Sis detinguts a Alacant per extorquir a propietaris d’habitatges turístics després d’ocupar-les

La Guàrdia Civil ha detingut als membres d’un grup delinqüencial que estafava a propietaris d’immobles en lloguer per a curta estada a la Vila Joiosa. L’operació es va iniciar quan els agents van tindre constància d’una persona que estava sent extorquida pels hostes del seu habitatge vacacional, que havien ocupat la propietat i li demanaven 14.000 euros per a marxar-se.

Al llarg de la investigació, els agents van comprovar que no es tractava d’una cosa aïllada, sinó d’una trama. El grup localitzava habitatges en lloguer per a curta estada de tipus vacacional i contactaven amb els propietaris fent-se passar per una família interessada a passar un cap de setmana o diversos dies.

Una vegada que ocupaven l’habitatge, es negaven a anar-se ni a abonar cap import per l’ús de l’habitatge. Llavors amenaçaven als propietaris a canvi de muntants molt elevats -14.000 euros-, dient-los que si els pagaven, marxarien i el seu habitatge no patiria majors desperfectes.

En presència dels propietaris, els membres de la banda colpejaven i destrossaven el mobiliari perquè saberen que anaven de debò. No obstant això, fins i tot havent accedit a l’extorsió, els autors no marxaven. La banda ha aconseguit apropiar-se de 62.000 euros de les víctimes.

La líder de la banda era la que realitzava el contacte amb els propietaris i rebia les claus. Feia amb ells un contracte verbal. Posteriorment, quan arribava el moment de deixar l’habitatge, al·legava que ella havia llogat per a llarga temporada. Era llavors quan començava el torn del seu marit, un dels principals encarregats de materialitzar les amenaces i extorsions.

Els habitatges usurpats eren ocupades de manera constant pels membres del grup que al seu torn les cedien a altres familiars, garantint-se que sempre hi haguera gent a les cases i evitar així ser desallotjats.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, apropiació indeguda, extorsió, danys i pertinença a grup criminal. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de la Vila Joiosa, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels principals membres de la banda.

Últimes notícies

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.