Detingut un fugitiu anglés acusat d’agredir i amenaçar de mort a la seua exparella en San Fulgencio

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de San Fulgencio, en el Baix Segura (Alacant), a un xic de nacionalitat anglesa i de 34 anys, a qui li constava una OEDE (Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició) dictada per les autoritats del Regne Unit per agredir i amenaçar de mort a la seua exparella.

 

Segons informa este cos de seguretat en un comunicat, a l’arrestat se l’acusa d’un presumpte delicte de lesions, amenaces de mort i danys pels fets ocorreguts l’any 2019 en Regne Unit, quan presumptament va forçar la porta de la casa en la que vivia la seua exparella i la va agredir en la cara i per tot el cos al mateix temps que l’amenaçava de mort. La víctima va poder escapar gràcies a l’ajuda d’un veí.

 

Respecte a la seua detenció en Espanya, a pesar que el fugitiu no portava cap classe de documentació que acreditara la seua identitat, els agents van poder identificar-lo per un dels seus tatuatges, ja que tenien coneixement d’això per les imàtgens aportades per les autoritats angleses.

 

Cooperació policial internacional

L’arrest es va produir pel fet que els agents del Grup II de Crim Organitzat de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre, a través de la cooperació policial internacional, una informació sobre una persona fugida de la justícia a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició dictada per Regne Unit.

 

Fruit de la coordinació permanent amb els canals d’informació de l’oficina encarregada de les comunicacions entre la justícia de països europeus i l’espanyola en matèria d’extradicions, els agents van tindre coneixement que el fugitiu es trobava ocult en la província d’Alacant.

 

Després de les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van trobar la casa en San Fulgencio, a on es va establir un ampli dispositiu que va permetre la seua detenció. En este dispositiu també van col·laborar agents de la Policia Local de San Fulgencio.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Cinc de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció. S’enfronta a 15 anys de presó per un possible delicte contra les persones.

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.