11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Detingut per fer-se passar per policia local de Calp

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc d’una operació, ha detingut un home de nacionalitat russa que es feia passar per policia a la localitat de Calp. Se li han imputat tres delictes d’estafa i una usurpació de funcions públiques. El detingut que no tenia antecedents per fets similars, va ser posat en llibertat després de la seua declaració, i va donar compte dels fets al Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La investigació va iniciar el mes d’octubre de l’any passat, quan gràcies a la denúncia de ciutadans afectats, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement que una persona de nacionalitat russa a la localitat de Calp s’estava fent passar per agent del Cos Nacional de Policia per cometre suposats delictes.

A partir d’aquí els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Calp van iniciar les gestions per comprovar la il·licitud dels fets denunciats i poder així aclarir-los i aturar el possible autor.

Per això el dia 18 d’aquest mes després d’una exhaustiva anàlisi de la documentació pels agents, va concloure amb la identificació i detenció del presumpte autor dels fets, sent aquest un home de nacionalitat russa de 45 anys.

El modus operandi del suposat autor consistia a seleccionar la possible víctima entre persones de nacionalitat estrangera, que tenien pendent algun tràmit burocràtic de la seua documentació a Espanya. Per facilitar aquesta tasca es feia valer el coneixement d’idiomes de diversos països de l’est d’Europa.

Un cop seleccionada la víctima, es guanyava la confiança fent-lo creure mitjançant l’exhibició d’una placa emblema i un carnet la seua suposada condició de policia.

El suposat autor oferia els seus serveis per gestionar-los i agilitzar-los els tràmits per a l’obtenció de documents oficials a Espanya, com ara permisos de conducció, permisos de residència i fins i tot favors a nivell judicial. Per reforçar aquesta confiança, no dubtava a presumir en presència de les víctimes dels seus suposats contactes en diferents administracions públiques.

L’estafa es consumava quan sol·licitava per avançat certa quantitat de diners a la víctima pels seus suposats serveis. Per aquests fets el detingut hauria obtingut de manera il·lícita més de quatre mil euros.

Els agents continuen amb la investigació per si el detingut pogués haver comés altres estafes semblants encara sense denunciar.

Després de la declaració del detingut a dependències policials i donar compte dels fets al Jutjat de Guàrdia de Dénia, va ser posat en llibertat en espera de ser citat per aquesta autoritat judicial.

La Guàrdia Civil recorda els ciutadans i en especial els nacionals de països no comunitaris que realitzen els tràmits burocràtics a través de les vies legals establertes i a les oficines de les diferents administracions públiques de l’estat habilitades a aquest efecte i reusen fer-ho a través de particulars no acreditats per evitar aquestes estafes o fraus.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.