Detingut per fer-se passar per policia local de Calp

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc d’una operació, ha detingut un home de nacionalitat russa que es feia passar per policia a la localitat de Calp. Se li han imputat tres delictes d’estafa i una usurpació de funcions públiques. El detingut que no tenia antecedents per fets similars, va ser posat en llibertat després de la seua declaració, i va donar compte dels fets al Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La investigació va iniciar el mes d’octubre de l’any passat, quan gràcies a la denúncia de ciutadans afectats, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement que una persona de nacionalitat russa a la localitat de Calp s’estava fent passar per agent del Cos Nacional de Policia per cometre suposats delictes.

A partir d’aquí els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Calp van iniciar les gestions per comprovar la il·licitud dels fets denunciats i poder així aclarir-los i aturar el possible autor.

Per això el dia 18 d’aquest mes després d’una exhaustiva anàlisi de la documentació pels agents, va concloure amb la identificació i detenció del presumpte autor dels fets, sent aquest un home de nacionalitat russa de 45 anys.

El modus operandi del suposat autor consistia a seleccionar la possible víctima entre persones de nacionalitat estrangera, que tenien pendent algun tràmit burocràtic de la seua documentació a Espanya. Per facilitar aquesta tasca es feia valer el coneixement d’idiomes de diversos països de l’est d’Europa.

Un cop seleccionada la víctima, es guanyava la confiança fent-lo creure mitjançant l’exhibició d’una placa emblema i un carnet la seua suposada condició de policia.

El suposat autor oferia els seus serveis per gestionar-los i agilitzar-los els tràmits per a l’obtenció de documents oficials a Espanya, com ara permisos de conducció, permisos de residència i fins i tot favors a nivell judicial. Per reforçar aquesta confiança, no dubtava a presumir en presència de les víctimes dels seus suposats contactes en diferents administracions públiques.

L’estafa es consumava quan sol·licitava per avançat certa quantitat de diners a la víctima pels seus suposats serveis. Per aquests fets el detingut hauria obtingut de manera il·lícita més de quatre mil euros.

Els agents continuen amb la investigació per si el detingut pogués haver comés altres estafes semblants encara sense denunciar.

Després de la declaració del detingut a dependències policials i donar compte dels fets al Jutjat de Guàrdia de Dénia, va ser posat en llibertat en espera de ser citat per aquesta autoritat judicial.

La Guàrdia Civil recorda els ciutadans i en especial els nacionals de països no comunitaris que realitzen els tràmits burocràtics a través de les vies legals establertes i a les oficines de les diferents administracions públiques de l’estat habilitades a aquest efecte i reusen fer-ho a través de particulars no acreditats per evitar aquestes estafes o fraus.

Últimes notícies

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.