Detingudes sis persones per quintuplicar la taxa d’alcohol a Alacant

La Policia Local ha detingut de matinada sis persones per atemptat contra l’autoritat, resistència i desobediència, un delicte de robatori de cablejat i material d’obra, així com un delicte contra la seguretat viària en conduir una persona quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant.

Segons fonts policials la nit del 19 de juliol, al voltant de les 04.30 hores, una patrulla de Policia Local, va localitzar a l’altura de la Gran via, la presència de tres homes, que es trobaven espentant dos carros de compra, carregats de material d’obra, cables d’acer, barres de ferro, allargadora de cable elèctric.

Per tals fets els agents policials van obrir una investigació per a acreditar el motiu i origen d’eixe material que estaven transportant, per a comprovar si es tractava d’un robatori, sense que estes tres persones pogueren precisar el seu origen ni acreditaren la seua propietat, i en identificar-los van al·legar que anaven indocumentats, motiu pel qual van ser traslladats a dependències policials, on van poder és filiats, comprovant-se que dos d’ells són menors d’edat.

La Policia Local ha instruït diligències per un presumpte delicte de robatori, i obert una investigació per a esbrinar la procedència del material, per si haguera sigut objecte de sostracció d’alguna obra en execució pròxima a Gran Via, i els dos menors han sigut posats a la disposició dels seus pares.

La Policia deté a una persona un delicte contra la seguretat viària en conduir quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant

Taxa alcoholèmia

 

Així mateix, eixa mateixa nit, al voltant de les 23.10 hores, els agents policials reben diverses trucades en la Prefectura de Policia Local, per conductors que circulaven per l’avinguda d’Elx, els quals comuniquen que s’observen la conducció anòmala d’un vehicle, que perd el control zigzaguejant, i arribant a impactar contra un senyal viari i desprenent-se un dels espills retrovisors exteriors.

La Policia Local immediatament posa en marxa un dispositiu de cerca amb diverses unitats localitzant al vehicle, a l’altura del Mercat de Babel, identificant al seu conductor, un home de 45 anys, que presentava evidents símptomes de trobar-se sota la influència de begudes alcohòliques. Per això se li ha sotmés a les proves d’alcoholèmia, donant un resultat positiu, quintuplicant la taxa d’alcohol permesa.

La Policia ha instruït les oportunes diligències per delicte contra la seguretat viària, sent citat per a la celebració de judici ràpid, i vehicle implicat va ser immobilitzat i retirat al depòsit municipal.

 

Atemptat contra l’autoritat i no complir les mesures anticovid

 

Per la seua part agents de Policia Local adscrits al Servei Nocturn, al voltant de les 03.00 hores, en la matinada del dilluns, a la Platja Almadrava, van intervindre amb la detenció d’un home de 30 anys per la seua implicació en un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat.

Els fets han tingut lloc després de les crides de diversos veïns que alertaven de la presència de grups de persones en la platja molestant amb les seues veus i crits, i consumint alcohol, i impedien el descans als veïns, causant molèsties.

Immediatament fins al lloc dels fets es van desplaçar dos unitats de Policia Local, dirigint-se els agents a la seua arribada a un dels grups, on van ser informats de les mesures anti Covid, i la prohibició de consumir alcohol en llocs de pública concurrència.

Segons fonts policials, un d’ells, que va resultar detingut, va manifestar la seua negativa a complir les mesures i s’encarat als agents, indicant-li que ells podien estar perfectament a la platja consumint les begudes que volguera.

La Policia li va requerir la seua identificació, moment en el qual va arremetre contra els agents, espentant i colpejant amb un casc de moto a un dels Policies, i a esta persona se li van localitzar estenent acta de dosi de substàncies estupefaents. Per tals fets es va procedir a la seua detenció, quedant ingressat en dependències policials a la disposició de l’Autoritat Judicial.

 

Detenció per resistència i desobediència a l’autoritat

 

Finalment, el dilluns a les 20 hores la Policia Local va detindre, a una dona, de 38 anys, per resistència i desobediència a l’autoritat, en un establiment situat al carrer Cefeo, que es trobava fumant, incomplint les mesures anticovid, i quan el responsable del local li indica que ha de deixar de fer-ho, adopta una actitud agressiva cridant i molestant a tots els clients que s’ancoraven en el lloc, sol·licitant la presència policial.

La Policia a la seua arribada li indica el compliment de les normes sanitàries i de seguretat, i li demana que ha de deixar de fumar, s’alce i col·labore, adoptant una actitud agressiva amb els agents i amenaçant en què li l’hauran de portar detinguda.

Els agents finalment la convencen en què adopte les mesures, però quan han abandonat el lloc, ha tornat a persistir en la seua actitud, motiu pel qual ha quedat detinguda per un presumpte delicte de resistència i desobediència a l’autoritat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.