Detenen en Peníscola a un militar uruguaià acusat de tortures i desaparicions en la dictadura

 

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb INTERPOL, han detingut en la localitat de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) a un fugitiu uruguaià que fora Coronel de l’Exèrcit durant el període de les dictadures militars
 

Segons han explicat fonts policials, l’arrest s’ha dut a terme en virtut d’una ordre de detenció per a extradició vigent, emesa per l’Audiència Nacional en 2018. El sospitós era buscat, per les autoritats uruguaianes, per la seua presumpta participació en un gran número de fets ocorreguts entre la dècada dels setanta i principis dels anys huitanta, catalogats com a delictes de Genocidi i Lesa humanitat.  
 
L’operació s’ha fet de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i Interpol-España.

 

Buscat a escala internacional

Durant el dia d’ahir, els agents van tindre coneixement, gràcies a la informació aportada per Interpol-Uruguai, de la presència al nostre país d’este pròfug de la justícia buscat a escala internacional. A partir d’eixe moment, es van dur a terme una sèrie de gestions que van culminar amb la localització del subjecte i posterior detenció
 
L’arrest es va produir donant compliment a l’ordre de Detenció i Ingrés a la presó emesa per l’Audiència Nacional en virtut de la sol·licitud de cooperació internacional de les autoritats uruguaianes per a la localització d’este home, a fi d’executar el procediment judicial d’extradició i poder ser enjudiciat al seu país.
 

‘L’operació Còndor’ en Uruguai

El detingut va ser, presumptament, un dels responsables, a l’Uruguai, del ‘Pla Còndor’; un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política en Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van produir en la dècada dels setanta i principis dels huitanta.

 

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i haver fet desaparèixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai, vigent entre els anys 1973 i 1985. L’activitat d’estes persones era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i de reunions polítiques
 
En el matí del dia de hui, el detingut ha sigut posat a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de Vinaròs (Castelló), decretant el seu ingrés a la presó donant compliment a la requisitòria de l’Audiència Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.