Detingut en Sagunt un ‘youtuber’ per amenaçar a polítics i agents

Detenció d'un home en Sagunt

El ‘youtuber’ amenaçava a polítics i agents | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘HORDA’ ha detingut en Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), a un ‘youtuber’, de 38 anys i nacionalitat espanyola, per la seua implicació en delictes d’odi, amenaces, assetjament, tràfic de drogues i contra la integritat moral.

 

A partir d’una denúncia, es va iniciar esta operació per part dels components de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb l’objectiu de poder localitzar, identificar i detindre a l’autor d’estos fets delictius. Esta operació ha requerit una intensa labor policial per a la creació de prova documental suficient per a l’aclariment de l’autoria dels fets, per la dificultat de la investigació i la greu alarma social que ha generat.

 

Els agents han pogut, finalment, localitzar la casa de l’autor dels fets, a on han entrat i l’han registrat. La Guàrdia Civil ha confiscat diferent material informàtic des del que este home feia els vídeos del canal, i ha detingut al ‘youtuber’.

 

Amenaces per vídeo i per telèfon

L’autor dels fets havia amenaçat a una de les víctimes en un vídeo, difós en internet, en el que mostrava una arma blanca. Però no ha sigut l’única amenaça que ha rebut esta mateixa víctima, ja que rebia constantment tocades de telèfon a casa i al mòbil, en les que l’autor dels fets l’amenaçava a ell i a la seua família. Fins i tot una patrulla de la Guàrdia Civil va haver d’actuar perquè el presumpte autor volia fer-li pintades en casa.

 

L’Equip de Delictes Telemàtics de Guàrdia Civil de Sagunt, ha analitzat el canal del presumpte autor i ha considerat que el citat canal és utilitzat per a difondre missatges d’odi contra minories ètniques i grups amb ideologia diferent a la de l’autor. 

 

En el canal insultava i amenaça a diferents veïns de les localitats confrontants que pertanyien a diferents partits polítics i a membres de les Forces de Seguretat. També amenaçava amb fer destrosses en els vehicles de la població arribant a complir les seues coaccions, ja que va produir danys en dos cotxes.

 

Intentà clavar-li una arma blanca

El detingut ja va ser arrestat la setmana passada per amenaçar a la víctima amb arma blanca i intentar clavar-li-la en el pit, però finalment la víctima va conseguir escapar, encara que després va rebre missatges d’amenaça al mòbil.

 

Fins al moment, l’Equip de Delictes Telemàtics ha analitzat més de 200 publicacions de vídeos i s’estudien les xarxes socials en els que l’autor s’autodenominava ‘xèrif’. El detingut i les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Sagunt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.