13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Detingut un fugitiu en Benicarló

Un home amb les esposes posades

El presumpte autor ha sigut detingut 4 anys després dels fets | Pixabay

 

La Guàrdia Civil de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), va iniciar la seua actuació quan una dona es va presentar en dependències oficials demanant ajuda. Segons informa ‘Ebre Digital’, la dona va informar que el seu fill, que portava des de 2016 fora de casa, havia tornat i tenia causes pendents amb la justícia. A demés, el xic no volia abandonar la casa i, segons la dona, segurament portava una arma blanca per a evitar la seua possible detenció. 

 

Els agents sabien que esta dona vivia amb altres familiars i que, en altres ocasions, havia patit agressions per part del seu fill. Fins i tot, tenia diferents ordres de protecció que el suposat autor va infringir repetides voltes. Per això, davant les seues actituds, el Jutjat de Vinaròs, localitat de la mateixa comarca, va decretar en 2017 la seua busca, detenció i ingrés en la presó. El presumpte autor, que era coneixedor d’esta sentència, va fugir de Benicarló. 

 

A demés, a esta persona li consten des de l’any 2010 fins al 2015, diferents detencions per delicte de conducció per pèrdua de vigència del permís de conduir, delicte d’amenaces, delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat, delicte de cultiu i elaboració de drogues, delicte de lesions, delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i delicte de trencament de condemna.

 

D’esta manera, la Guàrdia Civil va establir ràpidament un dispositiu de busca d’este home, que va ser trobat fora de la casa familiar i que va intentar fugir escalant la tanca de la vivenda cap a una zona a on hi havien arbres fruiters. Finalment, els agents van procedir a la detenció. L’operatiu ha comptat amb la participació d’agents pertanyents al Lloc Principal de Benicarló, Posat d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Posat de Peníscola i Policia Local de Benicarló.

 

El detingut, de 29 anys, juntament amb les diligències instruïdes, han passat a disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 que ha decretat el seu ingrés en presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.