Detingut el conductor que va fugir a l’atropellar a un home en la Circumval·lació

A hores d’ara el Grup de Recerca i Anàlisi del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de Las Palmas ha procedit a detenir al conductor d’un turisme que en la matinada del diumenge 9 de maig va atropellar a un vianant, donant-se a la fugida.

La víctima va ser un home de 59 anys, un vianant, que va resultar ferit de gravetat i va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital General de Gran Canària Doctor Negrín.

La búsqueda

El GIAT del Subsector de Trànsit va tenir coneixement a través de la comunicació de la Central d’Operacions del Subsector de l’ocurrència d’un sinistre vial a l’altura del punt quilomètric 12,950 de l’autovia de Circumval·lació, GC3, consistent en l’atropellament a un vianant, el qual després de ser atés per les unitats del SUC desplaçades a este efecte, va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital Dr. Negrín amb lesions de pronòstic greu. El conductor causant de l’atropellament havia continuat la seua marxa sense detenir-se ni prestar o sol·licitar auxili per a la víctima; testimonis presencials van facilitar informació sobre la marca, model i color del turisme. Amb esta informació i les dades obtingudes dels vestigis recollits durant la inspecció ocular realitzada en el lloc dels fets, els investigadors van iniciar la cerca del causant de l’atropellament.

La investigació i la seva anàlisi, finalment va portar als investigadors a un veí de Arucas, propietari d’un turisme que encaixava perfectament amb les característiques facilitades pels testimonis. Quan efectius del Subsector de Trànsit es dirigien a esta localitat a fi de localitzar-lo, van observar la circulació d’este, donant-li l’alt i identificant al seu conductor. El vehicle presentava danys i desperfectes compatibles amb la manera de produir-se l’atropellament, per la qual cosa es va procedir a la detenció del citat conductor com a presumpte autor dels delictes de Lesions imprudents, Abandó del lloc de l’accident i Omissió del deure de socors.

El detingut una vegada va prestar declaració assistit per un lletrat, va ser posat en llibertat amb indicis. Les diligències van ser lliurades el dia 25 de maig en el Jutjat en funcions de Guàrdia de Las Palmas de Gran Canaria.

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.