14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La policia deté en Benidorm a un fugitiu neerlandés buscat per estafar 450.000 euros

 

Agents de la Policia Nacional de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han detingut a un fugitiu de nacionalitat neerlandesa i de 51 anys sobre el que pesava una Ordre Europea de Detenció i Lliurament emès per Països Baixos des del mes d’octubre de 2020.

 

Segons han informat fonts policials, l’home, acusat d’un delicte d’estafa de 450.000 euros, feia ús d’un cotxe de lloguer valorat en 70.000 euros, anava vestit amb roba de signatures de luxe i tenia en el seu poder diferents targetes en el moment de la seua detenció.

 

La investigació va començar quan el Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm va rebre informació en la que es comunicava que una persona podria usar documentació falsa diàriament i que podria tractar-se d’una persona sobre la que pesava una Ordre Europea de Detenció.

 

Descobrixen que usava documentació falsa

Al fil dels fets, els investigadors van localitzar al sospitós a la ciutat, que inicialment es va identificar mitjançant un permís de conduir espanyol. No obstant això, els agents van poder comprovar que el mateix va ser obtingut de manera fraudulenta amb documentació falsa i gràcies a la presa de les petjades van poder revelar la seua vertadera identitat.

 

En conclusió, després de confirmar els fets, la Brigada Local de Policia Científica va determinar que es tractava d’un fugitiu acusat d’un delicte d’estafa de 450.000 euros i pel que ha de ser jutjat en Països Baixos.

 

El detingut, que ja havia estat a la presó en Espanya, ha passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, encarregat de dur a terme els tràmits necessaris per al compliment de l’ordre europea.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la donació d’òrgans a nivell mundial entre regions de la seua grandària

La Comunitat Valenciana va aconseguir 57,5 donants per milió de població i 689 trasplantaments, va exportar 210 òrgans i va superar àmpliament la mitjana nacional. Consolida un model basat en coordinació, innovació i generositat de les famílies.

Morant urgix aprovar el nou model de finançament o no ens el perdonarem

Diana Morant ha instat a recolzar el nou model de finançament autonòmic i ha alertat que, si no tira avant, 'no ens el perdonarem'. La proposta, segons ha defés, aportaria 3.700 milions més a la Comunitat i la situaria entre les primeres per finançament per habitant.

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.