Detingudes 15 persones per extorsionar usuaris de serveis sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut a 15 persones, tretze homes i dues dones d’entre 17 i 37 anys, – 12 han estat detingudes a València, una en la localitat valenciana de Paterna, una a Madrid i una altra a Aranjuez – com a presumptes autores dels delictes d’extorsió i pertinença a organització criminal, després d’extorquir a clients de pàgines web de contactes on contractaven serveis sexuals. S’han esclarit 32 denúncies i l’import defraudat aconsegueix més de 45.000 euros.

Les recerques es van iniciar a l’agost del 2021 arran d’una denúncia i després de nombroses perquisicions els policies van esbrinar que el grup criminal estava enclavat en la capital del Túria i voltants, mentre que les víctimes residien en qualsevol punt de la geografia espanyola, atès que s’anunciaven en pàgines webs on tenien accés qualsevol ciutadà.

Modus operandi

Els homes contactaven a través d’internet a anuncis falsos preguntant per serveis d’índole sexual, i uns dies després rebien missatges de números desconeguts a través d’una aplicació de missatgeria instantània, on el “suposat cap” de les xiques, que manifestava ser d’algun país de l’Est, amenaçant-los i exigint-los una quantitat de diners com a compensació en haver-les fet perdre el temps i per a evitar problemes.

Les víctimes, unes, per a evitar problemes i que els seus afins no sabessin que havien contactat amb prostitutes, i altres, per temor a un risc real per la seva vida o la de la seva família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, aplicacions de pagament instantània o codis de diners a comptes o números de telèfon a nom de membres de l’organització, els quals actuaven com a “mules” per a la recepció de transferències.

En el transcurs de les recerques, els agents van esbrinar que els capitostos del grup haurien tingut problemes entre ells per a obtenir els diners, i que tres haurien retingut en contra de la seva voluntat a un altre amb la finalitat que fora a un caixer automàtic a treure els diners que pel que sembla els devia, sent detinguts a més com a presumptes autors d’un delicte de detenció il·legal.

Els detinguts, tretze d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.