19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Sis detinguts a Alacant per extorquir a propietaris d’habitatges turístics després d’ocupar-les

La Guàrdia Civil ha detingut als membres d’un grup delinqüencial que estafava a propietaris d’immobles en lloguer per a curta estada a la Vila Joiosa. L’operació es va iniciar quan els agents van tindre constància d’una persona que estava sent extorquida pels hostes del seu habitatge vacacional, que havien ocupat la propietat i li demanaven 14.000 euros per a marxar-se.

Al llarg de la investigació, els agents van comprovar que no es tractava d’una cosa aïllada, sinó d’una trama. El grup localitzava habitatges en lloguer per a curta estada de tipus vacacional i contactaven amb els propietaris fent-se passar per una família interessada a passar un cap de setmana o diversos dies.

Una vegada que ocupaven l’habitatge, es negaven a anar-se ni a abonar cap import per l’ús de l’habitatge. Llavors amenaçaven als propietaris a canvi de muntants molt elevats -14.000 euros-, dient-los que si els pagaven, marxarien i el seu habitatge no patiria majors desperfectes.

En presència dels propietaris, els membres de la banda colpejaven i destrossaven el mobiliari perquè saberen que anaven de debò. No obstant això, fins i tot havent accedit a l’extorsió, els autors no marxaven. La banda ha aconseguit apropiar-se de 62.000 euros de les víctimes.

La líder de la banda era la que realitzava el contacte amb els propietaris i rebia les claus. Feia amb ells un contracte verbal. Posteriorment, quan arribava el moment de deixar l’habitatge, al·legava que ella havia llogat per a llarga temporada. Era llavors quan començava el torn del seu marit, un dels principals encarregats de materialitzar les amenaces i extorsions.

Els habitatges usurpats eren ocupades de manera constant pels membres del grup que al seu torn les cedien a altres familiars, garantint-se que sempre hi haguera gent a les cases i evitar així ser desallotjats.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, apropiació indeguda, extorsió, danys i pertinença a grup criminal. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de la Vila Joiosa, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels principals membres de la banda.

Últimes notícies

Avís taronja el divendres a l’interior de la Comunitat per ratxes de fins a 100 km/h

Aemet ha activat l'avís taronja en àrees de l'interior per vent de l'oest. Hi haurà a més avisos grocs per vent i mar en interior i litoral.

El dimecres va marcar el dia d’hivern més càlid en la Comunitat en 76 anys

Aemet ha informat que este dimecres va ser, en mitjana regional, el dia d'hivern més càlid des d'almenys 1950. La nit prèvia va deixar rècords de mínimes en les tres capitals.

L’est peninsular va liderar l’augment de població i la Comunitat Valenciana va encapçalar l’avanç

Espanya va sumar 442.428 habitants en 2025, fins a 49,57 milions. El creixement es va concentrar en l'est peninsular, amb la Comunitat Valenciana al capdavant (+1,78%).

El vent ha arrancat una mà a l’escultura de Ripollés en l’Albereda de València

L'obra de bronze, d'unes catorze tones i situada en la rotonda de l'Albereda amb Peris i Valero, ha perdut una mà este dijous, segons l'Ajuntament. L'episodi se suma a l'enderrocament dies abans de 'Les inclemències', de Lucas Karrvaz.

Atenen la diputada Patricia Blanquer després d’una caiguda en les escales de l’hemicicle del Congrés

Els servicis mèdics del Congrés han atés a Patricia Blanquer després d'una caiguda en les escales de l'hemicicle durant un recés del Ple. La diputada ha abandonat la sala pel seu propi peu després de romandre uns minuts tombada entre els escons.

Mercadona, Lidl i Aldi han aconseguit quota rècord en 2025 per l’assortiment curt

Mercadona (27%), Lidl (6,9%) i Aldi (2%) han marcat màxims de quota en 2025. L'estirada de l'assortiment curt i la marca del distribuïdor explica l'avanç, segons Worldpanel.

Detinguda per oferir empadronaments fraudulents per 150 euros a immigrants a Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona per falsificar certificats d'empadronament a Oliva. Cobrava 150 euros per documents no oficials i la investigació continua oberta.

La borrasca Nils ha deixat ratxes de 148 km/h i ha provocat incidències i retards en Rodalia

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 148 km/h en la Comunitat Valenciana i una reguera d'incidències, amb retards en Rodalia, Metrovalencia i desviaments aeris. Els servicis d'emergència han realitzat desenes d'intervencions sense ferits, amb tancaments preventius en diversos municipis.