Detingut en Gandia per «incitar a l’odi» en les xarxes contra la Corona, els jutges i les forces de seguretat

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Gandia, capital de la Safor (València), a una persona de 59 anys per difondre comentaris que «inciten a l’odi» dirigits contra institucions representatives de l’Estat, com la Casa Reial, Judicatura i les Forces i Cossos de Seguretat. A demés, estos delictes els estaria cometent des de l’any 2018, a través d’una coneguda xarxa social.

 

Segons recalca l’Institut Armat, el contingut dels missatges difosos «incitava a l’odi i fomentava actituds violentes», pel que poden incórrer en delictes d’odi i, en altres casos, d’injúries a la Corona.

 

En total, s’han detectat 36 publicacions dirigides contra Institucions de l’Estat i persones representatives d’estes, especialment centrades en la Corona i els membres de la Casa Reial.

 

Una volta analitzat el contingut dels missatges, els agents han pogut constatar que esta persona utilitzava la xarxa social com a mitjà per a traslladar «un discurs d’odi i rebuig cap a institucions de l’Estat», explica la Benemèrita en un comunicat. En este sentit, quan orientava els missatges d’odi cap a la Casa Reial «ho feia de manera individualitzada cap a les seues Majestats i Alteses», afegixen.

 

Estes publicacions les feia de manera oberta en el seu perfil pel que estos missatges d’incitació a l’odi i violència podien arribar a qualsevol usuari d’esta xarxa social. Donada la gravetat dels continguts abocats, la Guàrdia Civil va fer diferents gestions que han permés identificar a l’usuari d’este perfil —de 59 anys i nacionalitat espanyola—.

 

La Secció d’Informació de la Zona de València ha sigut l’encarregada de la investigació de manera coordinada amb la Direcció del Servici d’Informació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’instrucció número 2 de Gandia i ha estat coordinada per la Fiscalia encarregada de la investigació dels delictes d’odi en la Província de València.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU