Detingut un home per cometre huit robatoris i tres furts en una setmana a Paterna

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana de Paterna a un home de 37 anys com a presumpte autor de fins a huit robatoris i tres furts en establiments comercials de la localitat, comesos tots ells en tan sols una setmana i en diferents hores del dia.

La detenció es va produir sobre la una de la matinada, quan agents que prestaven servei de prevenció de la Seguretat Ciutadana van observar a un home amb la caputxa posada en actitud sospitosa, per la qual cosa el van vigilar des d’una distància prudencial.

En un moment donat, el sospitós va extraure de l’interior de la seua jaqueta una barra metàl·lica i va fer un gest de forçar el pany d’un establiment. Ràpidament, els agents es van acostar per a impedir el fet delictiu, moment en el qual es va adonar de la presència policial i va intentar fugir del lloc, sent finalment detingut al carrer Reis Catòlics.

L’arrestat va oposar gran resistència, arribant a lesionar a dos dels policies, presentant un d’ells una ferida sagnant en un dit, a més de trencar-li els pantalons, i l’altre un colp a la mà dreta.

La detenció s’ha produït en el marc d’un dispositiu de seguretat establit conjuntament per la Policia Nacional i la Policia Local de Paterna després d’una sèrie de robatoris en establiments comercials de Paterna comesos en l’última setmana.

A conseqüència de les investigacions, consideren a l’ara detingut el presumpte autor de tres delictes de robatori amb violència i intimidació, cinc delictes de robatori amb força i tres delictes lleus de furt en diferents comerços de la localitat comesos en els últims dies.

Els agents han pogut esbrinar que els fets comesos eren en un radi pròxim a l’habitatge del sospitós, per la qual cosa podria tornar ràpidament al seu habitatge en la qual s’ha intervingut, durant el registre realitzat, diferents peces de roba que podria haver vestit durant la comissió dels diferents fets.

El seu principal objectiu eren comerços tipus farmàcies, perruqueries o forns i aprofitava els moments en els quals hi havia poca o cap afluència de clients per a sostraure la recaptació de la caixa registradora. En una de les ocasions va arribar fins i tot a emprar una navalla per a intimidar a les empleades de l’establiment.

L’arrestat, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.