El presumpte jihadista de Castelló es dirigia a un autobús amb passatgers en el moment de la detenció

 

Actualització 30/12/2020 a les 17.15 hores. La Policia Nacional es troba investigant els fets que sembraren el caos en la ciutat de Castelló en el dia de Nadal.

 

I a mesura que van passant els dies, van eixint a la llum noves dades sobre el que va passar aquella vesprada. Tal com pareix, els policies que seguien al sospitós es van donar compte que el presumpte terrorista es dirigia a un autobús amb passatgers.

 

Va ser en eixe moment, percebent un possible perill imminent, quan un dels agents es va llançar sobre l’home, que portava l’arma blanca a la mà i va conseguir reduir-lo.

 

No va ser fàcil, ja que el presumpte jihadista, cosí d’un membre de l’organització terrorista Daesh, es va mostrar molt agressiu. Tant és així que entre els dos agents que van intervindre en primer lloc no podien controlar-lo i van necessitar suport de més companys.

 

Detenen a un familiar d’un membre de Daesh per amenaçar a vianants amb un matxet en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional van detindre el dia de Nadal en la ciutat de Castelló de la Plana a un home de nacionalitat marroquina acusat d’amenaçar de mort als vianants d’un cèntric carrer amb un matxet de grans dimensions.

 

Segons fonts policials, és dona la circumstància que l’arrestat, que compta amb antecedents penals, era familiar pròxim d’un membre de DAESH que hauria viscut en Castelló abans d’incorporar-se a eixa organització terrorista en Síria.

 

Els fets es van produir durant la vesprada del dia de Nadal, quan agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana van acudir immediatament a una crida en la que s’informava de la presència, en plena via pública, d’un home armat amb una arma blanca que amenaçava als vianants que passejaven per un cèntric carrer de Castelló.

 

Han trobat un matxet de grans dimensions

A la seua arribada, els agents van poder observar a un individu que portava un matxet d’uns 35 centímetres i que, en vore als agents, es va dirigir contra ells al crit de ‘Allahu Akbar’ i “us mataré”. Els policies van conseguir la seua immobilització i detenció, a demés d’intervindre el matxet i una navalla.

 

Des d’eixe moment, i davant les característiques dels fets, les autoritats es van fer càrrec de la investigació.

Els investigadors van descobrir que, a demés de numerosos antecedents penals, entre ells delictes d’abús sexual a menors, el detingut era familiar pròxim d’un membre de l’organització terrorista DAESH.

 

El sospitós ha ingressat en presó

Donats estos elements es va procedir al registre del seu domicili, a on s’han intervingut dispositius electrònics que estan sent analitzats pels especialistes en la lluita antiterrorista.

 

El detingut ha sigut posat a disposició este dilluns del titular del Jutjat Central d’Instrucció número cinc, que ha decretat el seu ingrés en presó preventiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.