Detingut per usar un carnet i passaport falsos en un control policial en Alacant

Diversos passaports

L’home tenia diferents passaports | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Alacant a un home de 36 anys acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental en usar un permís de conduir i un passaport que «havien sigut alterats per a identificar-se en un control policial».

 

Segons ha indicat la policia en un comunicat, agents de la Comissaria Provincial de Policia Nacional d’Alacant es trobaven fent un dispositiu de control quan van procedir a donar l’alt al cotxe que conduïa l’ara arrestat. Este, davant del requeriment dels agents per a que s’identificara i explicara els motius del seu desplaçament, els va mostrar un permís de conduir i un passaport de Lituània.

 

Davant de les possibles sospites, es va requerir la presència dels experts en falsificacions documentals, adscrits en la Brigada de Policia Científica d’Alacant, els que es troben integrats en el dispositiu especial de vigilància durant l’estat d’alarma per a verificar estos documents.

 

Portava diferents passaports falsos

Una volta els agents en el lloc, van observar «certes irregularitats que posteriorment van ser confirmades en el laboratori de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant». Els documents van ser examinats detingudament amb una lupa i microscopi forense per a comprovar si havien sigut alterats. Concretament, presentaven irregularitats en la tinta d’impressió, no tenien micro escriptures, sent el passaport original però alterat en la seua zona biogràfica.

 

Dins del cotxe van trobar una motxilla amb diferents passaports i documentació per a la sol·licitud del número d’identificació d’estrangers. Fetes més comprovacions per part dels agents, va resultar que la persona tampoc disposava de permís de conduir.

 

La investigació continua oberta per a fer les gestions pertinents amb els passaports a nom de diferents persones que portava el detingut. Els policies van procedir a la seua detenció sent acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental i un altre delicte contra la seguretat viària. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.