Detingut el conductor que va fugir a l’atropellar a un home en la Circumval·lació

A hores d’ara el Grup de Recerca i Anàlisi del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de Las Palmas ha procedit a detenir al conductor d’un turisme que en la matinada del diumenge 9 de maig va atropellar a un vianant, donant-se a la fugida.

La víctima va ser un home de 59 anys, un vianant, que va resultar ferit de gravetat i va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital General de Gran Canària Doctor Negrín.

La búsqueda

El GIAT del Subsector de Trànsit va tenir coneixement a través de la comunicació de la Central d’Operacions del Subsector de l’ocurrència d’un sinistre vial a l’altura del punt quilomètric 12,950 de l’autovia de Circumval·lació, GC3, consistent en l’atropellament a un vianant, el qual després de ser atés per les unitats del SUC desplaçades a este efecte, va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital Dr. Negrín amb lesions de pronòstic greu. El conductor causant de l’atropellament havia continuat la seua marxa sense detenir-se ni prestar o sol·licitar auxili per a la víctima; testimonis presencials van facilitar informació sobre la marca, model i color del turisme. Amb esta informació i les dades obtingudes dels vestigis recollits durant la inspecció ocular realitzada en el lloc dels fets, els investigadors van iniciar la cerca del causant de l’atropellament.

La investigació i la seva anàlisi, finalment va portar als investigadors a un veí de Arucas, propietari d’un turisme que encaixava perfectament amb les característiques facilitades pels testimonis. Quan efectius del Subsector de Trànsit es dirigien a esta localitat a fi de localitzar-lo, van observar la circulació d’este, donant-li l’alt i identificant al seu conductor. El vehicle presentava danys i desperfectes compatibles amb la manera de produir-se l’atropellament, per la qual cosa es va procedir a la detenció del citat conductor com a presumpte autor dels delictes de Lesions imprudents, Abandó del lloc de l’accident i Omissió del deure de socors.

El detingut una vegada va prestar declaració assistit per un lletrat, va ser posat en llibertat amb indicis. Les diligències van ser lliurades el dia 25 de maig en el Jutjat en funcions de Guàrdia de Las Palmas de Gran Canaria.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.