Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.