Detingut per provocar 9 incendis en Alfarp, Catadau i Llombai

Incendi Ribera

Algunes de les palmeres afectades pels incendis | Guàrdia Civil de València

 

En la nit del passat diumenge, 1 de setembre, entre les 00.00 hores i les 04.00 hores, es van produir de manera escalonada nou incendis continuats en les localitats d’Alfarp, Catadau i Llombai, en la comarca de la Ribera (València). Estos incendis van afectar a parcel·les agrícoles en els marges del riu Magre, a on van arribar a cremar-se fins a 53 palmeres i 50 arbres fruiters, a més d’afectar el pas a nivell que travessa el riu i zones de domini públic com la zona enjardinada de les rotondes de la carretera CV-50 causant importants danys materials.

 

Efectius de la guàrdia civil de Llombai, després d’acudir a la zona, van identificar, en els voltants del lloc, a una persona que conduïa un turisme amb actitud sospitosa. Després de donar-li l’alt, els agents van observar com tenia les mans extremadament brutes amb olor a gasolina. Quan els agents van registrar el cotxe, van observar en el maleter dos botelles d’aigua, d’un litre cadascuna, buides amb una forta olor a gasolina en el seu interior i un encenedor. La Guàrdia civil de Llombai va procedir a la detenció del conductor del vehicle, un home de 40 anys i nacionalitat espanyola, com a presumpte autor dels nou incendis.

 

Modus operandi  

El presumpte autor tenia un mitjà de transport per a poder desplaçar-se ràpidament per la zona, pel que utilitzava el seu cotxe particular. Una volta en el lloc que havia seleccionat prèviament per a incendiar, aparcava el vehicle en els voltants i iniciava l’incendi utilitzant per a això la gasolina com a precursor. Posteriorment fugia del lloc cap a un altre punt en el qual tornava a fer la mateixa operació.

 

La ràpida intervenció dels agents de la guàrdia civil de Llombai va evitar un número major d’incendis en la zona provocats per esta persona. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció i Primera Instància número 1 de Picassent.

 

També pots llegir…

  

 

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.