Detingut a Portugal el pare dels menors desapareguts a Tenerife

 

El pare que havia desaparegut amb els seus dos fills alemanys i es buscava a l’illa de Tenerife en les últimes setmanes ha sigut detingut a Portugal. La detenció s’ha produït a primera hora d’aquest dimarts, després que aquest pare, d’origen albanés, però resident a Alemanya, viatjarà a Tenerife amb els seus dos fills al desembre de 2020, mentre que la seua parella va interposar una denúncia pel civil al país alemany al gener de 2021, si bé en cap moment, apunten fonts del cas, es va registrar una ordre de cerca per sostracció de menors.

Davant aquesta denúncia, el mes de maig el Jutjat d’Instrucció número 2 de Santa Cruz de Tenerife li va cridar per a comparéixer amb els menors, fet que es va produir al juny i va anar llavors quan es va dictar sentència i li van donar deu dies perquè entregara als xiquets a la seua parella, temps que caducava el 21 de juny.

 

No obstant això, l’ara arrestat abans del 21 de juny va viatjar fins a Lisboa. Així, pel fet que desconeixia el parador dels seus fills, la mare va viatjar fins a Espanya per a interposar una denúncia per maltractaments, mentre que el jutjat va instar la Policia Nacional a investigar el cas aproximadament el mes d’agost.

 

Una vegada que els agents espanyols descobreixen que l’home es troba a Portugal, se sol·licita la cooperació de les autoritats  portugueses, culminant la investigació amb l’arrest del pare dels menors. Quant als menors, indiquen que es troben bé.

Últimes notícies

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.