13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Investiguen a un xic en Alcoi per apropiar-se de 50.000 euros en una estafa piramidal

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a un xic de 21 anys que acumula un total de deu denúncies per presumptament estafar als seus clients fins a 50.000 euros en inversions a través del model piramidal.

 

En concret, l’arrestat formava part d’un entramat criminal especialitzat en cometre estafes piramidals amb el denominat ‘esquema ponzi’, per mitjà del qual captaven a les seues víctimes a través d’anuncis que col·locaven en diferents xarxes socials, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La banda convidava a les persones a formar part d’inversions d’una suposada empresa perquè aportaren diferents quantitats de diners, indicant-los que els beneficis que obtindrien arribarien a doblegar fins i tot les quantitats aportades.

 

Suposats beneficis

Davant el requeriment, els perjudicats eren atrets per les atractives condicions que els prometien, feien les seues primeres inversions amb xicotetes quantitats, ja que mostraven unes lògiques reticències. No obstant això, l’entramat criminal abonava els beneficis acordats al no ser quanties molt elevades.

Tot això amb la finalitat de vèncer les reticències inicials dels inversors, al mateix temps que generaven confiança en les seues víctimes perquè feren inversions majors i així atraure a nous clients.

 

El detingut ja ha sigut posat en llibertat amb càrrecs després de prestar declaració respecte als fets que se li imputen i les actuacions s’han traslladat al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia dels d’Alcoi (Alacant).

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida

El Suprem ha confirmat la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García en apreciar un alt risc de fugida i la proximitat del juí. Les peticions de pena i el creixement dels indicis pesen en la decisió.

Basset afirma que l’És-Alert per la DANA del 29-O es va retardar després de moltes voltes

L'excap dels bombers de València ha declarat que el text de l'avís es va debatre en excés i va arribar tard. Critica la falta de dades i un comandament poc clar.

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.

Les Corts guarden un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz

Les Corts han rendit un minut de silenci en memòria de les víctimes del sinistre de Adamuz, amb participació de tots els grups i missatges de suport i prudència informativa.

Pérez Llorca presidix un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Còrdova

Pérez Llorca ha presidit un minut de silenci en memòria de les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ajusta la seua agenda a l'espera del dol nacional.

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.