Detingut en Gandia per «incitar a l’odi» en les xarxes contra la Corona, els jutges i les forces de seguretat

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Gandia, capital de la Safor (València), a una persona de 59 anys per difondre comentaris que «inciten a l’odi» dirigits contra institucions representatives de l’Estat, com la Casa Reial, Judicatura i les Forces i Cossos de Seguretat. A demés, estos delictes els estaria cometent des de l’any 2018, a través d’una coneguda xarxa social.

 

Segons recalca l’Institut Armat, el contingut dels missatges difosos «incitava a l’odi i fomentava actituds violentes», pel que poden incórrer en delictes d’odi i, en altres casos, d’injúries a la Corona.

 

En total, s’han detectat 36 publicacions dirigides contra Institucions de l’Estat i persones representatives d’estes, especialment centrades en la Corona i els membres de la Casa Reial.

 

Una volta analitzat el contingut dels missatges, els agents han pogut constatar que esta persona utilitzava la xarxa social com a mitjà per a traslladar «un discurs d’odi i rebuig cap a institucions de l’Estat», explica la Benemèrita en un comunicat. En este sentit, quan orientava els missatges d’odi cap a la Casa Reial «ho feia de manera individualitzada cap a les seues Majestats i Alteses», afegixen.

 

Estes publicacions les feia de manera oberta en el seu perfil pel que estos missatges d’incitació a l’odi i violència podien arribar a qualsevol usuari d’esta xarxa social. Donada la gravetat dels continguts abocats, la Guàrdia Civil va fer diferents gestions que han permés identificar a l’usuari d’este perfil —de 59 anys i nacionalitat espanyola—.

 

La Secció d’Informació de la Zona de València ha sigut l’encarregada de la investigació de manera coordinada amb la Direcció del Servici d’Informació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’instrucció número 2 de Gandia i ha estat coordinada per la Fiscalia encarregada de la investigació dels delictes d’odi en la Província de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.