Detinguda una persona en Elx que es va disfressar d’obrer per a robar en una obra

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), a una persona acusada de cometre diferents robatoris dins d’una obra, a la que havia acudit amb el vestuari dels empleats per a passar desapercebut amb la finalitat de robar diferents ferramentes i materials del lloc.

 

Segons han informat fonts policials, el personal de l’obra es va donar compte dels fets en acabar el seu descans després del menjar, quan van tornar de nou al treball i es van fixar que moltes de les ferramentes havien desaparegut.

 

Un dels empleats va donar-se compte que mentres es trobava menjant havia vist a una persona amb un casc d’obra, amb màscara i amb la mateixa aparença de tots els treballadors. Per esta raó, va pensar que es tractava d’un empleat més.

 

L’home va furtar numeroses ferramentes d’obra

D’esta forma, el presumpte autor dels fets, emparat pel casc i la màscara, mentres els treballadors estaven menjant, va aprofitar per a recórrer l’obra i agafar un gran número de ferramentes i material d’obra.

 

Després de la denúncia, agents del Grup III d’Investigació de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx van començar amb les primeres indagacions per a tractar d’identificar a la persona responsable dels fets.

 

En el transcurs de la investigació, els policies van descobrir que dies abans la mateixa obra havia patit un altre robatori. Ràpidament, les autoritats sospitaren que els dos fets podien estar relacionats. En total, el botí ascendiria fins als quasi 2.000 euros.

Les càmeres de seguretat, la prova del delicte

Amb el visionament de les càmeres de seguretat i les declaracions dels testimonis, els agents van completar la investigació fins a conseguir identificar plenament al presumpte autor dels robatoris. El sospitós comptava ja amb antecedents policials per fets similars.

 

Una vegada identificat, els policies van organitzar un dispositiu especial conformat amb agents de paisà i uniforme. D’esta forma, van conseguir detindre al considerat culpable dels fets.

 

El detingut, un home de 39 anys d’edat, ha sigut acusat dels delictes de furt i lloc. A hores d’ara, el sospitós ha passat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.