14.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Detingut per usar un carnet i passaport falsos en un control policial en Alacant

Diversos passaports

L’home tenia diferents passaports | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat d’Alacant a un home de 36 anys acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental en usar un permís de conduir i un passaport que «havien sigut alterats per a identificar-se en un control policial».

 

Segons ha indicat la policia en un comunicat, agents de la Comissaria Provincial de Policia Nacional d’Alacant es trobaven fent un dispositiu de control quan van procedir a donar l’alt al cotxe que conduïa l’ara arrestat. Este, davant del requeriment dels agents per a que s’identificara i explicara els motius del seu desplaçament, els va mostrar un permís de conduir i un passaport de Lituània.

 

Davant de les possibles sospites, es va requerir la presència dels experts en falsificacions documentals, adscrits en la Brigada de Policia Científica d’Alacant, els que es troben integrats en el dispositiu especial de vigilància durant l’estat d’alarma per a verificar estos documents.

 

Portava diferents passaports falsos

Una volta els agents en el lloc, van observar «certes irregularitats que posteriorment van ser confirmades en el laboratori de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant». Els documents van ser examinats detingudament amb una lupa i microscopi forense per a comprovar si havien sigut alterats. Concretament, presentaven irregularitats en la tinta d’impressió, no tenien micro escriptures, sent el passaport original però alterat en la seua zona biogràfica.

 

Dins del cotxe van trobar una motxilla amb diferents passaports i documentació per a la sol·licitud del número d’identificació d’estrangers. Fetes més comprovacions per part dels agents, va resultar que la persona tampoc disposava de permís de conduir.

 

La investigació continua oberta per a fer les gestions pertinents amb els passaports a nom de diferents persones que portava el detingut. Els policies van procedir a la seua detenció sent acusat d’un presumpte delicte de falsedat documental i un altre delicte contra la seguretat viària. El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.

El Govern amplia les ajudes per la dana per a protegir els municipis enfront d’inundacions

L'Orde TMD/1586/2025, publicada en el BOE, modifica la TMD/101/2025 i permet usar fons per a prevenció i adaptació. La gestió passa al Comissionat especial.

Luís Castro mira el partit davant l’Espanyol com una final

El tècnic del Llevant va restar importància a la falta de triomfs en el Ciutat i afronta la seua primera trobada a casa davant l'Espanyol amb mentalitat de final. Va destacar l'impuls de l'afició, la necessitat de mantindre el nivell després de guanyar a Sevilla i va deixar oberta la porta a reforços, a més de la possible presència de Etta Eyong.