Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.