Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.