14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Detingut un home per cometre huit robatoris i tres furts en una setmana a Paterna

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana de Paterna a un home de 37 anys com a presumpte autor de fins a huit robatoris i tres furts en establiments comercials de la localitat, comesos tots ells en tan sols una setmana i en diferents hores del dia.

La detenció es va produir sobre la una de la matinada, quan agents que prestaven servei de prevenció de la Seguretat Ciutadana van observar a un home amb la caputxa posada en actitud sospitosa, per la qual cosa el van vigilar des d’una distància prudencial.

En un moment donat, el sospitós va extraure de l’interior de la seua jaqueta una barra metàl·lica i va fer un gest de forçar el pany d’un establiment. Ràpidament, els agents es van acostar per a impedir el fet delictiu, moment en el qual es va adonar de la presència policial i va intentar fugir del lloc, sent finalment detingut al carrer Reis Catòlics.

L’arrestat va oposar gran resistència, arribant a lesionar a dos dels policies, presentant un d’ells una ferida sagnant en un dit, a més de trencar-li els pantalons, i l’altre un colp a la mà dreta.

La detenció s’ha produït en el marc d’un dispositiu de seguretat establit conjuntament per la Policia Nacional i la Policia Local de Paterna després d’una sèrie de robatoris en establiments comercials de Paterna comesos en l’última setmana.

A conseqüència de les investigacions, consideren a l’ara detingut el presumpte autor de tres delictes de robatori amb violència i intimidació, cinc delictes de robatori amb força i tres delictes lleus de furt en diferents comerços de la localitat comesos en els últims dies.

Els agents han pogut esbrinar que els fets comesos eren en un radi pròxim a l’habitatge del sospitós, per la qual cosa podria tornar ràpidament al seu habitatge en la qual s’ha intervingut, durant el registre realitzat, diferents peces de roba que podria haver vestit durant la comissió dels diferents fets.

El seu principal objectiu eren comerços tipus farmàcies, perruqueries o forns i aprofitava els moments en els quals hi havia poca o cap afluència de clients per a sostraure la recaptació de la caixa registradora. En una de les ocasions va arribar fins i tot a emprar una navalla per a intimidar a les empleades de l’establiment.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.