Detingut el conductor que va fugir a l’atropellar a un home en la Circumval·lació

A hores d’ara el Grup de Recerca i Anàlisi del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de Las Palmas ha procedit a detenir al conductor d’un turisme que en la matinada del diumenge 9 de maig va atropellar a un vianant, donant-se a la fugida.

La víctima va ser un home de 59 anys, un vianant, que va resultar ferit de gravetat i va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital General de Gran Canària Doctor Negrín.

La búsqueda

El GIAT del Subsector de Trànsit va tenir coneixement a través de la comunicació de la Central d’Operacions del Subsector de l’ocurrència d’un sinistre vial a l’altura del punt quilomètric 12,950 de l’autovia de Circumval·lació, GC3, consistent en l’atropellament a un vianant, el qual després de ser atés per les unitats del SUC desplaçades a este efecte, va ser traslladat al Servei d’Urgències de l’Hospital Dr. Negrín amb lesions de pronòstic greu. El conductor causant de l’atropellament havia continuat la seua marxa sense detenir-se ni prestar o sol·licitar auxili per a la víctima; testimonis presencials van facilitar informació sobre la marca, model i color del turisme. Amb esta informació i les dades obtingudes dels vestigis recollits durant la inspecció ocular realitzada en el lloc dels fets, els investigadors van iniciar la cerca del causant de l’atropellament.

La investigació i la seva anàlisi, finalment va portar als investigadors a un veí de Arucas, propietari d’un turisme que encaixava perfectament amb les característiques facilitades pels testimonis. Quan efectius del Subsector de Trànsit es dirigien a esta localitat a fi de localitzar-lo, van observar la circulació d’este, donant-li l’alt i identificant al seu conductor. El vehicle presentava danys i desperfectes compatibles amb la manera de produir-se l’atropellament, per la qual cosa es va procedir a la detenció del citat conductor com a presumpte autor dels delictes de Lesions imprudents, Abandó del lloc de l’accident i Omissió del deure de socors.

El detingut una vegada va prestar declaració assistit per un lletrat, va ser posat en llibertat amb indicis. Les diligències van ser lliurades el dia 25 de maig en el Jutjat en funcions de Guàrdia de Las Palmas de Gran Canaria.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.