16.6 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Detinguda una persona en Elx que es va disfressar d’obrer per a robar en una obra

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), a una persona acusada de cometre diferents robatoris dins d’una obra, a la que havia acudit amb el vestuari dels empleats per a passar desapercebut amb la finalitat de robar diferents ferramentes i materials del lloc.

 

Segons han informat fonts policials, el personal de l’obra es va donar compte dels fets en acabar el seu descans després del menjar, quan van tornar de nou al treball i es van fixar que moltes de les ferramentes havien desaparegut.

 

Un dels empleats va donar-se compte que mentres es trobava menjant havia vist a una persona amb un casc d’obra, amb màscara i amb la mateixa aparença de tots els treballadors. Per esta raó, va pensar que es tractava d’un empleat més.

 

L’home va furtar numeroses ferramentes d’obra

D’esta forma, el presumpte autor dels fets, emparat pel casc i la màscara, mentres els treballadors estaven menjant, va aprofitar per a recórrer l’obra i agafar un gran número de ferramentes i material d’obra.

 

Després de la denúncia, agents del Grup III d’Investigació de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx van començar amb les primeres indagacions per a tractar d’identificar a la persona responsable dels fets.

 

En el transcurs de la investigació, els policies van descobrir que dies abans la mateixa obra havia patit un altre robatori. Ràpidament, les autoritats sospitaren que els dos fets podien estar relacionats. En total, el botí ascendiria fins als quasi 2.000 euros.

Les càmeres de seguretat, la prova del delicte

Amb el visionament de les càmeres de seguretat i les declaracions dels testimonis, els agents van completar la investigació fins a conseguir identificar plenament al presumpte autor dels robatoris. El sospitós comptava ja amb antecedents policials per fets similars.

 

Una vegada identificat, els policies van organitzar un dispositiu especial conformat amb agents de paisà i uniforme. D’esta forma, van conseguir detindre al considerat culpable dels fets.

 

El detingut, un home de 39 anys d’edat, ha sigut acusat dels delictes de furt i lloc. A hores d’ara, el sospitós ha passat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.