Detingut per provocar 9 incendis en Alfarp, Catadau i Llombai

Incendi Ribera

Algunes de les palmeres afectades pels incendis | Guàrdia Civil de València

 

En la nit del passat diumenge, 1 de setembre, entre les 00.00 hores i les 04.00 hores, es van produir de manera escalonada nou incendis continuats en les localitats d’Alfarp, Catadau i Llombai, en la comarca de la Ribera (València). Estos incendis van afectar a parcel·les agrícoles en els marges del riu Magre, a on van arribar a cremar-se fins a 53 palmeres i 50 arbres fruiters, a més d’afectar el pas a nivell que travessa el riu i zones de domini públic com la zona enjardinada de les rotondes de la carretera CV-50 causant importants danys materials.

 

Efectius de la guàrdia civil de Llombai, després d’acudir a la zona, van identificar, en els voltants del lloc, a una persona que conduïa un turisme amb actitud sospitosa. Després de donar-li l’alt, els agents van observar com tenia les mans extremadament brutes amb olor a gasolina. Quan els agents van registrar el cotxe, van observar en el maleter dos botelles d’aigua, d’un litre cadascuna, buides amb una forta olor a gasolina en el seu interior i un encenedor. La Guàrdia civil de Llombai va procedir a la detenció del conductor del vehicle, un home de 40 anys i nacionalitat espanyola, com a presumpte autor dels nou incendis.

 

Modus operandi  

El presumpte autor tenia un mitjà de transport per a poder desplaçar-se ràpidament per la zona, pel que utilitzava el seu cotxe particular. Una volta en el lloc que havia seleccionat prèviament per a incendiar, aparcava el vehicle en els voltants i iniciava l’incendi utilitzant per a això la gasolina com a precursor. Posteriorment fugia del lloc cap a un altre punt en el qual tornava a fer la mateixa operació.

 

La ràpida intervenció dels agents de la guàrdia civil de Llombai va evitar un número major d’incendis en la zona provocats per esta persona. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció i Primera Instància número 1 de Picassent.

 

També pots llegir…

  

 

 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.