Anuncios

Detenen en Peníscola a un militar uruguaià acusat de tortures i desaparicions en la dictadura

 

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb INTERPOL, han detingut en la localitat de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) a un fugitiu uruguaià que fora Coronel de l’Exèrcit durant el període de les dictadures militars
 

Segons han explicat fonts policials, l’arrest s’ha dut a terme en virtut d’una ordre de detenció per a extradició vigent, emesa per l’Audiència Nacional en 2018. El sospitós era buscat, per les autoritats uruguaianes, per la seua presumpta participació en un gran número de fets ocorreguts entre la dècada dels setanta i principis dels anys huitanta, catalogats com a delictes de Genocidi i Lesa humanitat.  
 
L’operació s’ha fet de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i Interpol-España.

Anuncios

 

Buscat a escala internacional

Durant el dia d’ahir, els agents van tindre coneixement, gràcies a la informació aportada per Interpol-Uruguai, de la presència al nostre país d’este pròfug de la justícia buscat a escala internacional. A partir d’eixe moment, es van dur a terme una sèrie de gestions que van culminar amb la localització del subjecte i posterior detenció
 
L’arrest es va produir donant compliment a l’ordre de Detenció i Ingrés a la presó emesa per l’Audiència Nacional en virtut de la sol·licitud de cooperació internacional de les autoritats uruguaianes per a la localització d’este home, a fi d’executar el procediment judicial d’extradició i poder ser enjudiciat al seu país.
 

‘L’operació Còndor’ en Uruguai

El detingut va ser, presumptament, un dels responsables, a l’Uruguai, del ‘Pla Còndor’; un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política en Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van produir en la dècada dels setanta i principis dels huitanta.

 

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i haver fet desaparèixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai, vigent entre els anys 1973 i 1985. L’activitat d’estes persones era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i de reunions polítiques
 
En el matí del dia de hui, el detingut ha sigut posat a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de Vinaròs (Castelló), decretant el seu ingrés a la presó donant compliment a la requisitòria de l’Audiència Nacional.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.
Anuncios