15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Detingut un fugitiu anglés acusat d’agredir i amenaçar de mort a la seua exparella en San Fulgencio

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de San Fulgencio, en el Baix Segura (Alacant), a un xic de nacionalitat anglesa i de 34 anys, a qui li constava una OEDE (Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició) dictada per les autoritats del Regne Unit per agredir i amenaçar de mort a la seua exparella.

 

Segons informa este cos de seguretat en un comunicat, a l’arrestat se l’acusa d’un presumpte delicte de lesions, amenaces de mort i danys pels fets ocorreguts l’any 2019 en Regne Unit, quan presumptament va forçar la porta de la casa en la que vivia la seua exparella i la va agredir en la cara i per tot el cos al mateix temps que l’amenaçava de mort. La víctima va poder escapar gràcies a l’ajuda d’un veí.

 

Respecte a la seua detenció en Espanya, a pesar que el fugitiu no portava cap classe de documentació que acreditara la seua identitat, els agents van poder identificar-lo per un dels seus tatuatges, ja que tenien coneixement d’això per les imàtgens aportades per les autoritats angleses.

 

Cooperació policial internacional

L’arrest es va produir pel fet que els agents del Grup II de Crim Organitzat de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre, a través de la cooperació policial internacional, una informació sobre una persona fugida de la justícia a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició dictada per Regne Unit.

 

Fruit de la coordinació permanent amb els canals d’informació de l’oficina encarregada de les comunicacions entre la justícia de països europeus i l’espanyola en matèria d’extradicions, els agents van tindre coneixement que el fugitiu es trobava ocult en la província d’Alacant.

 

Després de les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van trobar la casa en San Fulgencio, a on es va establir un ampli dispositiu que va permetre la seua detenció. En este dispositiu també van col·laborar agents de la Policia Local de San Fulgencio.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Cinc de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció. S’enfronta a 15 anys de presó per un possible delicte contra les persones.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.