12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Detingut per fer-se passar per policia local de Calp

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc d’una operació, ha detingut un home de nacionalitat russa que es feia passar per policia a la localitat de Calp. Se li han imputat tres delictes d’estafa i una usurpació de funcions públiques. El detingut que no tenia antecedents per fets similars, va ser posat en llibertat després de la seua declaració, i va donar compte dels fets al Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La investigació va iniciar el mes d’octubre de l’any passat, quan gràcies a la denúncia de ciutadans afectats, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement que una persona de nacionalitat russa a la localitat de Calp s’estava fent passar per agent del Cos Nacional de Policia per cometre suposats delictes.

A partir d’aquí els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Calp van iniciar les gestions per comprovar la il·licitud dels fets denunciats i poder així aclarir-los i aturar el possible autor.

Per això el dia 18 d’aquest mes després d’una exhaustiva anàlisi de la documentació pels agents, va concloure amb la identificació i detenció del presumpte autor dels fets, sent aquest un home de nacionalitat russa de 45 anys.

El modus operandi del suposat autor consistia a seleccionar la possible víctima entre persones de nacionalitat estrangera, que tenien pendent algun tràmit burocràtic de la seua documentació a Espanya. Per facilitar aquesta tasca es feia valer el coneixement d’idiomes de diversos països de l’est d’Europa.

Un cop seleccionada la víctima, es guanyava la confiança fent-lo creure mitjançant l’exhibició d’una placa emblema i un carnet la seua suposada condició de policia.

El suposat autor oferia els seus serveis per gestionar-los i agilitzar-los els tràmits per a l’obtenció de documents oficials a Espanya, com ara permisos de conducció, permisos de residència i fins i tot favors a nivell judicial. Per reforçar aquesta confiança, no dubtava a presumir en presència de les víctimes dels seus suposats contactes en diferents administracions públiques.

L’estafa es consumava quan sol·licitava per avançat certa quantitat de diners a la víctima pels seus suposats serveis. Per aquests fets el detingut hauria obtingut de manera il·lícita més de quatre mil euros.

Els agents continuen amb la investigació per si el detingut pogués haver comés altres estafes semblants encara sense denunciar.

Després de la declaració del detingut a dependències policials i donar compte dels fets al Jutjat de Guàrdia de Dénia, va ser posat en llibertat en espera de ser citat per aquesta autoritat judicial.

La Guàrdia Civil recorda els ciutadans i en especial els nacionals de països no comunitaris que realitzen els tràmits burocràtics a través de les vies legals establertes i a les oficines de les diferents administracions públiques de l’estat habilitades a aquest efecte i reusen fer-ho a través de particulars no acreditats per evitar aquestes estafes o fraus.

Últimes notícies

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.