Detingut un fugitiu buscat per les autoritats del Regne Unit per tràfic de drogues en Xàbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), a un un home britànic de 48 anys a què li constava una Ordre Internacional de Detenció i Lliurament per a Extradició (OIDE) emesa per les autoritats del Regne Unit per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc.

 

Efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Dénia, en la mateixa comarca, van rebre una comunicació del Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de la Policia Judicial sobre un ciutadà britànic al que li constava una OIDE dictada per les Autoritats del Regne Unit i que podia estar ocultant-se en la província d’Alacant, segons ha explicat la Prefectura en un comunicat.

Fetes les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van localitzar sa casa en la localitat de Xàbia, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció.

 

Manchester, 2004

Els fets pels que se li buscava van tindre lloc al setembre de l’any 2004 en la ciutat de Manchester, el Regne Unit. La Policia d’esta ciutat anglesa el va detindre quan feia un intercanvi de droga dins d’una camioneta, a on posteriorment van intervindre dos armes de foc i una bolsa de drogues com Diamorfina i Petidina. Quan els agents li van prendre declaració inicialment va negar tindre implicació amb els fets però, més tard, va afirmar la seua participació.

 

L’arrestat estava pendent de ser jutjat en el seu país per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc. S’enfrontava a una pena màxima de 20 anys de presó.

 

Una volta detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Quatre de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Internacional de Detenció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.