Detingut per usar un carnet i passaport falsos en un control policial en Alacant

Diversos passaports

L’home tenia diferents passaports | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Alacant a un home de 36 anys acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental en usar un permís de conduir i un passaport que «havien sigut alterats per a identificar-se en un control policial».

 

Segons ha indicat la policia en un comunicat, agents de la Comissaria Provincial de Policia Nacional d’Alacant es trobaven fent un dispositiu de control quan van procedir a donar l’alt al cotxe que conduïa l’ara arrestat. Este, davant del requeriment dels agents per a que s’identificara i explicara els motius del seu desplaçament, els va mostrar un permís de conduir i un passaport de Lituània.

 

Davant de les possibles sospites, es va requerir la presència dels experts en falsificacions documentals, adscrits en la Brigada de Policia Científica d’Alacant, els que es troben integrats en el dispositiu especial de vigilància durant l’estat d’alarma per a verificar estos documents.

 

Portava diferents passaports falsos

Una volta els agents en el lloc, van observar «certes irregularitats que posteriorment van ser confirmades en el laboratori de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant». Els documents van ser examinats detingudament amb una lupa i microscopi forense per a comprovar si havien sigut alterats. Concretament, presentaven irregularitats en la tinta d’impressió, no tenien micro escriptures, sent el passaport original però alterat en la seua zona biogràfica.

 

Dins del cotxe van trobar una motxilla amb diferents passaports i documentació per a la sol·licitud del número d’identificació d’estrangers. Fetes més comprovacions per part dels agents, va resultar que la persona tampoc disposava de permís de conduir.

 

La investigació continua oberta per a fer les gestions pertinents amb els passaports a nom de diferents persones que portava el detingut. Els policies van procedir a la seua detenció sent acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental i un altre delicte contra la seguretat viària. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU