Detingut per robar bosses a dones majors a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 20 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt, tres delictes de robatori amb violència i nou delictes d’estafa, i ha investigat a una dona de 19 anys per un delicte de receptació i dos delictes d’estafa, tots ells perpetrats a dones grans a la localitat de Vall d’Uixó.

Els fets es van produir entre els dies 29 de març i 6 d’abril quan l’autor fixava el seu objectiu en dones d’avançada edat, emprant el mètode de l’estrebada les assaltava i els sostreia la bossa amb totes les seues pertinences, amb esta tècnica el lladre aconseguia consumar els delictes i fugir del lloc sense poder ser aconseguit per les seues víctimes.

A causa de la violència emprada en algun dels robatoris per arrabassar les bosses, dos de les víctimes van patir lesions de gravetat per les quals van haver de ser hospitalitzades, arribant a ser intervinguda quirúrgicament d’elles.

Un cop comés el delicte i abans de poder anul·lar les targetes de crèdit, el presumpte autor es valia d’elles per a realitzar compres en comerços de la localitat per imports inferiors a 20 euros i d’esta manera no necessitava introduir una contrasenya.

Com a resultat de la investigació i després de la realització de nombroses indagacions, la Guàrdia Civil va esbrinar que esta persona estava acompanyada en la comissió dels il·lícits per una dona, aconseguint identificar i localitzar les dos persones.

En el moment de la detenció, l’autor encara conservava diverses targetes de les sostretes, les quals han estat intervingudes com a prova, així com diversos articles dels adquirits amb estes, quedant tot això a disposició judicial.

Les diligències instruïdes al costat del detingut van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció núm. 5 de Nules el qual decret el seu ingrés a la presó.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.