Detenen en Peníscola a un militar uruguaià acusat de tortures i desaparicions en la dictadura

 

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb INTERPOL, han detingut en la localitat de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) a un fugitiu uruguaià que fora Coronel de l’Exèrcit durant el període de les dictadures militars
 

Segons han explicat fonts policials, l’arrest s’ha dut a terme en virtut d’una ordre de detenció per a extradició vigent, emesa per l’Audiència Nacional en 2018. El sospitós era buscat, per les autoritats uruguaianes, per la seua presumpta participació en un gran número de fets ocorreguts entre la dècada dels setanta i principis dels anys huitanta, catalogats com a delictes de Genocidi i Lesa humanitat.  
 
L’operació s’ha fet de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i Interpol-España.

 

Buscat a escala internacional

Durant el dia d’ahir, els agents van tindre coneixement, gràcies a la informació aportada per Interpol-Uruguai, de la presència al nostre país d’este pròfug de la justícia buscat a escala internacional. A partir d’eixe moment, es van dur a terme una sèrie de gestions que van culminar amb la localització del subjecte i posterior detenció
 
L’arrest es va produir donant compliment a l’ordre de Detenció i Ingrés a la presó emesa per l’Audiència Nacional en virtut de la sol·licitud de cooperació internacional de les autoritats uruguaianes per a la localització d’este home, a fi d’executar el procediment judicial d’extradició i poder ser enjudiciat al seu país.
 

‘L’operació Còndor’ en Uruguai

El detingut va ser, presumptament, un dels responsables, a l’Uruguai, del ‘Pla Còndor’; un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política en Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van produir en la dècada dels setanta i principis dels huitanta.

 

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i haver fet desaparèixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai, vigent entre els anys 1973 i 1985. L’activitat d’estes persones era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i de reunions polítiques
 
En el matí del dia de hui, el detingut ha sigut posat a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de Vinaròs (Castelló), decretant el seu ingrés a la presó donant compliment a la requisitòria de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.