El presumpte jihadista de Castelló es dirigia a un autobús amb passatgers en el moment de la detenció

 

Actualització 30/12/2020 a les 17.15 hores. La Policia Nacional es troba investigant els fets que sembraren el caos en la ciutat de Castelló en el dia de Nadal.

 

I a mesura que van passant els dies, van eixint a la llum noves dades sobre el que va passar aquella vesprada. Tal com pareix, els policies que seguien al sospitós es van donar compte que el presumpte terrorista es dirigia a un autobús amb passatgers.

 

Va ser en eixe moment, percebent un possible perill imminent, quan un dels agents es va llançar sobre l’home, que portava l’arma blanca a la mà i va conseguir reduir-lo.

 

No va ser fàcil, ja que el presumpte jihadista, cosí d’un membre de l’organització terrorista Daesh, es va mostrar molt agressiu. Tant és així que entre els dos agents que van intervindre en primer lloc no podien controlar-lo i van necessitar suport de més companys.

 

Detenen a un familiar d’un membre de Daesh per amenaçar a vianants amb un matxet en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional van detindre el dia de Nadal en la ciutat de Castelló de la Plana a un home de nacionalitat marroquina acusat d’amenaçar de mort als vianants d’un cèntric carrer amb un matxet de grans dimensions.

 

Segons fonts policials, és dona la circumstància que l’arrestat, que compta amb antecedents penals, era familiar pròxim d’un membre de DAESH que hauria viscut en Castelló abans d’incorporar-se a eixa organització terrorista en Síria.

 

Els fets es van produir durant la vesprada del dia de Nadal, quan agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana van acudir immediatament a una crida en la que s’informava de la presència, en plena via pública, d’un home armat amb una arma blanca que amenaçava als vianants que passejaven per un cèntric carrer de Castelló.

 

Han trobat un matxet de grans dimensions

A la seua arribada, els agents van poder observar a un individu que portava un matxet d’uns 35 centímetres i que, en vore als agents, es va dirigir contra ells al crit de ‘Allahu Akbar’ i “us mataré”. Els policies van conseguir la seua immobilització i detenció, a demés d’intervindre el matxet i una navalla.

 

Des d’eixe moment, i davant les característiques dels fets, les autoritats es van fer càrrec de la investigació.

Els investigadors van descobrir que, a demés de numerosos antecedents penals, entre ells delictes d’abús sexual a menors, el detingut era familiar pròxim d’un membre de l’organització terrorista DAESH.

 

El sospitós ha ingressat en presó

Donats estos elements es va procedir al registre del seu domicili, a on s’han intervingut dispositius electrònics que estan sent analitzats pels especialistes en la lluita antiterrorista.

 

El detingut ha sigut posat a disposició este dilluns del titular del Jutjat Central d’Instrucció número cinc, que ha decretat el seu ingrés en presó preventiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.