Detingut en Gandia per «incitar a l’odi» en les xarxes contra la Corona, els jutges i les forces de seguretat

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Gandia, capital de la Safor (València), a una persona de 59 anys per difondre comentaris que «inciten a l’odi» dirigits contra institucions representatives de l’Estat, com la Casa Reial, Judicatura i les Forces i Cossos de Seguretat. A demés, estos delictes els estaria cometent des de l’any 2018, a través d’una coneguda xarxa social.

 

Segons recalca l’Institut Armat, el contingut dels missatges difosos «incitava a l’odi i fomentava actituds violentes», pel que poden incórrer en delictes d’odi i, en altres casos, d’injúries a la Corona.

 

En total, s’han detectat 36 publicacions dirigides contra Institucions de l’Estat i persones representatives d’estes, especialment centrades en la Corona i els membres de la Casa Reial.

 

Una volta analitzat el contingut dels missatges, els agents han pogut constatar que esta persona utilitzava la xarxa social com a mitjà per a traslladar «un discurs d’odi i rebuig cap a institucions de l’Estat», explica la Benemèrita en un comunicat. En este sentit, quan orientava els missatges d’odi cap a la Casa Reial «ho feia de manera individualitzada cap a les seues Majestats i Alteses», afegixen.

 

Estes publicacions les feia de manera oberta en el seu perfil pel que estos missatges d’incitació a l’odi i violència podien arribar a qualsevol usuari d’esta xarxa social. Donada la gravetat dels continguts abocats, la Guàrdia Civil va fer diferents gestions que han permés identificar a l’usuari d’este perfil —de 59 anys i nacionalitat espanyola—.

 

La Secció d’Informació de la Zona de València ha sigut l’encarregada de la investigació de manera coordinada amb la Direcció del Servici d’Informació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’instrucció número 2 de Gandia i ha estat coordinada per la Fiscalia encarregada de la investigació dels delictes d’odi en la Província de València.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.