Detingut un fugitiu buscat per les autoritats del Regne Unit per tràfic de drogues en Xàbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), a un un home britànic de 48 anys a què li constava una Ordre Internacional de Detenció i Lliurament per a Extradició (OIDE) emesa per les autoritats del Regne Unit per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc.

 

Efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Dénia, en la mateixa comarca, van rebre una comunicació del Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de la Policia Judicial sobre un ciutadà britànic al que li constava una OIDE dictada per les Autoritats del Regne Unit i que podia estar ocultant-se en la província d’Alacant, segons ha explicat la Prefectura en un comunicat.

Fetes les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van localitzar sa casa en la localitat de Xàbia, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció.

 

Manchester, 2004

Els fets pels que se li buscava van tindre lloc al setembre de l’any 2004 en la ciutat de Manchester, el Regne Unit. La Policia d’esta ciutat anglesa el va detindre quan feia un intercanvi de droga dins d’una camioneta, a on posteriorment van intervindre dos armes de foc i una bolsa de drogues com Diamorfina i Petidina. Quan els agents li van prendre declaració inicialment va negar tindre implicació amb els fets però, més tard, va afirmar la seua participació.

 

L’arrestat estava pendent de ser jutjat en el seu país per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc. S’enfrontava a una pena màxima de 20 anys de presó.

 

Una volta detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Quatre de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Internacional de Detenció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.