9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Detingut un presumpte jihadista en Elda, reclamat per Alemanya des del 2017

Detención en Elda (Alicante) de un presunto colaborador de Daesh reclamado por Alemania

Fotografia de la detenció del presumpte jihadista | Europa Press

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. La Policia Nacional ha detingut en la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home reclamat per Alemanya per la seua presumpta col·laboració amb DAESH, segons ha informat este cos de seguretat. L’individu estava reclamat per Alemanya des de la seua fugida en 2017 i s’ocultava en Espanya després de moure’s de manera clandestina per diversos països, detalla la Policia en el seu compte de Twitter.

 

Els agents han procedit a l’arrest de l’home com a presumpte col·laborador de l’entramat jihadista, que ha sigut localitzat en el municipi d’Elda (Alacant). El xic, un jove d’origen marroquí de 25 anys que respon a les inicials E. M. A., suposadament integrava la cèl·lula de l’aparell d’exterior de l’organització terrorista

 

La detenció s’ha materialitzat en compliment d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per Alemanya, després de la desarticulació per part de les autoritats germanes d’una estructura de falsificació i suport logístic al DAESH. L’arrest ha sigut a càrrec de la Comissaria General d’Informació de la Policia en col·laboració amb les Brigades Provincials d’Informació de Guipúscoa i Alacant. Se l’acusa de falsedat documental, frau fiscal i estafa.

 

 

Identificat per un intent d’atemptat en París

Els membres operatius de la trama havien planejat executar un atemptat amb kalàixnikovs l’1 de desembre de 2016 en París, que finalment no es va produir gràcies a l’acció policial, destaca la Policia en un comunicat. Durant el desplegament d’eixa investigació, es va identificar a tres persones, pertanyents a eixa estructura de l’aparell exterior de DAESH, que operava des d’Alemanya i proporcionava suport logístic i documentació falsa a altres terroristes, que la utilitzaren en els seus desplaçaments per Europa.

 

Posteriorment, en 2017, les autoritats germanes van realitzar una operació en la que es va detindre a dos dels integrants del grup de suport logístic, si bé E. M. A. va conseguir escapar i va fugir d’Alemanya, ocultant-se i movent-se de forma clandestina per diferents països, fins a arribar a Espanya, tal com es va descobrir gràcies a una anàlisi policial posterior.

 

Segons els investigadors, E. M. A. tenia la intenció de quedar-se de forma permanent en Espanya i va intentar passar inadvertit. D’eixa manera, i per a evitar ser detectat, prenia diferents mesures de seguretat. No obstant això, els agents van conseguir seguir els seus passos en el nostre país i detindre’l en Elda, a on s’ocultava. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 2 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

 

Connexions internacionals

Encara que esta detenció s’ha produït sobre la base d’una ordre europea alemanya, el seu origen es forja en la investigació d’una estructura pertanyent a l’aparell exterior del DAESH, fet per la Comissaria General d’Informació. És en el marc d’eixa investigació, que s’ha identificat al grup que operava des d’Alemanya, donant suport logístic, i s’ha detingut a E. M. A.

 

Però les connexions d’eixe grup de suport logístic no acaben en Espanya. Altres detinguts en França, la mateixa Alemanya i el Marroc, que també formaven part de l’estructura de l’aparell exterior de l’organització terrorista, van comptar amb el suport que de l’estructura centreeuropea.

 

Eixa detenció s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Comissaria General d’Informació en la lluita contra el terrorisme jihadista, «una mostra de com abordar un fenomen delictiu global que requerix un esforç que transcendix les fronteres i exigix una sòlida cooperació policial i judicial internacional», conclouen des de la Policia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.