Detingut un home per intent d’homicidi a Canals

 

La Guàrdia Civil de Canals, en el marc de l’operació “DASER”, ha detingut un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de morada al municipi de Canals.

L’operació va començar l’any passat, quan la Policia Local de Canals va informar la Guàrdia Civil que havia estat requerida, per uns veïns de la localitat, perquè hi havia un home d’edat avançada, que era a la via pública, lligat de mans i emmordassat.

La víctima, de 88 anys, tenia el cap, totalment, precintada amb cinta de cel·lofana des del front fins a la barbeta. Li havien introduït un mocador a la boca i no podia respirar. Els signes d’ofegament eren més que evidents.

Entre diversos agents de la Guàrdia Civil de Canals i de la Policia Local del mateix municipi, van alliberar la víctima. Va ser atés pels serveis mèdics i, posteriorment, traslladat a un hospital. Els facultatius mèdics van poder confirmar que este home havia patit un infart de miocardi com a conseqüència de la situació que havia viscut.

Al llarg d’esta investigació, els agents van aconseguir descobrir que l’autor va accedir a la vivenda de la víctima, que vivia sola, ubicada a Canals, i la va esperar, pacientment, fins que va arribar a casa seua. Després, la va reduir, va lligar, li va robar la targeta de crèdit i el va obligar a facilitar-li el número d’identificació personal. A continuació, va emmordassar la víctima i va fugir de la casa. La persona gran, al límit de les seues forces, va aconseguir eixir del seu domicili i els veïns van telefonar a la Policia Local de la localitat.

Finalment, el 10 de gener, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció d’un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de domicili al municipi de Canals.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Xàtiva i s’ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.