Detingut en Sagunt un ‘youtuber’ per amenaçar a polítics i agents

Detenció d'un home en Sagunt

El ‘youtuber’ amenaçava a polítics i agents | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘HORDA’ ha detingut en Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), a un ‘youtuber’, de 38 anys i nacionalitat espanyola, per la seua implicació en delictes d’odi, amenaces, assetjament, tràfic de drogues i contra la integritat moral.

 

A partir d’una denúncia, es va iniciar esta operació per part dels components de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb l’objectiu de poder localitzar, identificar i detindre a l’autor d’estos fets delictius. Esta operació ha requerit una intensa labor policial per a la creació de prova documental suficient per a l’aclariment de l’autoria dels fets, per la dificultat de la investigació i la greu alarma social que ha generat.

 

Els agents han pogut, finalment, localitzar la casa de l’autor dels fets, a on han entrat i l’han registrat. La Guàrdia Civil ha confiscat diferent material informàtic des del que este home feia els vídeos del canal, i ha detingut al ‘youtuber’.

 

Amenaces per vídeo i per telèfon

L’autor dels fets havia amenaçat a una de les víctimes en un vídeo, difós en internet, en el que mostrava una arma blanca. Però no ha sigut l’única amenaça que ha rebut esta mateixa víctima, ja que rebia constantment tocades de telèfon a casa i al mòbil, en les que l’autor dels fets l’amenaçava a ell i a la seua família. Fins i tot una patrulla de la Guàrdia Civil va haver d’actuar perquè el presumpte autor volia fer-li pintades en casa.

 

L’Equip de Delictes Telemàtics de Guàrdia Civil de Sagunt, ha analitzat el canal del presumpte autor i ha considerat que el citat canal és utilitzat per a difondre missatges d’odi contra minories ètniques i grups amb ideologia diferent a la de l’autor. 

 

En el canal insultava i amenaça a diferents veïns de les localitats confrontants que pertanyien a diferents partits polítics i a membres de les Forces de Seguretat. També amenaçava amb fer destrosses en els vehicles de la població arribant a complir les seues coaccions, ja que va produir danys en dos cotxes.

 

Intentà clavar-li una arma blanca

El detingut ja va ser arrestat la setmana passada per amenaçar a la víctima amb arma blanca i intentar clavar-li-la en el pit, però finalment la víctima va conseguir escapar, encara que després va rebre missatges d’amenaça al mòbil.

 

Fins al moment, l’Equip de Delictes Telemàtics ha analitzat més de 200 publicacions de vídeos i s’estudien les xarxes socials en els que l’autor s’autodenominava ‘xèrif’. El detingut i les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.