Detingut per fer-se passar per policia local de Calp

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc d’una operació, ha detingut un home de nacionalitat russa que es feia passar per policia a la localitat de Calp. Se li han imputat tres delictes d’estafa i una usurpació de funcions públiques. El detingut que no tenia antecedents per fets similars, va ser posat en llibertat després de la seua declaració, i va donar compte dels fets al Jutjat d’Instrucció de Dénia.

La investigació va iniciar el mes d’octubre de l’any passat, quan gràcies a la denúncia de ciutadans afectats, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement que una persona de nacionalitat russa a la localitat de Calp s’estava fent passar per agent del Cos Nacional de Policia per cometre suposats delictes.

A partir d’aquí els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Calp van iniciar les gestions per comprovar la il·licitud dels fets denunciats i poder així aclarir-los i aturar el possible autor.

Per això el dia 18 d’aquest mes després d’una exhaustiva anàlisi de la documentació pels agents, va concloure amb la identificació i detenció del presumpte autor dels fets, sent aquest un home de nacionalitat russa de 45 anys.

El modus operandi del suposat autor consistia a seleccionar la possible víctima entre persones de nacionalitat estrangera, que tenien pendent algun tràmit burocràtic de la seua documentació a Espanya. Per facilitar aquesta tasca es feia valer el coneixement d’idiomes de diversos països de l’est d’Europa.

Un cop seleccionada la víctima, es guanyava la confiança fent-lo creure mitjançant l’exhibició d’una placa emblema i un carnet la seua suposada condició de policia.

El suposat autor oferia els seus serveis per gestionar-los i agilitzar-los els tràmits per a l’obtenció de documents oficials a Espanya, com ara permisos de conducció, permisos de residència i fins i tot favors a nivell judicial. Per reforçar aquesta confiança, no dubtava a presumir en presència de les víctimes dels seus suposats contactes en diferents administracions públiques.

L’estafa es consumava quan sol·licitava per avançat certa quantitat de diners a la víctima pels seus suposats serveis. Per aquests fets el detingut hauria obtingut de manera il·lícita més de quatre mil euros.

Els agents continuen amb la investigació per si el detingut pogués haver comés altres estafes semblants encara sense denunciar.

Després de la declaració del detingut a dependències policials i donar compte dels fets al Jutjat de Guàrdia de Dénia, va ser posat en llibertat en espera de ser citat per aquesta autoritat judicial.

La Guàrdia Civil recorda els ciutadans i en especial els nacionals de països no comunitaris que realitzen els tràmits burocràtics a través de les vies legals establertes i a les oficines de les diferents administracions públiques de l’estat habilitades a aquest efecte i reusen fer-ho a través de particulars no acreditats per evitar aquestes estafes o fraus.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.