Detingut a Portugal el pare dels menors desapareguts a Tenerife

 

El pare que havia desaparegut amb els seus dos fills alemanys i es buscava a l’illa de Tenerife en les últimes setmanes ha sigut detingut a Portugal. La detenció s’ha produït a primera hora d’aquest dimarts, després que aquest pare, d’origen albanés, però resident a Alemanya, viatjarà a Tenerife amb els seus dos fills al desembre de 2020, mentre que la seua parella va interposar una denúncia pel civil al país alemany al gener de 2021, si bé en cap moment, apunten fonts del cas, es va registrar una ordre de cerca per sostracció de menors.

Davant aquesta denúncia, el mes de maig el Jutjat d’Instrucció número 2 de Santa Cruz de Tenerife li va cridar per a comparéixer amb els menors, fet que es va produir al juny i va anar llavors quan es va dictar sentència i li van donar deu dies perquè entregara als xiquets a la seua parella, temps que caducava el 21 de juny.

 

No obstant això, l’ara arrestat abans del 21 de juny va viatjar fins a Lisboa. Així, pel fet que desconeixia el parador dels seus fills, la mare va viatjar fins a Espanya per a interposar una denúncia per maltractaments, mentre que el jutjat va instar la Policia Nacional a investigar el cas aproximadament el mes d’agost.

 

Una vegada que els agents espanyols descobreixen que l’home es troba a Portugal, se sol·licita la cooperació de les autoritats  portugueses, culminant la investigació amb l’arrest del pare dels menors. Quant als menors, indiquen que es troben bé.

Últimes notícies

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.