Detingut per provocar 9 incendis en Alfarp, Catadau i Llombai

Incendi Ribera

Algunes de les palmeres afectades pels incendis | Guàrdia Civil de València

 

En la nit del passat diumenge, 1 de setembre, entre les 00.00 hores i les 04.00 hores, es van produir de manera escalonada nou incendis continuats en les localitats d’Alfarp, Catadau i Llombai, en la comarca de la Ribera (València). Estos incendis van afectar a parcel·les agrícoles en els marges del riu Magre, a on van arribar a cremar-se fins a 53 palmeres i 50 arbres fruiters, a més d’afectar el pas a nivell que travessa el riu i zones de domini públic com la zona enjardinada de les rotondes de la carretera CV-50 causant importants danys materials.

 

Efectius de la guàrdia civil de Llombai, després d’acudir a la zona, van identificar, en els voltants del lloc, a una persona que conduïa un turisme amb actitud sospitosa. Després de donar-li l’alt, els agents van observar com tenia les mans extremadament brutes amb olor a gasolina. Quan els agents van registrar el cotxe, van observar en el maleter dos botelles d’aigua, d’un litre cadascuna, buides amb una forta olor a gasolina en el seu interior i un encenedor. La Guàrdia civil de Llombai va procedir a la detenció del conductor del vehicle, un home de 40 anys i nacionalitat espanyola, com a presumpte autor dels nou incendis.

 

Modus operandi  

El presumpte autor tenia un mitjà de transport per a poder desplaçar-se ràpidament per la zona, pel que utilitzava el seu cotxe particular. Una volta en el lloc que havia seleccionat prèviament per a incendiar, aparcava el vehicle en els voltants i iniciava l’incendi utilitzant per a això la gasolina com a precursor. Posteriorment fugia del lloc cap a un altre punt en el qual tornava a fer la mateixa operació.

 

La ràpida intervenció dels agents de la guàrdia civil de Llombai va evitar un número major d’incendis en la zona provocats per esta persona. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció i Primera Instància número 1 de Picassent.

 

També pots llegir…

  

 

 

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.