Detingudes 15 persones per extorsionar usuaris de serveis sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut a 15 persones, tretze homes i dues dones d’entre 17 i 37 anys, – 12 han estat detingudes a València, una en la localitat valenciana de Paterna, una a Madrid i una altra a Aranjuez – com a presumptes autores dels delictes d’extorsió i pertinença a organització criminal, després d’extorquir a clients de pàgines web de contactes on contractaven serveis sexuals. S’han esclarit 32 denúncies i l’import defraudat aconsegueix més de 45.000 euros.

Les recerques es van iniciar a l’agost del 2021 arran d’una denúncia i després de nombroses perquisicions els policies van esbrinar que el grup criminal estava enclavat en la capital del Túria i voltants, mentre que les víctimes residien en qualsevol punt de la geografia espanyola, atès que s’anunciaven en pàgines webs on tenien accés qualsevol ciutadà.

Modus operandi

Els homes contactaven a través d’internet a anuncis falsos preguntant per serveis d’índole sexual, i uns dies després rebien missatges de números desconeguts a través d’una aplicació de missatgeria instantània, on el “suposat cap” de les xiques, que manifestava ser d’algun país de l’Est, amenaçant-los i exigint-los una quantitat de diners com a compensació en haver-les fet perdre el temps i per a evitar problemes.

Les víctimes, unes, per a evitar problemes i que els seus afins no sabessin que havien contactat amb prostitutes, i altres, per temor a un risc real per la seva vida o la de la seva família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, aplicacions de pagament instantània o codis de diners a comptes o números de telèfon a nom de membres de l’organització, els quals actuaven com a “mules” per a la recepció de transferències.

En el transcurs de les recerques, els agents van esbrinar que els capitostos del grup haurien tingut problemes entre ells per a obtenir els diners, i que tres haurien retingut en contra de la seva voluntat a un altre amb la finalitat que fora a un caixer automàtic a treure els diners que pel que sembla els devia, sent detinguts a més com a presumptes autors d’un delicte de detenció il·legal.

Els detinguts, tretze d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.