Detingut un presumpte jihadista en Elda, reclamat per Alemanya des del 2017

Detención en Elda (Alicante) de un presunto colaborador de Daesh reclamado por Alemania

Fotografia de la detenció del presumpte jihadista | Europa Press

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. La Policia Nacional ha detingut en la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home reclamat per Alemanya per la seua presumpta col·laboració amb DAESH, segons ha informat este cos de seguretat. L’individu estava reclamat per Alemanya des de la seua fugida en 2017 i s’ocultava en Espanya després de moure’s de manera clandestina per diversos països, detalla la Policia en el seu compte de Twitter.

 

Els agents han procedit a l’arrest de l’home com a presumpte col·laborador de l’entramat jihadista, que ha sigut localitzat en el municipi d’Elda (Alacant). El xic, un jove d’origen marroquí de 25 anys que respon a les inicials E. M. A., suposadament integrava la cèl·lula de l’aparell d’exterior de l’organització terrorista

 

La detenció s’ha materialitzat en compliment d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per Alemanya, després de la desarticulació per part de les autoritats germanes d’una estructura de falsificació i suport logístic al DAESH. L’arrest ha sigut a càrrec de la Comissaria General d’Informació de la Policia en col·laboració amb les Brigades Provincials d’Informació de Guipúscoa i Alacant. Se l’acusa de falsedat documental, frau fiscal i estafa.

 

 

Identificat per un intent d’atemptat en París

Els membres operatius de la trama havien planejat executar un atemptat amb kalàixnikovs l’1 de desembre de 2016 en París, que finalment no es va produir gràcies a l’acció policial, destaca la Policia en un comunicat. Durant el desplegament d’eixa investigació, es va identificar a tres persones, pertanyents a eixa estructura de l’aparell exterior de DAESH, que operava des d’Alemanya i proporcionava suport logístic i documentació falsa a altres terroristes, que la utilitzaren en els seus desplaçaments per Europa.

 

Posteriorment, en 2017, les autoritats germanes van realitzar una operació en la que es va detindre a dos dels integrants del grup de suport logístic, si bé E. M. A. va conseguir escapar i va fugir d’Alemanya, ocultant-se i movent-se de forma clandestina per diferents països, fins a arribar a Espanya, tal com es va descobrir gràcies a una anàlisi policial posterior.

 

Segons els investigadors, E. M. A. tenia la intenció de quedar-se de forma permanent en Espanya i va intentar passar inadvertit. D’eixa manera, i per a evitar ser detectat, prenia diferents mesures de seguretat. No obstant això, els agents van conseguir seguir els seus passos en el nostre país i detindre’l en Elda, a on s’ocultava. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 2 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

 

Connexions internacionals

Encara que esta detenció s’ha produït sobre la base d’una ordre europea alemanya, el seu origen es forja en la investigació d’una estructura pertanyent a l’aparell exterior del DAESH, fet per la Comissaria General d’Informació. És en el marc d’eixa investigació, que s’ha identificat al grup que operava des d’Alemanya, donant suport logístic, i s’ha detingut a E. M. A.

 

Però les connexions d’eixe grup de suport logístic no acaben en Espanya. Altres detinguts en França, la mateixa Alemanya i el Marroc, que també formaven part de l’estructura de l’aparell exterior de l’organització terrorista, van comptar amb el suport que de l’estructura centreeuropea.

 

Eixa detenció s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Comissaria General d’Informació en la lluita contra el terrorisme jihadista, «una mostra de com abordar un fenomen delictiu global que requerix un esforç que transcendix les fronteres i exigix una sòlida cooperació policial i judicial internacional», conclouen des de la Policia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.