Detingut a Portugal el pare dels menors desapareguts a Tenerife

 

El pare que havia desaparegut amb els seus dos fills alemanys i es buscava a l’illa de Tenerife en les últimes setmanes ha sigut detingut a Portugal. La detenció s’ha produït a primera hora d’aquest dimarts, després que aquest pare, d’origen albanés, però resident a Alemanya, viatjarà a Tenerife amb els seus dos fills al desembre de 2020, mentre que la seua parella va interposar una denúncia pel civil al país alemany al gener de 2021, si bé en cap moment, apunten fonts del cas, es va registrar una ordre de cerca per sostracció de menors.

Davant aquesta denúncia, el mes de maig el Jutjat d’Instrucció número 2 de Santa Cruz de Tenerife li va cridar per a comparéixer amb els menors, fet que es va produir al juny i va anar llavors quan es va dictar sentència i li van donar deu dies perquè entregara als xiquets a la seua parella, temps que caducava el 21 de juny.

 

No obstant això, l’ara arrestat abans del 21 de juny va viatjar fins a Lisboa. Així, pel fet que desconeixia el parador dels seus fills, la mare va viatjar fins a Espanya per a interposar una denúncia per maltractaments, mentre que el jutjat va instar la Policia Nacional a investigar el cas aproximadament el mes d’agost.

 

Una vegada que els agents espanyols descobreixen que l’home es troba a Portugal, se sol·licita la cooperació de les autoritats  portugueses, culminant la investigació amb l’arrest del pare dels menors. Quant als menors, indiquen que es troben bé.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.