Detingut en Gandia per «incitar a l’odi» en les xarxes contra la Corona, els jutges i les forces de seguretat

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Gandia, capital de la Safor (València), a una persona de 59 anys per difondre comentaris que «inciten a l’odi» dirigits contra institucions representatives de l’Estat, com la Casa Reial, Judicatura i les Forces i Cossos de Seguretat. A demés, estos delictes els estaria cometent des de l’any 2018, a través d’una coneguda xarxa social.

 

Segons recalca l’Institut Armat, el contingut dels missatges difosos «incitava a l’odi i fomentava actituds violentes», pel que poden incórrer en delictes d’odi i, en altres casos, d’injúries a la Corona.

 

En total, s’han detectat 36 publicacions dirigides contra Institucions de l’Estat i persones representatives d’estes, especialment centrades en la Corona i els membres de la Casa Reial.

 

Una volta analitzat el contingut dels missatges, els agents han pogut constatar que esta persona utilitzava la xarxa social com a mitjà per a traslladar «un discurs d’odi i rebuig cap a institucions de l’Estat», explica la Benemèrita en un comunicat. En este sentit, quan orientava els missatges d’odi cap a la Casa Reial «ho feia de manera individualitzada cap a les seues Majestats i Alteses», afegixen.

 

Estes publicacions les feia de manera oberta en el seu perfil pel que estos missatges d’incitació a l’odi i violència podien arribar a qualsevol usuari d’esta xarxa social. Donada la gravetat dels continguts abocats, la Guàrdia Civil va fer diferents gestions que han permés identificar a l’usuari d’este perfil —de 59 anys i nacionalitat espanyola—.

 

La Secció d’Informació de la Zona de València ha sigut l’encarregada de la investigació de manera coordinada amb la Direcció del Servici d’Informació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’instrucció número 2 de Gandia i ha estat coordinada per la Fiscalia encarregada de la investigació dels delictes d’odi en la Província de València.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.