8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Tres detinguts en Vinaròs per robar el bolso a ancianes a l’eixida del supermercat

 

Efectius de la Guàrdia Civil han detingut en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló de la Plana) a tres persones, un home i dos dones, acusades de robar bosses de mà a dones d’edat avançada a l’eixida dels supermercats.

 

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, la investigació es va iniciar el passat 6 d’octubre, quan una dona va denunciar davant la Guàrdia Civil que a l’eixida d’un hipermercat i després d’introduir la compra i deixar la bossa en el cotxe, se li va acostar un home dient-li que li havien caigut monedes en terra i una altra persona va aprofitar per a llevar-li la bossa de mà.

 

A partir d’eixa data i en dies posteriors es van fer una sèrie de furts, sent sempre les víctimes dones majors a les que vigilaven i seguien a l’eixida de supermercats o centres comercials per a posteriorment sostraure’ls el bolso pel mateix procediment i mètode de distracció.

 

Pillats ‘in fraganti’ en l’autopista AP-7

Les investigacions dutes a terme van donar com a resultat l’obtenció d’indicis sobre el possible cotxe usat pels autors i la participació d’almenys tres persones, un home i dos dones en la comissió d’estos fets.

 

A demés, les autoritats van poder comprovar que diferents fets similars s’havien produït en unes quantes poblacions de Castelló de la Plana i altres províncies.

 

Després de tindre coneixement d’un nou robatori el 18 de novembre en un centre comercial, els agents van localitzar als autors quan estos es dirigien cap a l’autopista AP-7 per la carretera N-232 del terme de Vinaròs.

 

Nou delictes per robatori

Les tres persones van ser detingudes i, després d’un registre exhaustiu del cotxe, a demés dels efectes furtats a la seua última víctima, van ser trobats altres pertanyents a diferents persones perjudicades d’altres fets similars.

 

Fins al moment s’ha pogut determinar la implicació de les tres persones detingudes en almenys nou delictes per robatori en la província de Castelló; Lleida; Tarragona; Màlaga; i Madrid.

 

A hores d’ara s’estan fent determinades indagacions a fi de comprovar la seua possible implicació en altres casos, donats els efectes que portaven i dels quals fins i tot no ha sigut possible determinar la seua procedència i propietat.

 

Els detinguts, juntament amb les diligències practicades, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Vinaròs.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.