11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detingut amb deu ordres de detenció per estafa i un ingrés en presó en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Alacant a un home de 44 anys sobre el què pesaven deu ordres de detenció dictades per les autoritats espanyoles per diferents delictes d’estafa, falsedat documental, apropiació indeguda i lesions. De fet, d’este últim tenia decretat un ingrés en la presó.

 

Les investigacions van començar el mes de juny passat, quan agents de la Brigada Provincial d’Estrangeria de la Comissaria Provincial d’Alacant van tindre coneixement d’una persona que estava reclamada per les autoritats espanyoles i sobre la que pesaven deu ordres de detenció per delictes econòmics, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Per a eludir-se de l’acció de la justícia i evitar ser arrestat, l’ara detingut usava documentació falsa o de terceres persones.

 

Va canviar de casa tres voltes

La investigació ha durat sis mesos, durant els que el detingut extremava les mesures de seguretat per a evitar ser localitzat. D’esta forma, va arribar a canviar de casa fins a tres ocasions i usar espills des de les finestres de la casa per a detectar qualsevol presència policial.

 

L’home havia estat ocult en sa casa, sense eixir, a on finalment els agents van poder detindre’l després de sol·licitar un manament d’entrada judicial.

 

Després de l’arrest, se li va imputar a demés un presumpte delicte de falsedat documental, ja que havia usat documentació falsa per a adquirir d’un concessionari dos cotxes d’alta gamma. Un d’ells ha sigut localitzat en Alemanya pels investigadors.

 

El detingut, especialitzat en delictes econòmics i amb multitud d’antecedents per fets pareguts, ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Alacant.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.