11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Detenen en Brasil a un presumpte narcotraficant valencià buscat per la Interpol

 

La Policia Federal brasilera va detindre este divendres, 6 de novembre, a un presumpte narcotraficant de València que era buscat per l’Organització Internacional de Policia Criminal (Interpol).

 

Tal com pareix, diferents policies federals de la Representació Regional de la Interpol en Mines Gerais, amb el suport d’agents de la Policia Militaritzada de la regió, van detindre en el municipi de Riu Pomba a un espanyol buscat internacionalment.
 

«La presó es va donar en compliment a l’ordre expedida pel Suprem Tribunal Federal (STF), que és la màxima autoritat del país per a finalitats d’extradició amb motiu de l’Alerta Roja», emesa per la Interpol, va agregar la Policia brasilera.

 

Un valencià de 56 anys

Segons les autoritats locals i després d’uns quants dies d’investigacions, la Policia Federal va localitzar en Riu Pomba al valencià, de 56 anys, encara que la seua identitat no va ser revelada, però l’home es natural de València.

 

El pròfug integrava la llista de buscats en l’àmbit internacional i estava condemnat al seu país a una pena de tres anys de presó pel delicte de tràfic de drogues.

 

Un laboratori clandestí 

En Espanya, va completar la informació, el detingut posseïa un laboratori clandestí per a refinar cocaïna i va fugir a Brasil en agost de 2015, triant la ciutat de Riu Pomba com el seu amagatall, a on va passar a residir amb una brasilera.

Ara, el pres serà conduït per al sistema penal de la regió, a on esperarà per l’extradició per a compliment de la pena en Espanya.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.