16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingut a Bocairent un conductor per envestir el seu cotxe contra un altre de la Guàrdia Civil i fugir després d’una persecució

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Bocairent a un home de 27 anys com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat a agent de l’autoritat, danys i contra la seguretat del tràfic després de protagonitzar una “arriscada” persecució, en la qual suposadament va posar en risc la vida de vianants, ciclistes i restes de conductors de la via i va arribar a envestir amb el seu vehicle diverses vegades a un cotxe patrulla de l’institut armat, sense causar danys als efectius. 

Els fets van ocórrer el diumenge 26 d’agost a la vesprada quan la Policia Local de Beneixama alertava a la Guàrdia Civil de Villena que un turisme no havia obeït el seu senyal d’alt i estava circulant a gran velocitat per la via verda entre Biar i Villena. No obstant açò, el conductor es va aconseguir escapolir i no va ser arrestat fins al dimarts. 

La Guàrdia Civil va mobilitzar immediatament a sis dels seus agents en tres vehicles, un d’ells un cotxe camuflat, per a donar abast a aquest conductor. Durant el seguiment del vehicle, els agents van observar que conduïa “amb gran temeritat”, posant en perill la vida de ciclistes i vianants, als qui obligava a apartar-se per a evitar ser atropellats. 

Segons ha informat la Guàrdia Civil, la imprudència del conductor es va fer “major” quan es va endinsar en el nucli urbà de Biar. En eixir d’allí per a incorporar-se en la carretera comarcal CV-804, un dels vehicles de l’institut armat li estava esperant per a interceptar-ho. No obstant açò, lluny de parar, suposadament va envestir el seu cotxe contra el de la Benemèrita, tractant diverses vegades d’expulsar de la via al vehicle oficial. 

Els danys causats per la col·lisió van provocar que el cotxe patrulla quedarà pràcticament immobilitzat, mentre el conductor va continuar en adreça Banyeres, circulant per camins de terra i fins i tot es va arribar a llançar per un barranc, camp a través, per a evitar ser arrestat per la resta de patrulles que li seguien d’a prop. El vehicle es va perdre després de circular de nou pel centre de Beneixama. 

  

Dimarts passat, després de realitzar diverses indagacions, la Guàrdia Civil de Villena va detenir al conductor escapolit a Bocairent, on residia. El jove va passar ahir a disposició judicial i va ser decretada la seua llibertat amb càrrecs. Durant el seguiment del vehicle, la Guàrdia Civil de Villena va actuar al costat de la Policia Local de Villena, Banyeres, Biar i Beneixama, els qui van col·laborar activament en el dispositiu.

  

 

 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.