Detingut per estafar més de 700.000 euros en la venda de màscares contra el coronavirus en Alacant

Les mentides sobre el coronavirus que no t'has de creure

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un home, de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa per la suposada venda de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció del coronavirus. Presumptament, la persona detinguda hauria estafat uns 726.000 euros.

 

La investigació va començar amb les denúncies de diferents víctimes que van manifestar haver acordat amb una persona la compra de màscares tipus “Miller fft2 n95” per a la prevenció de contagis biològics, entre altres del “COVID-19”, realitzant el pagament mitjançant ingrés en un compte bancari a nom del presumpte autor. Però mai van arribar a rebre la comanda.

 

Per a contactar i estafar a les víctimes, el detingut es va aprofitar de les dades legals d’una empresa anterior en la que treballava: víctimes vulnerables, que davant la situació de preocupació creada entorn del coronavirus, van contactar amb familiars i persones més pròximes perquè també feren la compra de màscares, completant el cicle de la coneguda estafa piramidal.

 

Una persona va pagar uns 180.000 euros

Una de les víctimes va arribar a pagar al presumpte estafador la quantitat de 180.000 euros, en concepte d’avançament per la compra de 500.000 unitats de màscares ‘Miller fft2 n95’, import que representava el 30% de la compra.

 

Un dels destins finals d’este material estava sobre una empresa pública subministradora habitual de farmàcies i altres empreses públiques, havent pagat quantitats de fins a 300.000 euros.

 

Fins al moment la quantitat total de l’estafa ascendix a 726.000 euros, i s’ha conseguit bloquejar fins al moment la quantitat de 350.000 euros de diferents comptes, quantitats que podien superar esta xifra pel fet que el Grup d’Investigació de Delinqüència Econòmica de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant continua amb les gestions tendents a l’esclariment de més fets de similars característiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.

El regidor d’Altea denunciat per bufetejar a la seua parella renúncia a l’acta

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís a Altea, ha renunciat a la seua acta després de la seua detenció per presumpta agressió a la seua parella. El cas es tramitarà per juí ràpid a Benidorm i no es va dictar orde de protecció.

El PSPV ha concedit el seu premi Picota a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la seua sàtira amb Bernabé i l’UME

El PSPV de València ha premiat a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la millor escena de crítica local, amb un ninot que mostra a Pilar Bernabé al comandament d'un tanc de la UME. L'edició ha batut el seu rècord de participació amb 33 comissions.

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.