Detingut un home per intent d’homicidi a Canals

 

La Guàrdia Civil de Canals, en el marc de l’operació “DASER”, ha detingut un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de morada al municipi de Canals.

L’operació va començar l’any passat, quan la Policia Local de Canals va informar la Guàrdia Civil que havia estat requerida, per uns veïns de la localitat, perquè hi havia un home d’edat avançada, que era a la via pública, lligat de mans i emmordassat.

La víctima, de 88 anys, tenia el cap, totalment, precintada amb cinta de cel·lofana des del front fins a la barbeta. Li havien introduït un mocador a la boca i no podia respirar. Els signes d’ofegament eren més que evidents.

Entre diversos agents de la Guàrdia Civil de Canals i de la Policia Local del mateix municipi, van alliberar la víctima. Va ser atés pels serveis mèdics i, posteriorment, traslladat a un hospital. Els facultatius mèdics van poder confirmar que este home havia patit un infart de miocardi com a conseqüència de la situació que havia viscut.

Al llarg d’esta investigació, els agents van aconseguir descobrir que l’autor va accedir a la vivenda de la víctima, que vivia sola, ubicada a Canals, i la va esperar, pacientment, fins que va arribar a casa seua. Després, la va reduir, va lligar, li va robar la targeta de crèdit i el va obligar a facilitar-li el número d’identificació personal. A continuació, va emmordassar la víctima i va fugir de la casa. La persona gran, al límit de les seues forces, va aconseguir eixir del seu domicili i els veïns van telefonar a la Policia Local de la localitat.

Finalment, el 10 de gener, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció d’un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de domicili al municipi de Canals.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Xàtiva i s’ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.