Detingut en Sagunt un ‘youtuber’ per amenaçar a polítics i agents

Detenció d'un home en Sagunt

El ‘youtuber’ amenaçava a polítics i agents | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘HORDA’ ha detingut en Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), a un ‘youtuber’, de 38 anys i nacionalitat espanyola, per la seua implicació en delictes d’odi, amenaces, assetjament, tràfic de drogues i contra la integritat moral.

 

A partir d’una denúncia, es va iniciar esta operació per part dels components de la Guàrdia Civil de Sagunt, amb l’objectiu de poder localitzar, identificar i detindre a l’autor d’estos fets delictius. Esta operació ha requerit una intensa labor policial per a la creació de prova documental suficient per a l’aclariment de l’autoria dels fets, per la dificultat de la investigació i la greu alarma social que ha generat.

 

Els agents han pogut, finalment, localitzar la casa de l’autor dels fets, a on han entrat i l’han registrat. La Guàrdia Civil ha confiscat diferent material informàtic des del que este home feia els vídeos del canal, i ha detingut al ‘youtuber’.

 

Amenaces per vídeo i per telèfon

L’autor dels fets havia amenaçat a una de les víctimes en un vídeo, difós en internet, en el que mostrava una arma blanca. Però no ha sigut l’única amenaça que ha rebut esta mateixa víctima, ja que rebia constantment tocades de telèfon a casa i al mòbil, en les que l’autor dels fets l’amenaçava a ell i a la seua família. Fins i tot una patrulla de la Guàrdia Civil va haver d’actuar perquè el presumpte autor volia fer-li pintades en casa.

 

L’Equip de Delictes Telemàtics de Guàrdia Civil de Sagunt, ha analitzat el canal del presumpte autor i ha considerat que el citat canal és utilitzat per a difondre missatges d’odi contra minories ètniques i grups amb ideologia diferent a la de l’autor. 

 

En el canal insultava i amenaça a diferents veïns de les localitats confrontants que pertanyien a diferents partits polítics i a membres de les Forces de Seguretat. També amenaçava amb fer destrosses en els vehicles de la població arribant a complir les seues coaccions, ja que va produir danys en dos cotxes.

 

Intentà clavar-li una arma blanca

El detingut ja va ser arrestat la setmana passada per amenaçar a la víctima amb arma blanca i intentar clavar-li-la en el pit, però finalment la víctima va conseguir escapar, encara que després va rebre missatges d’amenaça al mòbil.

 

Fins al moment, l’Equip de Delictes Telemàtics ha analitzat més de 200 publicacions de vídeos i s’estudien les xarxes socials en els que l’autor s’autodenominava ‘xèrif’. El detingut i les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.