El presumpte jihadista de Castelló es dirigia a un autobús amb passatgers en el moment de la detenció

 

Actualització 30/12/2020 a les 17.15 hores. La Policia Nacional es troba investigant els fets que sembraren el caos en la ciutat de Castelló en el dia de Nadal.

 

I a mesura que van passant els dies, van eixint a la llum noves dades sobre el que va passar aquella vesprada. Tal com pareix, els policies que seguien al sospitós es van donar compte que el presumpte terrorista es dirigia a un autobús amb passatgers.

 

Va ser en eixe moment, percebent un possible perill imminent, quan un dels agents es va llançar sobre l’home, que portava l’arma blanca a la mà i va conseguir reduir-lo.

 

No va ser fàcil, ja que el presumpte jihadista, cosí d’un membre de l’organització terrorista Daesh, es va mostrar molt agressiu. Tant és així que entre els dos agents que van intervindre en primer lloc no podien controlar-lo i van necessitar suport de més companys.

 

Detenen a un familiar d’un membre de Daesh per amenaçar a vianants amb un matxet en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional van detindre el dia de Nadal en la ciutat de Castelló de la Plana a un home de nacionalitat marroquina acusat d’amenaçar de mort als vianants d’un cèntric carrer amb un matxet de grans dimensions.

 

Segons fonts policials, és dona la circumstància que l’arrestat, que compta amb antecedents penals, era familiar pròxim d’un membre de DAESH que hauria viscut en Castelló abans d’incorporar-se a eixa organització terrorista en Síria.

 

Els fets es van produir durant la vesprada del dia de Nadal, quan agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana van acudir immediatament a una crida en la que s’informava de la presència, en plena via pública, d’un home armat amb una arma blanca que amenaçava als vianants que passejaven per un cèntric carrer de Castelló.

 

Han trobat un matxet de grans dimensions

A la seua arribada, els agents van poder observar a un individu que portava un matxet d’uns 35 centímetres i que, en vore als agents, es va dirigir contra ells al crit de ‘Allahu Akbar’ i “us mataré”. Els policies van conseguir la seua immobilització i detenció, a demés d’intervindre el matxet i una navalla.

 

Des d’eixe moment, i davant les característiques dels fets, les autoritats es van fer càrrec de la investigació.

Els investigadors van descobrir que, a demés de numerosos antecedents penals, entre ells delictes d’abús sexual a menors, el detingut era familiar pròxim d’un membre de l’organització terrorista DAESH.

 

El sospitós ha ingressat en presó

Donats estos elements es va procedir al registre del seu domicili, a on s’han intervingut dispositius electrònics que estan sent analitzats pels especialistes en la lluita antiterrorista.

 

El detingut ha sigut posat a disposició este dilluns del titular del Jutjat Central d’Instrucció número cinc, que ha decretat el seu ingrés en presó preventiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.