11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Detingut un fugitiu anglés acusat d’agredir i amenaçar de mort a la seua exparella en San Fulgencio

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de San Fulgencio, en el Baix Segura (Alacant), a un xic de nacionalitat anglesa i de 34 anys, a qui li constava una OEDE (Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició) dictada per les autoritats del Regne Unit per agredir i amenaçar de mort a la seua exparella.

 

Segons informa este cos de seguretat en un comunicat, a l’arrestat se l’acusa d’un presumpte delicte de lesions, amenaces de mort i danys pels fets ocorreguts l’any 2019 en Regne Unit, quan presumptament va forçar la porta de la casa en la que vivia la seua exparella i la va agredir en la cara i per tot el cos al mateix temps que l’amenaçava de mort. La víctima va poder escapar gràcies a l’ajuda d’un veí.

 

Respecte a la seua detenció en Espanya, a pesar que el fugitiu no portava cap classe de documentació que acreditara la seua identitat, els agents van poder identificar-lo per un dels seus tatuatges, ja que tenien coneixement d’això per les imàtgens aportades per les autoritats angleses.

 

Cooperació policial internacional

L’arrest es va produir pel fet que els agents del Grup II de Crim Organitzat de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant van rebre, a través de la cooperació policial internacional, una informació sobre una persona fugida de la justícia a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició dictada per Regne Unit.

 

Fruit de la coordinació permanent amb els canals d’informació de l’oficina encarregada de les comunicacions entre la justícia de països europeus i l’espanyola en matèria d’extradicions, els agents van tindre coneixement que el fugitiu es trobava ocult en la província d’Alacant.

 

Després de les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van trobar la casa en San Fulgencio, a on es va establir un ampli dispositiu que va permetre la seua detenció. En este dispositiu també van col·laborar agents de la Policia Local de San Fulgencio.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Cinc de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció. S’enfronta a 15 anys de presó per un possible delicte contra les persones.

Últimes notícies

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.