Detingut per provocar 9 incendis en Alfarp, Catadau i Llombai

Incendi Ribera

Algunes de les palmeres afectades pels incendis | Guàrdia Civil de València

 

En la nit del passat diumenge, 1 de setembre, entre les 00.00 hores i les 04.00 hores, es van produir de manera escalonada nou incendis continuats en les localitats d’Alfarp, Catadau i Llombai, en la comarca de la Ribera (València). Estos incendis van afectar a parcel·les agrícoles en els marges del riu Magre, a on van arribar a cremar-se fins a 53 palmeres i 50 arbres fruiters, a més d’afectar el pas a nivell que travessa el riu i zones de domini públic com la zona enjardinada de les rotondes de la carretera CV-50 causant importants danys materials.

 

Efectius de la guàrdia civil de Llombai, després d’acudir a la zona, van identificar, en els voltants del lloc, a una persona que conduïa un turisme amb actitud sospitosa. Després de donar-li l’alt, els agents van observar com tenia les mans extremadament brutes amb olor a gasolina. Quan els agents van registrar el cotxe, van observar en el maleter dos botelles d’aigua, d’un litre cadascuna, buides amb una forta olor a gasolina en el seu interior i un encenedor. La Guàrdia civil de Llombai va procedir a la detenció del conductor del vehicle, un home de 40 anys i nacionalitat espanyola, com a presumpte autor dels nou incendis.

 

Modus operandi  

El presumpte autor tenia un mitjà de transport per a poder desplaçar-se ràpidament per la zona, pel que utilitzava el seu cotxe particular. Una volta en el lloc que havia seleccionat prèviament per a incendiar, aparcava el vehicle en els voltants i iniciava l’incendi utilitzant per a això la gasolina com a precursor. Posteriorment fugia del lloc cap a un altre punt en el qual tornava a fer la mateixa operació.

 

La ràpida intervenció dels agents de la guàrdia civil de Llombai va evitar un número major d’incendis en la zona provocats per esta persona. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció i Primera Instància número 1 de Picassent.

 

També pots llegir…

  

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.