Detingudes sis persones per quintuplicar la taxa d’alcohol a Alacant

La Policia Local ha detingut de matinada sis persones per atemptat contra l’autoritat, resistència i desobediència, un delicte de robatori de cablejat i material d’obra, així com un delicte contra la seguretat viària en conduir una persona quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant.

Segons fonts policials la nit del 19 de juliol, al voltant de les 04.30 hores, una patrulla de Policia Local, va localitzar a l’altura de la Gran via, la presència de tres homes, que es trobaven espentant dos carros de compra, carregats de material d’obra, cables d’acer, barres de ferro, allargadora de cable elèctric.

Per tals fets els agents policials van obrir una investigació per a acreditar el motiu i origen d’eixe material que estaven transportant, per a comprovar si es tractava d’un robatori, sense que estes tres persones pogueren precisar el seu origen ni acreditaren la seua propietat, i en identificar-los van al·legar que anaven indocumentats, motiu pel qual van ser traslladats a dependències policials, on van poder és filiats, comprovant-se que dos d’ells són menors d’edat.

La Policia Local ha instruït diligències per un presumpte delicte de robatori, i obert una investigació per a esbrinar la procedència del material, per si haguera sigut objecte de sostracció d’alguna obra en execució pròxima a Gran Via, i els dos menors han sigut posats a la disposició dels seus pares.

La Policia deté a una persona un delicte contra la seguretat viària en conduir quintuplicant la taxa d’alcohol a Alacant

Taxa alcoholèmia

 

Així mateix, eixa mateixa nit, al voltant de les 23.10 hores, els agents policials reben diverses trucades en la Prefectura de Policia Local, per conductors que circulaven per l’avinguda d’Elx, els quals comuniquen que s’observen la conducció anòmala d’un vehicle, que perd el control zigzaguejant, i arribant a impactar contra un senyal viari i desprenent-se un dels espills retrovisors exteriors.

La Policia Local immediatament posa en marxa un dispositiu de cerca amb diverses unitats localitzant al vehicle, a l’altura del Mercat de Babel, identificant al seu conductor, un home de 45 anys, que presentava evidents símptomes de trobar-se sota la influència de begudes alcohòliques. Per això se li ha sotmés a les proves d’alcoholèmia, donant un resultat positiu, quintuplicant la taxa d’alcohol permesa.

La Policia ha instruït les oportunes diligències per delicte contra la seguretat viària, sent citat per a la celebració de judici ràpid, i vehicle implicat va ser immobilitzat i retirat al depòsit municipal.

 

Atemptat contra l’autoritat i no complir les mesures anticovid

 

Per la seua part agents de Policia Local adscrits al Servei Nocturn, al voltant de les 03.00 hores, en la matinada del dilluns, a la Platja Almadrava, van intervindre amb la detenció d’un home de 30 anys per la seua implicació en un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat.

Els fets han tingut lloc després de les crides de diversos veïns que alertaven de la presència de grups de persones en la platja molestant amb les seues veus i crits, i consumint alcohol, i impedien el descans als veïns, causant molèsties.

Immediatament fins al lloc dels fets es van desplaçar dos unitats de Policia Local, dirigint-se els agents a la seua arribada a un dels grups, on van ser informats de les mesures anti Covid, i la prohibició de consumir alcohol en llocs de pública concurrència.

Segons fonts policials, un d’ells, que va resultar detingut, va manifestar la seua negativa a complir les mesures i s’encarat als agents, indicant-li que ells podien estar perfectament a la platja consumint les begudes que volguera.

La Policia li va requerir la seua identificació, moment en el qual va arremetre contra els agents, espentant i colpejant amb un casc de moto a un dels Policies, i a esta persona se li van localitzar estenent acta de dosi de substàncies estupefaents. Per tals fets es va procedir a la seua detenció, quedant ingressat en dependències policials a la disposició de l’Autoritat Judicial.

 

Detenció per resistència i desobediència a l’autoritat

 

Finalment, el dilluns a les 20 hores la Policia Local va detindre, a una dona, de 38 anys, per resistència i desobediència a l’autoritat, en un establiment situat al carrer Cefeo, que es trobava fumant, incomplint les mesures anticovid, i quan el responsable del local li indica que ha de deixar de fer-ho, adopta una actitud agressiva cridant i molestant a tots els clients que s’ancoraven en el lloc, sol·licitant la presència policial.

La Policia a la seua arribada li indica el compliment de les normes sanitàries i de seguretat, i li demana que ha de deixar de fumar, s’alce i col·labore, adoptant una actitud agressiva amb els agents i amenaçant en què li l’hauran de portar detinguda.

Els agents finalment la convencen en què adopte les mesures, però quan han abandonat el lloc, ha tornat a persistir en la seua actitud, motiu pel qual ha quedat detinguda per un presumpte delicte de resistència i desobediència a l’autoritat.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.