13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detingudes dos persones per 14 robatoris en cases i naus industrials de la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per la seua implicació en més de 14 robatoris amb força, dins dels serveis establits de forma permanent en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris amb força en habitatges.

 

En el marc de l’operació “Pardalete” realitzada per la Guàrdia Civil de Llombai, iniciada al final del passat any, s’ha procedit a la detenció de diversos autors de robatoris, en habitatges i naus industrials de les poblacions d’Alfarp, Catadau, Llombai, Montroi, Montserrat i Real, a la Ribera Alta.

 

Fruit de les gestions realitzades pels responsables d’aquest operatiu es va aconseguir esclarir aquests fets i conducta contra els presumptes autors, un home i una dona de nacionalitat espanyola de 34 i 27 anys. Els autors cometien els robatoris sobretot en zones aïllades i poc transitades.

 

Els presumptes autors dels fets delictius robaven sobretot bateries elèctriques, a més de generadors, electrodomèstics i eines.

 

Modus operandi

Els robatoris eren comesos principalment a la nit i cerciorant-se que no es trobaven inquilins a l’interior dels habitatges, per a posteriorment forçar la tanca perimetral i entrar a través de les portes o finestres. Estacionaven el seu vehicle en els voltants per a aconseguir guardar els elements furtats o fins i tot ho ocultaven tot en laterals dels camins per al dia següent recollir els objectes sostrets.

 

Els agents, fins al moment, han aconseguit esclarir més de 14 robatoris, ocorreguts en casetes de camp, xalets i naus industrials de poblacions de la Ribera Alta.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera instància i Instrucció núm. 3 de Picassent.

 

Onada de robatoris en xalets i cases d’Estivella

La localitat d’Estivella, a la comarca del Camp de Morvedre, ha patit diversos robatoris en poques setmanes, tal com informava el diari Levante-EMV.

 

Un dels robatoris es va produir aquest passat diumenge, en un xalet d’una urbanització que ja havia sigut assaltat mesos enrere. En aquella ocasió el propietari va ser apallissat per tal de robar-li, quan tornava de treballar amb la recaptació del dia.

 

En aquest robatori els lladres van entrar quan la casa estava buida, i van destrossar la caixa forta, furtant les joies de l’interior. Els assaltants van actuar a fosques, a més de tapar les càmeres per a no ser vistos. Tot i això, van ser gravats mentre entraven a la vivenda, al voltant de les 22.30 hores del diumenge.

 

Els propietaris del xalet van veure com es cometia el robatori a través de les imatges de les càmeres que arribaven als seus telèfons mòbils. Segons apuntava Levante-EMV, els lladres anaven amb la cara tapada i guants.

 

A banda d’aquest fet, aquell mateix dia es denunciava un altre robatori a la localitat, per part d’un veí d’un camí proper a la ubicació d’aquest xalet.

 

Prèviament, la setmana passada, es registraven altres robatoris en la mateixa urbanització. Un d’ells només es va quedar en intent, ja que els propietaris de la casa, que es trobaven dins d’aquesta, van detectar sorolls mentre sopaven, i en dirigir-se al lloc els lladres van fugir.

 

En altres dos casos els robatoris sí que van ser comesos. En un d’ells els propietaris van patir el robatori estant també a casa, però van escoltar sorolls quan els lladres ja estaven fugint. En el segon cas, els lladres van accedir per la finestra del bany i van furtar joies i diners.

 

També dies abans una altra veïna d’Estivella va denunciar un robatori en sa casa.

Últimes notícies

Arriben els primers ninots a l’Exposició del Ninot, que obri al públic este dissabte

El Museu dels Ciències ha començat a rebre els primers ninots per a l'Exposició del Ninot, que obrirà les seues portes el dissabte 7 de febrer i podrà visitar-se fins al 15 de març. La mostra fixa horaris ampliats, entrades des de 2 euros i recupera els premis a la divulgació científica i la sostenibilitat.

Consum puja el salari un 2,9% a la seua plantilla de més de 23.000 empleats

Consum aplicarà des de febrer una pujada salarial del 2,9% a tota la seua plantilla. La cooperativa reforça al personal operatiu amb un complement que eleva l'alça al 3,44% en eixe col·lectiu.

Urtasun inaugurarà este dijous el congrés nacional de la patronal de les llibreries a València

Ernest Urtasun inaugurarà el dijous 5 el XXVII Congrés de CEGAL en el Palau de la Música de València, amb prop de 300 professionals del sector del llibre. La trobada es prolongarà fins al dissabte 7 i entregarà el divendres 6 els Premis Congrés a les Llibreries.

El COMA demanarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per l’estafa de 760.000 euros

El Col·legi de Metges d'Alacant ha avançat que reclamarà 9 anys i mig de presó per a la seua exgerente per una estafa de 760.000 euros i que no hi haurà acord en l'Audiència Provincial. La institució prioritza la restitució dels diners i la depuració de responsabilitats penals.

Skyfest Benidorm acollirà el certamen Or Vell, dedicat a la música de ball

Or Vell arribarà per primera vegada a la Comunitat Valenciana l'1 d'agost amb un format de gran producció en el recinte Skyfest de Benidorm. Hi haurà preregistre des de hui i venda general el 10 de febrer.

Morant qualifica de lamentable l’espectacle de Feijóo en la comissió de la DANA

Morant ha criticat la intervenció de Feijóo en la comissió de la DANA, li ha retret no demanar disculpes i ha denunciat que continua encobrint a Mazón.

Medicina Familiar demana urgències 24 hores amb criteris clínics, equitat i sostenibilitat

La societat valenciana de Medicina Familiar valora limitar les obertures 24 hores a zones d'alta demanda, però reclama criteris clínics, equitat i sostenibilitat i oferix col·laborar en el disseny del model.

Pérez Llorca demana al Govern la zona catastròfica després del temporal Harry i reclama la gestió del litoral

El Consell ha sol·licitat declarar zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit al Govern a transferir la gestió del litoral i executar projectes pendents.