12.9 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Últimes notícies

València-Llevant, el derbi de la necessitat i la igualtat

El dol que obrirà la jornada 13 enfronta a dos equips separats per un punt i urgits per eixir del descens. Mestalla estarà ple i el València mai ha perdut allí davant el Llevant.

El València s’examina en el Roig Arena davant un Estrella Roja en ratxa

El València Basket rep a l'Estrella Roja després de guanyar tots els seus partits d'Eurolliga amb públic en el Roig Arena. El conjunt serbi arriba llançat, amb huit triomfs en els últims nou xocs.

Catalá assegura que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i el definix com a etapa negra

L'alcaldessa de València ha assenyalat en la ràdio que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i després ha subratllat que va ser una etapa negra que Espanya ha de superar.

Gomis confirma que va oferir agents per a mesurar llits en la DANA i nega haver manat a casa als efectius

El director general Luis Gomis ha declarat com a testimoni i ha ratificat que va posar a disposició entre 16 i 20 agents per a mesurar llits durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'oferiment va arribar a Emergències però no es va atendre, segons altres declaracions, i ell nega que s'ordenara als agents tornar a casa.

Juan Roig ha insistit: encara que no hi haja túnel passant, urgix avançar en el Corredor Mediterrani

Juan Roig ha expressat la seua insatisfacció amb el ritme del Corredor Mediterrani i ha demanat prioritzar la connexió entre València, Alacant i Barcelona encara que no s'execute encara el túnel passant. L'empresariat ha mantingut la pressió amb l'acte #QuieroCorredor, mentres el Govern i el sector fixen 2027 com a horitzó per a tancar la primera fase amb ample internacional.

Felipe Orts inicia la Copa del Món en Tabor amb l’armada belga com a favorita

La Copa del Món de ciclocrós arranca en Tabor després de l'Europeu guanyat per Toon Aerts. Les absències de Van der Poel, Van Aert i Pidcock obrin opcions per a Felipe Orts.

El PP demana calma en el pacte amb Vox i confia a tancar suports abans de la investidura de Pérez Llorca

El PP ha defés no tindre pressa en el pacte amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca, mentres Vox manté la negociació i descarta sorpreses. El ple serà el 27 de novembre.

David Navarro ressalta la rivalitat i la igualtat en el derbi València-Llevant

El exdefensa va assenyalar que el derbi del divendres a Mestalla arriba amb molta rivalitat i molta igualtat per la proximitat en la taula, i que el València ha de portar la iniciativa. Va considerar que un triomf seria un punt d'inflexió després de set partits sense guanyar i que el suport de l'afició pot ser determinant.