Investiguen a un xic en Alcoi per apropiar-se de 50.000 euros en una estafa piramidal

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a un xic de 21 anys que acumula un total de deu denúncies per presumptament estafar als seus clients fins a 50.000 euros en inversions a través del model piramidal.

 

En concret, l’arrestat formava part d’un entramat criminal especialitzat en cometre estafes piramidals amb el denominat ‘esquema ponzi’, per mitjà del qual captaven a les seues víctimes a través d’anuncis que col·locaven en diferents xarxes socials, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La banda convidava a les persones a formar part d’inversions d’una suposada empresa perquè aportaren diferents quantitats de diners, indicant-los que els beneficis que obtindrien arribarien a doblegar fins i tot les quantitats aportades.

 

Suposats beneficis

Davant el requeriment, els perjudicats eren atrets per les atractives condicions que els prometien, feien les seues primeres inversions amb xicotetes quantitats, ja que mostraven unes lògiques reticències. No obstant això, l’entramat criminal abonava els beneficis acordats al no ser quanties molt elevades.

Tot això amb la finalitat de vèncer les reticències inicials dels inversors, al mateix temps que generaven confiança en les seues víctimes perquè feren inversions majors i així atraure a nous clients.

 

El detingut ja ha sigut posat en llibertat amb càrrecs després de prestar declaració respecte als fets que se li imputen i les actuacions s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia dels d’Alcoi (Alacant).

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU