14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Detingut per estafar més de 700.000 euros en la venda de màscares contra el coronavirus en Alacant

Les mentides sobre el coronavirus que no t'has de creure

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home, de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa per la suposada venda de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció del coronavirus. Presumptament, la persona detinguda hauria estafat uns 726.000 euros.

 

La investigació va començar amb les denúncies de diferents víctimes que van manifestar haver acordat amb una persona la compra de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció de contagis biològics, entre altres del “COVID-19”, realitzant el pagament mitjançant ingrés en un compte bancari a nom del presumpte autor. Però mai van arribar a rebre la comanda.

 

Per a contactar i estafar a les víctimes, el detingut es va aprofitar de les dades legals d’una empresa anterior en la que treballava: víctimes vulnerables, que davant la situació de preocupació creada entorn del coronavirus, van contactar amb familiars i persones més pròximes perquè també feren la compra de màscares, completant el cicle de la coneguda estafa piramidal.

 

Una persona va pagar uns 180.000 euros

Una de les víctimes va arribar a pagar al presumpte estafador la quantitat de 180.000 euros, en concepte d’avançament per la compra de 500.000 unitats de màscares ‘Miller fft2 n95’, import que representava el 30% de la compra.

 

Un dels destins finals d’este material estava sobre una empresa pública subministradora habitual de farmàcies i altres empreses públiques, havent pagat quantitats de fins a 300.000 euros.

 

Fins al moment la quantitat total de l’estafa ascendix a 726.000 euros, i s’ha conseguit bloquejar fins al moment la quantitat de 350.000 euros de diferents comptes, quantitats que podien superar esta xifra pel fet que el Grup d’Investigació de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant continua amb les gestions tendents a l’esclariment de més fets de similars característiques.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.