Detingut per estafar més de 700.000 euros en la venda de màscares contra el coronavirus en Alacant

Les mentides sobre el coronavirus que no t'has de creure

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home, de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa per la suposada venda de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció del coronavirus. Presumptament, la persona detinguda hauria estafat uns 726.000 euros.

 

La investigació va començar amb les denúncies de diferents víctimes que van manifestar haver acordat amb una persona la compra de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció de contagis biològics, entre altres del “COVID-19”, realitzant el pagament mitjançant ingrés en un compte bancari a nom del presumpte autor. Però mai van arribar a rebre la comanda.

 

Per a contactar i estafar a les víctimes, el detingut es va aprofitar de les dades legals d’una empresa anterior en la que treballava: víctimes vulnerables, que davant la situació de preocupació creada entorn del coronavirus, van contactar amb familiars i persones més pròximes perquè també feren la compra de màscares, completant el cicle de la coneguda estafa piramidal.

 

Una persona va pagar uns 180.000 euros

Una de les víctimes va arribar a pagar al presumpte estafador la quantitat de 180.000 euros, en concepte d’avançament per la compra de 500.000 unitats de màscares ‘Miller fft2 n95’, import que representava el 30% de la compra.

 

Un dels destins finals d’este material estava sobre una empresa pública subministradora habitual de farmàcies i altres empreses públiques, havent pagat quantitats de fins a 300.000 euros.

 

Fins al moment la quantitat total de l’estafa ascendix a 726.000 euros, i s’ha conseguit bloquejar fins al moment la quantitat de 350.000 euros de diferents comptes, quantitats que podien superar esta xifra pel fet que el Grup d’Investigació de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant continua amb les gestions tendents a l’esclariment de més fets de similars característiques.

Últimes notícies

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.