15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El presumpte jihadista de Castelló es dirigia a un autobús amb passatgers en el moment de la detenció

 

Actualització 30/12/2020 a les 17.15 hores. La Policia Nacional es troba investigant els fets que sembraren el caos en la ciutat de Castelló en el dia de Nadal.

 

I a mesura que van passant els dies, van eixint a la llum noves dades sobre el que va passar aquella vesprada. Tal com pareix, els policies que seguien al sospitós es van donar compte que el presumpte terrorista es dirigia a un autobús amb passatgers.

 

Va ser en eixe moment, percebent un possible perill imminent, quan un dels agents es va llançar sobre l’home, que portava l’arma blanca a la mà i va conseguir reduir-lo.

 

No va ser fàcil, ja que el presumpte jihadista, cosí d’un membre de l’organització terrorista Daesh, es va mostrar molt agressiu. Tant és així que entre els dos agents que van intervindre en primer lloc no podien controlar-lo i van necessitar suport de més companys.

 

Detenen a un familiar d’un membre de Daesh per amenaçar a vianants amb un matxet en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional van detindre el dia de Nadal en la ciutat de Castelló de la Plana a un home de nacionalitat marroquina acusat d’amenaçar de mort als vianants d’un cèntric carrer amb un matxet de grans dimensions.

 

Segons fonts policials, és dona la circumstància que l’arrestat, que compta amb antecedents penals, era familiar pròxim d’un membre de DAESH que hauria viscut en Castelló abans d’incorporar-se a eixa organització terrorista en Síria.

 

Els fets es van produir durant la vesprada del dia de Nadal, quan agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana van acudir immediatament a una crida en la que s’informava de la presència, en plena via pública, d’un home armat amb una arma blanca que amenaçava als vianants que passejaven per un cèntric carrer de Castelló.

 

Han trobat un matxet de grans dimensions

A la seua arribada, els agents van poder observar a un individu que portava un matxet d’uns 35 centímetres i que, en vore als agents, es va dirigir contra ells al crit de ‘Allahu Akbar’ i “us mataré”. Els policies van conseguir la seua immobilització i detenció, a demés d’intervindre el matxet i una navalla.

 

Des d’eixe moment, i davant les característiques dels fets, les autoritats es van fer càrrec de la investigació.

Els investigadors van descobrir que, a demés de numerosos antecedents penals, entre ells delictes d’abús sexual a menors, el detingut era familiar pròxim d’un membre de l’organització terrorista DAESH.

 

El sospitós ha ingressat en presó

Donats estos elements es va procedir al registre del seu domicili, a on s’han intervingut dispositius electrònics que estan sent analitzats pels especialistes en la lluita antiterrorista.

 

El detingut ha sigut posat a disposició este dilluns del titular del Jutjat Central d’Instrucció número cinc, que ha decretat el seu ingrés en presó preventiva.

Últimes notícies

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 12,4% al novembre a Espanya i un 25,7% en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes van avançar al novembre un 12,4% a Espanya, fins a 43.319 operacions. La Comunitat Valenciana va destacar amb un augment del 25,7%.

Una tractorada contra l’acord UE-Mercosur col·lapsa el trànsit en el centre de València

Una tractorada d'associacions independents adscrites a Unaspi ha col·lapsat el trànsit en el centre de València amb corts des de les 11 hores. La marxa preveu acabar davant la Delegació del Govern i el dijous hi haurà una altra protesta del sector.