Detingut per robar bosses a dones majors a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 20 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt, tres delictes de robatori amb violència i nou delictes d’estafa, i ha investigat a una dona de 19 anys per un delicte de receptació i dos delictes d’estafa, tots ells perpetrats a dones grans a la localitat de Vall d’Uixó.

Els fets es van produir entre els dies 29 de març i 6 d’abril quan l’autor fixava el seu objectiu en dones d’avançada edat, emprant el mètode de l’estrebada les assaltava i els sostreia la bossa amb totes les seues pertinences, amb esta tècnica el lladre aconseguia consumar els delictes i fugir del lloc sense poder ser aconseguit per les seues víctimes.

A causa de la violència emprada en algun dels robatoris per arrabassar les bosses, dos de les víctimes van patir lesions de gravetat per les quals van haver de ser hospitalitzades, arribant a ser intervinguda quirúrgicament d’elles.

Un cop comés el delicte i abans de poder anul·lar les targetes de crèdit, el presumpte autor es valia d’elles per a realitzar compres en comerços de la localitat per imports inferiors a 20 euros i d’esta manera no necessitava introduir una contrasenya.

Com a resultat de la investigació i després de la realització de nombroses indagacions, la Guàrdia Civil va esbrinar que esta persona estava acompanyada en la comissió dels il·lícits per una dona, aconseguint identificar i localitzar les dos persones.

En el moment de la detenció, l’autor encara conservava diverses targetes de les sostretes, les quals han estat intervingudes com a prova, així com diversos articles dels adquirits amb estes, quedant tot això a disposició judicial.

Les diligències instruïdes al costat del detingut van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció núm. 5 de Nules el qual decret el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.