Detenen a un home en València per presumptament maltractar a la seua mare, una dona de 74 anys

 

Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió de la víctima, entre altres cruels accions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el presumpte autor dels fets infligia un tracte inhumà a la seua progenitora, que estava impedida per una operació de genoll, i l‘amenaçava amb ingressar-la en una residència si telefonava a la Policia per a demanar auxili.

 

Diferents agents van posar fi al calvari de l’anciana en acudir a la seua casa després de sospitar que podria ser víctima de maltractaments. Les autoritats es van desplaçar a una casa del barri de Torrefiel, a on residix la dona, després que ella telefonarà per a demanar assistència sanitària i el seu fill anul·larà el servici mèdic.

 

La víctima presentava unes condicions deplorables

A l’arribada dels agents, el presumpte agressor els va dir que marxaren perquè la seua mare estava bé, però la Policia va insistir a vore a la dona i van entrar. La víctima estava asseguda en un llit amb taques d’excrements i orina, tenia la roba bruta i presentava una ferida en el nas.

 

Un agent li va preguntar com es trobava i l’anciana de 74 anys va contestar en veu baixa que no podia explicar-li res perquè el seu fill s’enfadaria. El policia va tancar la porta de l’habitació i va mantindre una conversa amb la víctima. El relat que va sentir va ser molt greu.

 

La confessió de l’anciana

La mare del presumpte agressor va explicar que patia maltractaments des de feia temps i va detallar vexacions, insults i amenaces. D’altra banda, la víctima es va queixar que feia un any que no podia baixar al carrer, perquè estava impedida i el seu fill amagava la pròtesi de genoll i el caminador que necessitava per a moure’s.

 

A demés, el seu fill també li llevava el mòbil i el telèfon perquè no cridarà a la Policia ni al 112. «Filla de puta, et portaré a una residència com anomenes al metge», va dir una volta l’individu a la seua mare quan la va sorprendre amb el telèfon a la mà, segons el testimoni que va oferir la dona.

 

Davant tals evidències de maltractament, els agents van detindre a l’home i van demanar una ambulància perquè traslladarà a la dona a l’hospital La Fe de València. Els agents van parlar després amb un metge i un treballador social de l’hospital per a informar-los de la greu situació familiar de la víctima.

 

Últimes notícies

El duel Valencia Basket-Hapoel Tel Aviv no es considera d’alt risc

El Valencia Basket rebrà este dijous el Hapoel Tel Aviv en l’Eurolliga sense la catalogació d’alt risc, igual que el pròxim enfrontament davant el Maccabi Tel Aviv, tot i els antecedents de la temporada passada.

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.

La pirotècnia reclama garanties de seguretat per a la mascletà del 9 d’Octubre a València

El sector pirotècnic reclama a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana que garantisca la seguretat en la mascletà del 9 d’Octubre i en el congrés mundial de focs artificials, amenaçats per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València.

L’acampada per la vivenda a València reubicarà les tendes per no interferir en el 9 d’Octubre

Les persones acampades per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València reorganitzaran i mouran les més de 500 tendes perquè puguen celebrar-se amb normalitat els actes del 9 d’Octubre. El col·lectiu manté la protesta de forma indefinida fins aconseguir les seues reivindicacions i compta amb coordinació policial per motius de seguretat.

Tres detinguts a Borriana en una vivenda usada per a vendre droga

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Borriana acusades de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, després d’un registre en una vivenda on han trobat diverses substàncies estupefaents i material per a la seua distribució.

Mitjans i la Generalitat subscriuen un conveni de col·laboració per a impulsar els mitjans de comunicació valencians

L’acord, dotat amb 10.000 euros, reforça la col·laboració institucional i el compromís de Mitjans amb la representació i defensa del sector de la comunicació a la Comunitat Valenciana

Investigat a Torrent per empadronar estrangers de manera fraudulenta a canvi de diners

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Torrent acusat d’empadronar irregularment estrangers en vivendes on no residien, presumptament cobrant fins a 1.000 euros per persona.