Detingut un fugitiu anglés acusat d’agredir i amenaçar de mort a la seua exparella en San Fulgencio

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de San Fulgencio, en el Baix Segura (Alacant), a un xic de nacionalitat anglesa i de 34 anys, a qui li constava una OEDE (Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició) dictada per les autoritats del Regne Unit per agredir i amenaçar de mort a la seua exparella.

 

Segons informa este cos de seguretat en un comunicat, a l’arrestat se l’acusa d’un presumpte delicte de lesions, amenaces de mort i danys pels fets ocorreguts l’any 2019 en Regne Unit, quan presumptament va forçar la porta de la casa en la que vivia la seua exparella i la va agredir en la cara i per tot el cos al mateix temps que l’amenaçava de mort. La víctima va poder escapar gràcies a l’ajuda d’un veí.

 

Respecte a la seua detenció en Espanya, a pesar que el fugitiu no portava cap classe de documentació que acreditara la seua identitat, els agents van poder identificar-lo per un dels seus tatuatges, ja que tenien coneixement d’això per les imàtgens aportades per les autoritats angleses.

 

Cooperació policial internacional

L’arrest es va produir pel fet que els agents del Grup II de Crim Organitzat de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre, a través de la cooperació policial internacional, una informació sobre una persona fugida de la justícia a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició dictada per Regne Unit.

 

Fruit de la coordinació permanent amb els canals d’informació de l’oficina encarregada de les comunicacions entre la justícia de països europeus i l’espanyola en matèria d’extradicions, els agents van tindre coneixement que el fugitiu es trobava ocult en la província d’Alacant.

 

Després de les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van trobar la casa en San Fulgencio, a on es va establir un ampli dispositiu que va permetre la seua detenció. En este dispositiu també van col·laborar agents de la Policia Local de San Fulgencio.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Cinc de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció. S’enfronta a 15 anys de presó per un possible delicte contra les persones.

Últimes notícies

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.