11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Detingut un fugitiu buscat per les autoritats del Regne Unit per tràfic de drogues en Xàbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), a un un home britànic de 48 anys a què li constava una Ordre Internacional de Detenció i Lliurament per a Extradició (OIDE) emesa per les autoritats del Regne Unit per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc.

 

Efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Dénia, en la mateixa comarca, van rebre una comunicació del Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de la Policia Judicial sobre un ciutadà britànic al que li constava una OIDE dictada per les Autoritats del Regne Unit i que podia estar ocultant-se en la província d’Alacant, segons ha explicat la Prefectura en un comunicat.

Fetes les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van localitzar sa casa en la localitat de Xàbia, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció.

 

Manchester, 2004

Els fets pels que se li buscava van tindre lloc al setembre de l’any 2004 en la ciutat de Manchester, el Regne Unit. La Policia d’esta ciutat anglesa el va detindre quan feia un intercanvi de droga dins d’una camioneta, a on posteriorment van intervindre dos armes de foc i una bolsa de drogues com Diamorfina i Petidina. Quan els agents li van prendre declaració inicialment va negar tindre implicació amb els fets però, més tard, va afirmar la seua participació.

 

L’arrestat estava pendent de ser jutjat en el seu país per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc. S’enfrontava a una pena màxima de 20 anys de presó.

 

Una volta detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Quatre de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Internacional de Detenció.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.