Investiguen a un xic en Alcoi per apropiar-se de 50.000 euros en una estafa piramidal

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a un xic de 21 anys que acumula un total de deu denúncies per presumptament estafar als seus clients fins a 50.000 euros en inversions a través del model piramidal.

 

En concret, l’arrestat formava part d’un entramat criminal especialitzat en cometre estafes piramidals amb el denominat ‘esquema ponzi’, per mitjà del qual captaven a les seues víctimes a través d’anuncis que col·locaven en diferents xarxes socials, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La banda convidava a les persones a formar part d’inversions d’una suposada empresa perquè aportaren diferents quantitats de diners, indicant-los que els beneficis que obtindrien arribarien a doblegar fins i tot les quantitats aportades.

 

Suposats beneficis

Davant el requeriment, els perjudicats eren atrets per les atractives condicions que els prometien, feien les seues primeres inversions amb xicotetes quantitats, ja que mostraven unes lògiques reticències. No obstant això, l’entramat criminal abonava els beneficis acordats al no ser quanties molt elevades.

Tot això amb la finalitat de vèncer les reticències inicials dels inversors, al mateix temps que generaven confiança en les seues víctimes perquè feren inversions majors i així atraure a nous clients.

 

El detingut ja ha sigut posat en llibertat amb càrrecs després de prestar declaració respecte als fets que se li imputen i les actuacions s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia dels d’Alcoi (Alacant).

Últimes notícies

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.