Detenen a un home en València per presumptament maltractar a la seua mare, una dona de 74 anys

 

Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió de la víctima, entre altres cruels accions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el presumpte autor dels fets infligia un tracte inhumà a la seua progenitora, que estava impedida per una operació de genoll, i l‘amenaçava amb ingressar-la en una residència si telefonava a la Policia per a demanar auxili.

 

Diferents agents van posar fi al calvari de l’anciana en acudir a la seua casa després de sospitar que podria ser víctima de maltractaments. Les autoritats es van desplaçar a una casa del barri de Torrefiel, a on residix la dona, després que ella telefonarà per a demanar assistència sanitària i el seu fill anul·larà el servici mèdic.

 

La víctima presentava unes condicions deplorables

A l’arribada dels agents, el presumpte agressor els va dir que marxaren perquè la seua mare estava bé, però la Policia va insistir a vore a la dona i van entrar. La víctima estava asseguda en un llit amb taques d’excrements i orina, tenia la roba bruta i presentava una ferida en el nas.

 

Un agent li va preguntar com es trobava i l’anciana de 74 anys va contestar en veu baixa que no podia explicar-li res perquè el seu fill s’enfadaria. El policia va tancar la porta de l’habitació i va mantindre una conversa amb la víctima. El relat que va sentir va ser molt greu.

 

La confessió de l’anciana

La mare del presumpte agressor va explicar que patia maltractaments des de feia temps i va detallar vexacions, insults i amenaces. D’altra banda, la víctima es va queixar que feia un any que no podia baixar al carrer, perquè estava impedida i el seu fill amagava la pròtesi de genoll i el caminador que necessitava per a moure’s.

 

A demés, el seu fill també li llevava el mòbil i el telèfon perquè no cridarà a la Policia ni al 112. «Filla de puta, et portaré a una residència com anomenes al metge», va dir una volta l’individu a la seua mare quan la va sorprendre amb el telèfon a la mà, segons el testimoni que va oferir la dona.

 

Davant tals evidències de maltractament, els agents van detindre a l’home i van demanar una ambulància perquè traslladarà a la dona a l’hospital La Fe de València. Els agents van parlar després amb un metge i un treballador social de l’hospital per a informar-los de la greu situació familiar de la víctima.

 

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.