Investiguen a un xic en Alcoi per apropiar-se de 50.000 euros en una estafa piramidal

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a un xic de 21 anys que acumula un total de deu denúncies per presumptament estafar als seus clients fins a 50.000 euros en inversions a través del model piramidal.

 

En concret, l’arrestat formava part d’un entramat criminal especialitzat en cometre estafes piramidals amb el denominat ‘esquema ponzi’, per mitjà del qual captaven a les seues víctimes a través d’anuncis que col·locaven en diferents xarxes socials, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La banda convidava a les persones a formar part d’inversions d’una suposada empresa perquè aportaren diferents quantitats de diners, indicant-los que els beneficis que obtindrien arribarien a doblegar fins i tot les quantitats aportades.

 

Suposats beneficis

Davant el requeriment, els perjudicats eren atrets per les atractives condicions que els prometien, feien les seues primeres inversions amb xicotetes quantitats, ja que mostraven unes lògiques reticències. No obstant això, l’entramat criminal abonava els beneficis acordats al no ser quanties molt elevades.

Tot això amb la finalitat de vèncer les reticències inicials dels inversors, al mateix temps que generaven confiança en les seues víctimes perquè feren inversions majors i així atraure a nous clients.

 

El detingut ja ha sigut posat en llibertat amb càrrecs després de prestar declaració respecte als fets que se li imputen i les actuacions s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia dels d’Alcoi (Alacant).

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.