Detingut en Sagunt un ‘youtuber’ per amenaçar a polítics i agents

Detenció d'un home en Sagunt

El ‘youtuber’ amenaçava a polítics i agents | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘HORDA’ ha detingut en Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), a un ‘youtuber’, de 38 anys i nacionalitat espanyola, per la seua implicació en delictes d’odi, amenaces, assetjament, tràfic de drogues i contra la integritat moral.

 

A partir d’una denúncia, es va iniciar esta operació per part dels components de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb l’objectiu de poder localitzar, identificar i detindre a l’autor d’estos fets delictius. Esta operació ha requerit una intensa labor policial per a la creació de prova documental suficient per a l’aclariment de l’autoria dels fets, per la dificultat de la investigació i la greu alarma social que ha generat.

 

Els agents han pogut, finalment, localitzar la casa de l’autor dels fets, a on han entrat i l’han registrat. La Guàrdia Civil ha confiscat diferent material informàtic des del que este home feia els vídeos del canal, i ha detingut al ‘youtuber’.

 

Amenaces per vídeo i per telèfon

L’autor dels fets havia amenaçat a una de les víctimes en un vídeo, difós en internet, en el que mostrava una arma blanca. Però no ha sigut l’única amenaça que ha rebut esta mateixa víctima, ja que rebia constantment tocades de telèfon a casa i al mòbil, en les que l’autor dels fets l’amenaçava a ell i a la seua família. Fins i tot una patrulla de la Guàrdia Civil va haver d’actuar perquè el presumpte autor volia fer-li pintades en casa.

 

L’Equip de Delictes Telemàtics de Guàrdia Civil de Sagunt, ha analitzat el canal del presumpte autor i ha considerat que el citat canal és utilitzat per a difondre missatges d’odi contra minories ètniques i grups amb ideologia diferent a la de l’autor. 

 

En el canal insultava i amenaça a diferents veïns de les localitats confrontants que pertanyien a diferents partits polítics i a membres de les Forces de Seguretat. També amenaçava amb fer destrosses en els vehicles de la població arribant a complir les seues coaccions, ja que va produir danys en dos cotxes.

 

Intentà clavar-li una arma blanca

El detingut ja va ser arrestat la setmana passada per amenaçar a la víctima amb arma blanca i intentar clavar-li-la en el pit, però finalment la víctima va conseguir escapar, encara que després va rebre missatges d’amenaça al mòbil.

 

Fins al moment, l’Equip de Delictes Telemàtics ha analitzat més de 200 publicacions de vídeos i s’estudien les xarxes socials en els que l’autor s’autodenominava ‘xèrif’. El detingut i les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Sagunt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.