12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Detingut en Gandia per «incitar a l’odi» en les xarxes contra la Corona, els jutges i les forces de seguretat

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Gandia, capital de la Safor (València), a una persona de 59 anys per difondre comentaris que «inciten a l’odi» dirigits contra institucions representatives de l’Estat, com la Casa Reial, Judicatura i les Forces i Cossos de Seguretat. A demés, estos delictes els estaria cometent des de l’any 2018, a través d’una coneguda xarxa social.

 

Segons recalca l’Institut Armat, el contingut dels missatges difosos «incitava a l’odi i fomentava actituds violentes», pel que poden incórrer en delictes d’odi i, en altres casos, d’injúries a la Corona.

 

En total, s’han detectat 36 publicacions dirigides contra Institucions de l’Estat i persones representatives d’estes, especialment centrades en la Corona i els membres de la Casa Reial.

 

Una volta analitzat el contingut dels missatges, els agents han pogut constatar que esta persona utilitzava la xarxa social com a mitjà per a traslladar «un discurs d’odi i rebuig cap a institucions de l’Estat», explica la Benemèrita en un comunicat. En este sentit, quan orientava els missatges d’odi cap a la Casa Reial «ho feia de manera individualitzada cap a les seues Majestats i Alteses», afegixen.

 

Estes publicacions les feia de manera oberta en el seu perfil pel que estos missatges d’incitació a l’odi i violència podien arribar a qualsevol usuari d’esta xarxa social. Donada la gravetat dels continguts abocats, la Guàrdia Civil va fer diferents gestions que han permés identificar a l’usuari d’este perfil —de 59 anys i nacionalitat espanyola—.

 

La Secció d’Informació de la Zona de València ha sigut l’encarregada de la investigació de manera coordinada amb la Direcció del Servici d’Informació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’instrucció número 2 de Gandia i ha estat coordinada per la Fiscalia encarregada de la investigació dels delictes d’odi en la Província de València.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.