Detingut un fugitiu en Benicarló

Un home amb les esposes posades

El presumpte autor ha sigut detingut 4 anys després dels fets | Pixabay

 

La Guàrdia Civil de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), va iniciar la seua actuació quan una dona es va presentar en dependències oficials demanant ajuda. Segons informa ‘Ebre Digital’, la dona va informar que el seu fill, que portava des de 2016 fora de casa, havia tornat i tenia causes pendents amb la justícia. A demés, el xic no volia abandonar la casa i, segons la dona, segurament portava una arma blanca per a evitar la seua possible detenció. 

 

Els agents sabien que esta dona vivia amb altres familiars i que, en altres ocasions, havia patit agressions per part del seu fill. Fins i tot, tenia diferents ordres de protecció que el suposat autor va infringir repetides voltes. Per això, davant les seues actituds, el Jutjat de Vinaròs, localitat de la mateixa comarca, va decretar en 2017 la seua busca, detenció i ingrés en la presó. El presumpte autor, que era coneixedor d’esta sentència, va fugir de Benicarló. 

 

A demés, a esta persona li consten des de l’any 2010 fins al 2015, diferents detencions per delicte de conducció per pèrdua de vigència del permís de conduir, delicte d’amenaces, delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat, delicte de cultiu i elaboració de drogues, delicte de lesions, delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i delicte de trencament de condemna.

 

D’esta manera, la Guàrdia Civil va establir ràpidament un dispositiu de busca d’este home, que va ser trobat fora de la casa familiar i que va intentar fugir escalant la tanca de la vivenda cap a una zona a on hi havien arbres fruiters. Finalment, els agents van procedir a la detenció. L’operatiu ha comptat amb la participació d’agents pertanyents al Lloc Principal de Benicarló, Posat d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Posat de Peníscola i Policia Local de Benicarló.

 

El detingut, de 29 anys, juntament amb les diligències instruïdes, han passat a disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 que ha decretat el seu ingrés en presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.
FILMOTECA D'ESTIU