Cinc detinguts per cultivar més de 1.000 plantes de marihuana en Torrent

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Torrent, en la comarca de l’Horta Oest (València), a cinc hòmens d’entre 20 i 49 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, desmantellant dos sofisticats laboratoris de cultiu de marihuana.

 

En l’operació, s’han intervingut més de 1000 plantes, 113 focus, 121 transformadors, 32 ventiladors, 11 aparells d’aire condicionat, 9 filtres, 16 extractors i 112 assecadors.

 

Tal com han confirmat fonts policials, les investigacions van començar fa aproximadament un mes, en tindre coneixement els agents que en un xalet de la localitat de Monserrat, podria haver-hi una gran plantació de marihuana

 

Durant les investigacions els policies van identificar a cinc integrants del grup criminal i van comprovar que els cinc estaven perfectament organitzats i jerarquitzats, sent un d’ells el que exercia labors de control i comandament sobre la resta del grup i tenint a un altre d’ells com la seua mà dreta.

 

Més de 1.000 plantes de marihuana descobertes

A conseqüència de les investigacions a principis de setmana es va fer un registre en el xalet investigat, a on van ser detinguts l’organitzador de la banda i la seua mà dreta i en el qual es va desmantellar un sofisticat laboratori per al cultiu de Marihuana que albergava més de 1000 plantes, distribuïdes en tres habitacles, que van ser intervingudes.

 

Una vegada detinguts els presumptes autors d’esta activitat il·legal i continuant amb les investigacions es van localitzar als altres tres integrants de l’organització, un empresari que facilitava la furgoneta i un electricista, que s’encarregava de dotar als laboratoris d’un engranatge elèctric molt sofisticat, i el cuidador de les plantacions que figurava com a arrendador de les cases a on es trobaven els laboratoris i s’encarregava de cuidar-les.

 

Dos d’ells comptaven amb antecedents policials

Arran de les detencions es va localitzar un altre xalet, a on ja no hi havia plantes, però estava tota la sofisticada instal·lació per al cultiu de marihuana. En total s’han intervingut 113 focus, 121 transformadors, 32 ventiladors, 11 aparells d’aire condicionat, 9 filtres, 16 extractors i 112 assecadors, a demés de les més de 1000 plantes de marihuana.

 

Els arrestats, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial, mentres que els altres tres han sigut posats en llibertat no sense abans ser advertits de l’obligació de comparèixer davant l’autoritat judicial quan per a això foren requerits.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cinc magistrats del TSJCV decidiran si s’investiga a Mazón per la DANA

El TSJCV ha avocat al ple de la Sala civil i Penal la decisió sobre l'exposició raonada elevada per la jutgessa de Catarroja contra Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024. Cinc magistrats deliberaran i fallaran després del tràmit d'al·legacions.

La FICR denúncia l’ona de desinformació contra Creu Roja durant la dana a València

L'Informe sobre Desastres Mundials va assenyalar faules i narratives deshumanitzants dirigits a Creu Roja Espanyola durant la dana de 2024, amb un pic de 82.000 mencions en X. L'organització va advertir que la desinformació va posar en risc l'assistència i va forçar suport psicològic extra als voluntaris.

El Consell investigarà la promoció de VPP que va adjudicar una vivenda a l’exdirector de l’ICV

La Conselleria de Vivenda obrirà una investigació sobre una promoció a la Torre per possibles irregularitats vinculades a l'exdirector de l'ICV. El Consell l'enllaça amb el cas dels Naus i anuncia controls reforçats.

Rioja demana al València aprofitar el renou pel canvi de tècnic en l’Alabés

L'extrem del València, que es mesura al seu exequipo a Mestalla, crida a 'aprofitar i pescar en el renou d'entrenadors' de l'Alabés i no celebraria un gol. Reafirma el paper de Mestalla i l'opció d'encadenar dos triomfs com a impuls competitiu.

L’Audiència de València ordena investigar si Emergències va ser notificada de l’oferiment d’agents durant la DANA

L'Audiència de València ha estimat el recurs d'Emilio Argüeso i ha ordenat rastrejar la comunicació amb la qual Medi Ambient va oferir agents a Emergències. La diligència busca aclarir si es va notificar personalment el 29 d'octubre de 2024 i en quin moment.

La ministra Rodríguez demana al Consell controles més exigents per a la vivenda protegida

Isabel Rodríguez ha reclamat a la Generalitat Valenciana reactivar controls i garanties en la vivenda protegida i ha proposat una auditoria després de les presumptes irregularitats a Alacant. També ha defés actualitzar normatives i aplicar mesures per a contindre les rendes.

La Policia desarticula una xarxa ucraïnesa que va usar a 55 dones per a estafar 4,7 milions en apostes en línia

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i València una xarxa ucraïnesa que va captar a 55 dones per a obrir comptes i estafar 4,7 milions a plataformes d'apostes i jocs 'en línia'. Dotze persones han sigut detingudes i sis van ingressar a la presó.

Una família il·licitana atrapada a Kuwait rebutja creuar el desert i denúncia abandone

Nou membres d'una família d'Elx, tres d'ells menors, seguixen a Kuwait. Rebutgen l'única via proposada per l'ambaixada —1.500 km de desert— per insegura.