20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Detingut un home per intent d’homicidi a Canals

 

La Guàrdia Civil de Canals, en el marc de l’operació “DASER”, ha detingut un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de morada al municipi de Canals.

L’operació va començar l’any passat, quan la Policia Local de Canals va informar la Guàrdia Civil que havia estat requerida, per uns veïns de la localitat, perquè hi havia un home d’edat avançada, que era a la via pública, lligat de mans i emmordassat.

La víctima, de 88 anys, tenia el cap, totalment, precintada amb cinta de cel·lofana des del front fins a la barbeta. Li havien introduït un mocador a la boca i no podia respirar. Els signes d’ofegament eren més que evidents.

Entre diversos agents de la Guàrdia Civil de Canals i de la Policia Local del mateix municipi, van alliberar la víctima. Va ser atés pels serveis mèdics i, posteriorment, traslladat a un hospital. Els facultatius mèdics van poder confirmar que este home havia patit un infart de miocardi com a conseqüència de la situació que havia viscut.

Al llarg d’esta investigació, els agents van aconseguir descobrir que l’autor va accedir a la vivenda de la víctima, que vivia sola, ubicada a Canals, i la va esperar, pacientment, fins que va arribar a casa seua. Després, la va reduir, va lligar, li va robar la targeta de crèdit i el va obligar a facilitar-li el número d’identificació personal. A continuació, va emmordassar la víctima i va fugir de la casa. La persona gran, al límit de les seues forces, va aconseguir eixir del seu domicili i els veïns van telefonar a la Policia Local de la localitat.

Finalment, el 10 de gener, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció d’un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de domicili al municipi de Canals.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Xàtiva i s’ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.