclarir més de 14 robatoris, ocorreguts en casetes de camp, xalets i naus industrials de poblacions de la Ribera Alta.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera instància i Instrucció núm. 3 de Picassent.

 

Onada de robatoris en xalets i cases d’Estivella

La localitat d’Estivella, a la comarca del Camp de Morvedre, ha patit diversos robatoris en poques setmanes, tal com informava el diari Levante-EMV.

 

Un dels robatoris es va produir aquest passat diumenge, en un xalet d’una urbanització que ja havia sigut assaltat mesos enrere. En aquella ocasió el propietari va ser apallissat per tal de robar-li, quan tornava de treballar amb la recaptació del dia.

 

En aquest robatori els lladres van entrar quan la casa estava buida, i van destrossar la caixa forta, furtant les joies de l’interior. Els assaltants van actuar a fosques, a més de tapar les càmeres per a no ser vistos. Tot i això, van ser gravats mentre entraven a la vivenda, al voltant de les 22.30 hores del diumenge.

 

Els propietaris del xalet van veure com es cometia el robatori a través de les imatges de les càmeres que arribaven als seus telèfons mòbils. Segons apuntava Levante-EMV, els lladres anaven amb la cara tapada i guants.

 

A banda d’aquest fet, aquell mateix dia es denunciava un altre robatori a la localitat, per part d’un veí d’un camí proper a la ubicació d’aquest xalet.

 

Prèviament, la setmana passada, es registraven altres robatoris en la mateixa urbanització. Un d’ells només es va quedar en intent, ja que els propietaris de la casa, que es trobaven dins d’aquesta, van detectar sorolls mentre sopaven, i en dirigir-se al lloc els lladres van fugir.

 

En altres dos casos els robatoris sí que van ser comesos. En un d’ells els propietaris van patir el robatori estant també a casa, però van escoltar sorolls quan els lladres ja estaven fugint. En el segon cas, els lladres van accedir per la finestra del bany i van furtar joies i diners.

 

També dies abans una altra veïna d’Estivella va denunciar un robatori en sa casa.

Últimes notícies

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.