Investiguen a un xic en Alcoi per apropiar-se de 50.000 euros en una estafa piramidal

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a un xic de 21 anys que acumula un total de deu denúncies per presumptament estafar als seus clients fins a 50.000 euros en inversions a través del model piramidal.

 

En concret, l’arrestat formava part d’un entramat criminal especialitzat en cometre estafes piramidals amb el denominat ‘esquema ponzi’, per mitjà del qual captaven a les seues víctimes a través d’anuncis que col·locaven en diferents xarxes socials, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La banda convidava a les persones a formar part d’inversions d’una suposada empresa perquè aportaren diferents quantitats de diners, indicant-los que els beneficis que obtindrien arribarien a doblegar fins i tot les quantitats aportades.

 

Suposats beneficis

Davant el requeriment, els perjudicats eren atrets per les atractives condicions que els prometien, feien les seues primeres inversions amb xicotetes quantitats, ja que mostraven unes lògiques reticències. No obstant això, l’entramat criminal abonava els beneficis acordats al no ser quanties molt elevades.

Tot això amb la finalitat de vèncer les reticències inicials dels inversors, al mateix temps que generaven confiança en les seues víctimes perquè feren inversions majors i així atraure a nous clients.

 

El detingut ja ha sigut posat en llibertat amb càrrecs després de prestar declaració respecte als fets que se li imputen i les actuacions s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia dels d’Alcoi (Alacant).

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.