Detingut un fugitiu en Benicarló

Un home amb les esposes posades

El presumpte autor ha sigut detingut 4 anys després dels fets | Pixabay

 

La Guàrdia Civil de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), va iniciar la seua actuació quan una dona es va presentar en dependències oficials demanant ajuda. Segons informa ‘Ebre Digital’, la dona va informar que el seu fill, que portava des de 2016 fora de casa, havia tornat i tenia causes pendents amb la justícia. A demés, el xic no volia abandonar la casa i, segons la dona, segurament portava una arma blanca per a evitar la seua possible detenció. 

 

Els agents sabien que esta dona vivia amb altres familiars i que, en altres ocasions, havia patit agressions per part del seu fill. Fins i tot, tenia diferents ordres de protecció que el suposat autor va infringir repetides voltes. Per això, davant les seues actituds, el Jutjat de Vinaròs, localitat de la mateixa comarca, va decretar en 2017 la seua busca, detenció i ingrés en la presó. El presumpte autor, que era coneixedor d’esta sentència, va fugir de Benicarló. 

 

A demés, a esta persona li consten des de l’any 2010 fins al 2015, diferents detencions per delicte de conducció per pèrdua de vigència del permís de conduir, delicte d’amenaces, delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat, delicte de cultiu i elaboració de drogues, delicte de lesions, delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i delicte de trencament de condemna.

 

D’esta manera, la Guàrdia Civil va establir ràpidament un dispositiu de busca d’este home, que va ser trobat fora de la casa familiar i que va intentar fugir escalant la tanca de la vivenda cap a una zona a on hi havien arbres fruiters. Finalment, els agents van procedir a la detenció. L’operatiu ha comptat amb la participació d’agents pertanyents al Lloc Principal de Benicarló, Posat d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Posat de Peníscola i Policia Local de Benicarló.

 

El detingut, de 29 anys, juntament amb les diligències instruïdes, han passat a disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 que ha decretat el seu ingrés en presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.