Detingut per robar bosses a dones majors a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 20 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt, tres delictes de robatori amb violència i nou delictes d’estafa, i ha investigat a una dona de 19 anys per un delicte de receptació i dos delictes d’estafa, tots ells perpetrats a dones grans a la localitat de Vall d’Uixó.

Els fets es van produir entre els dies 29 de març i 6 d’abril quan l’autor fixava el seu objectiu en dones d’avançada edat, emprant el mètode de l’estrebada les assaltava i els sostreia la bossa amb totes les seues pertinences, amb esta tècnica el lladre aconseguia consumar els delictes i fugir del lloc sense poder ser aconseguit per les seues víctimes.

A causa de la violència emprada en algun dels robatoris per arrabassar les bosses, dos de les víctimes van patir lesions de gravetat per les quals van haver de ser hospitalitzades, arribant a ser intervinguda quirúrgicament d’elles.

Un cop comés el delicte i abans de poder anul·lar les targetes de crèdit, el presumpte autor es valia d’elles per a realitzar compres en comerços de la localitat per imports inferiors a 20 euros i d’esta manera no necessitava introduir una contrasenya.

Com a resultat de la investigació i després de la realització de nombroses indagacions, la Guàrdia Civil va esbrinar que esta persona estava acompanyada en la comissió dels il·lícits per una dona, aconseguint identificar i localitzar les dos persones.

En el moment de la detenció, l’autor encara conservava diverses targetes de les sostretes, les quals han estat intervingudes com a prova, així com diversos articles dels adquirits amb estes, quedant tot això a disposició judicial.

Les diligències instruïdes al costat del detingut van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció núm. 5 de Nules el qual decret el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.