12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Presó provisional per al detingut per l’explosió de gas en Torrevieja

 

Actualització 23/11/2020 a les 17.30 hores. El Jutjat d’Instrucció número 1 de Torrevieja ha acordat este dilluns presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’amo de la casa d’esta localitat a on este dijous passat va haver-hi una explosió de gas butà, de la que se l’acusa, i que va ser detingut este dissabte, 21 de novembre.

 

Este jutjat, en funcions de guàrdia quan van passar els fets, ha obert la causa, que està declarada secreta, per un delicte de danys amb explosió.

 

Detingut l’amo de la casa de la greu explosió de gas en Torrevieja

L’amo de la casa de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant) a on el passat dijous va haver-hi una gran explosió de gas butà , possiblement provocada, ha sigut detingut este dissabte després de 48 hores desaparegut per a aclarir la seua presumpta implicació en el sinistre, que va causar grans danys materials però no personals.

 

L’arrest ha sigut efectuat per la Guàrdia Civil en una farmàcia de la ciutat, segons han informat fonts municipals, gràcies al fet que la farmacèutica, situada en l’avinguda Ronda José Samper García, haja reconegut a l’home, qui estava dins de l’establiment i ha alertat a la policia en reconèixer al sospitós.

 

L’home ha sigut traslladat a les dependències la Guàrdia Civil per a prendre-li declaració i determinar la seua possible implicació en l’explosió, possiblement provocada en una casa a on es van trobar 9 bombones de butà, 3 de càmping gas, pots de pintura i llandes de gasolina distribuïdes estratègicament.

L’explosió va causar greus destrosses

L’explosió es va produir poc abans de les 06.20 hores del passat dijous en el seu domicili, situat en l’encreuament entre l’avinguda Diego Ramírez i el carrer Apol·lo en Torrevieja, i va causar una ona expansiva tan intensa que va arrasar fins i tot la paret mitgera amb la casa confrontant.

 

La sobrepressió va expulsar al carrer molts dels mobles que van causar danys en vehicles aparcats en els voltants. També va provocar importants destrosses en 14 domicilis de la mateixa planta i altres menors en els pisos superiors. Afortunadament, no va caldre lamentar cap ferit.

Últimes notícies

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.