Detingudes sis persones per quintuplicar la taxa d’alcohol a Alacant

La Policia Local ha detingut de matinada sis persones per atemptat contra l’autoritat, resistència i desobediència, un delicte de robatori de cablejat i material d’obra, així com un delicte contra la seguretat viària en conduir una persona quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant.

Segons fonts policials la nit del 19 de juliol, al voltant de les 04.30 hores, una patrulla de Policia Local, va localitzar a l’altura de la Gran via, la presència de tres homes, que es trobaven espentant dos carros de compra, carregats de material d’obra, cables d’acer, barres de ferro, allargadora de cable elèctric.

Per tals fets els agents policials van obrir una investigació per a acreditar el motiu i origen d’eixe material que estaven transportant, per a comprovar si es tractava d’un robatori, sense que estes tres persones pogueren precisar el seu origen ni acreditaren la seua propietat, i en identificar-los van al·legar que anaven indocumentats, motiu pel qual van ser traslladats a dependències policials, on van poder és filiats, comprovant-se que dos d’ells són menors d’edat.

La Policia Local ha instruït diligències per un presumpte delicte de robatori, i obert una investigació per a esbrinar la procedència del material, per si haguera sigut objecte de sostracció d’alguna obra en execució pròxima a Gran Via, i els dos menors han sigut posats a la disposició dels seus pares.

La Policia deté a una persona un delicte contra la seguretat viària en conduir quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant

Taxa alcoholèmia

 

Així mateix, eixa mateixa nit, al voltant de les 23.10 hores, els agents policials reben diverses trucades en la Prefectura de Policia Local, per conductors que circulaven per l’avinguda d’Elx, els quals comuniquen que s’observen la conducció anòmala d’un vehicle, que perd el control zigzaguejant, i arribant a impactar contra un senyal viari i desprenent-se un dels espills retrovisors exteriors.

La Policia Local immediatament posa en marxa un dispositiu de cerca amb diverses unitats localitzant al vehicle, a l’altura del Mercat de Babel, identificant al seu conductor, un home de 45 anys, que presentava evidents símptomes de trobar-se sota la influència de begudes alcohòliques. Per això se li ha sotmés a les proves d’alcoholèmia, donant un resultat positiu, quintuplicant la taxa d’alcohol permesa.

La Policia ha instruït les oportunes diligències per delicte contra la seguretat viària, sent citat per a la celebració de judici ràpid, i vehicle implicat va ser immobilitzat i retirat al depòsit municipal.

 

Atemptat contra l’autoritat i no complir les mesures anticovid

 

Per la seua part agents de Policia Local adscrits al Servei Nocturn, al voltant de les 03.00 hores, en la matinada del dilluns, a la Platja Almadrava, van intervindre amb la detenció d’un home de 30 anys per la seua implicació en un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat.

Els fets han tingut lloc després de les crides de diversos veïns que alertaven de la presència de grups de persones en la platja molestant amb les seues veus i crits, i consumint alcohol, i impedien el descans als veïns, causant molèsties.

Immediatament fins al lloc dels fets es van desplaçar dos unitats de Policia Local, dirigint-se els agents a la seua arribada a un dels grups, on van ser informats de les mesures anti Covid, i la prohibició de consumir alcohol en llocs de pública concurrència.

Segons fonts policials, un d’ells, que va resultar detingut, va manifestar la seua negativa a complir les mesures i s’encarat als agents, indicant-li que ells podien estar perfectament a la platja consumint les begudes que volguera.

La Policia li va requerir la seua identificació, moment en el qual va arremetre contra els agents, espentant i colpejant amb un casc de moto a un dels Policies, i a esta persona se li van localitzar estenent acta de dosi de substàncies estupefaents. Per tals fets es va procedir a la seua detenció, quedant ingressat en dependències policials a la disposició de l’Autoritat Judicial.

 

Detenció per resistència i desobediència a l’autoritat

 

Finalment, el dilluns a les 20 hores la Policia Local va detindre, a una dona, de 38 anys, per resistència i desobediència a l’autoritat, en un establiment situat al carrer Cefeo, que es trobava fumant, incomplint les mesures anticovid, i quan el responsable del local li indica que ha de deixar de fer-ho, adopta una actitud agressiva cridant i molestant a tots els clients que s’ancoraven en el lloc, sol·licitant la presència policial.

La Policia a la seua arribada li indica el compliment de les normes sanitàries i de seguretat, i li demana que ha de deixar de fumar, s’alce i col·labore, adoptant una actitud agressiva amb els agents i amenaçant en què li l’hauran de portar detinguda.

Els agents finalment la convencen en què adopte les mesures, però quan han abandonat el lloc, ha tornat a persistir en la seua actitud, motiu pel qual ha quedat detinguda per un presumpte delicte de resistència i desobediència a l’autoritat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.

El regidor d’Altea denunciat per bufetejar a la seua parella renúncia a l’acta

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís a Altea, ha renunciat a la seua acta després de la seua detenció per presumpta agressió a la seua parella. El cas es tramitarà per juí ràpid a Benidorm i no es va dictar orde de protecció.