11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingut en Calp un fugitiu per abusar dels seus nebots menors d’edat

La Policia Nacional ha detingut a Calp, Marina Alta, a un fugitiu del Regne Unit de 71 anys acusat de cometre nombrosos delictes d'agressió sexual sobre quatre nebots seus en els anys 80, quan les víctimes comptaven amb 7, 12, 13 i 15 anys. Per estos delictes s'enfronta a una pena en el seu país que supera els 25 anys de presó, segons ha informat la comissaria provincial d'Alacant en un comunicat. 

L'operació ha sigut duta a terme pel Grup de Delinqüència Violenta de la Comissaria Provincial d'Alacant. Els agents van tindre coneixement que el pròfug, que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d'Extradició, podia estar residint en un domicili de Calp. Per açò es va establir un dispositiu entorn del sospitós que va culminar el dia 2 de febrer amb la seua localització i arrest. 

El detingut està acusat de cometre durant els anys vuitanta nombrosos delictes d'agressió sexual sobre quatre nebots seus quan aquests residien en el seu habitatge en els períodes de vacances escolars. 

  

 

 

Les víctimes comptaven amb 7, 12, 13 i 15 anys quan van succeir els fets i les agressions van ser nombroses durant diversos anys, per la qual cosa els menors van haver de ser assistits durant anys a causa dels traumes psicològics patits. 

  

Per estos fets se sol·liciten penes que superen els 25 anys de presó en la cort de York (Regne Unit). El reclamat va ser posat a la disposició de l'Audiència Nacional a Madrid per a dur a terme l'execució de l'Ordre Europea de Detenció i Lliurament interessat i emesa pel Regne Unit. 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs